SMS spam fra Club Nokia ?
Fra : Ole Rasmussen

Dato : 06-11-02 23:38

Hej

Er der andre end mig der pt. modtager spam sms fra Club Nokia ?

Jeg har de sidste par måneder modtaget ca. 2 stk. sms fra Club Nokia
hver uge, lidt iriterrende da jeg aldrig har været medlem af Club Nolia,
eller tilmeldt mig til noget dér, endvidere har jeg hemmeligt/udeladt
nummer, så hvor de har det fra kan være lidt af en gåde.

--
M.v.h. Ole®

Fra : Christian Poulsen

Dato : 07-11-02 02:19

> [...]
> eller tilmeldt mig til noget dér, endvidere har jeg hemmeligt/udeladt
> nummer, så hvor de har det fra kan være lidt af en gåde.

Nej. Jeg har selv tilmeldt mig det. De har sendt en del ud i de sidste
dage. Bl.a. reklame for de nye terminaler, plus intensiv reklame for
Deres launch af NokiaGame 2002.

Hvis du fastholder at du ikke har tilmeldt dig til noget, så har den
tidligere ejer af dit nummer nok tilmeldt sig i tidernes morgen. Det lyder
hvert i fald som den mest logiske forklaring.

Det er hvert i fald ikke dit teleskabs skyld. Mange har det med at klage
til dem, men de kan jo ikke rigtigt gør for det. Spam'en som vi kender
det fra mail, er begyndt at ramme SMS i det små. Eneste løsning : Skift
nummer, eller for få dit teleselskab til at lukke for ALLE indgående
SMS-beskeder.

Kunne dog være smart, hvis nogen lanceret en filter-service. Sådan kunne
man også få eks-kærester og andet skravl til at holde op med at genere
en i tide eller utide.

Fra : Christian Poulsen

Dato : 07-11-02 19:57

> plus intensiv reklame for Deres launch af NokiaGame 2002.

Ikke nok med at Nokia udsender SMS'er, så har NokiaGame også netop ringet
mig op. Fortalt om at nu skete det snart, og den udgav sig for at være en
person i spillet. Alt i alt spændende :)

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 07-11-02 23:12

Hej

"Christian Poulsen" <deep@get2net.dk> wrote:

>Hvis du fastholder at du ikke har tilmeldt dig til noget, så har den
>tidligere ejer af dit nummer nok tilmeldt sig i tidernes morgen.

Jamen det fastholder jeg helt bestemt, og der har ikke været nogen
tidligere ejer af mit nummer, dét har jeg haft siden dag 1 for GSM i Dk,
det var vist engang i 92. - Ok, jeg må jo se at leve med det, desværre
findes der ikke noget afsendernummer på de pågældene sms som man kunne
ringe til.

--
M.v.h. Ole®