Inkludering af variabel i streng
Fra : Søren Golf

Dato : 06-11-02 22:46

Hej Alle,

Først en tak til alle for al den hjælpsomhed man finder herinde.

Hernæst har jeg efter timers forsøg ramlet hovedet mod muren
igen... Hvordan inkluderer jeg en variabel i følgende. Som det er
vist virker det i hvert fald ikke...

$variabel=123456789
list($line) = file("http://etleerandet/$variabel");

Så et eller andet må jeg endnu engang gøre forkert ;)

MVH

Søren Golf

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Niels Andersen

Dato : 06-11-02 23:16

Søren Golf wrote in <aqc2it$dmt$1@sunsite.dk>:
> $variabel=123456789
> list($line) = file("http://etleerandet/$variabel");

Hvad sker der, når du gør dette?

Prøv evt. at rette til:

$variabel=123456789
$url = "http://etleerandet/$variabel";
echo "Url: $url";
//list($line) = file("http://etleerandet/$variabel");

Så kan du se, hvad der foregår.

--
Mvh.

Niels Andersen
(la nels. anersyn.)

Fra : Søren Golf

Dato : 07-11-02 18:43

Hej Niels,

Det her gør jeg, hvilket burde følge din anvisning, men det
virker ikke....???

<?php
$variabel=0684841487
list($line) =
file("http://search.blackwell.co.uk/servlet/search?type=isbn&term
=$variabel");
$blackwellsdata = explode("|",$line);
$prisblackwells=$blackwellsdata[3];
?>

Fra : Hans Lund

Dato : 07-11-02 09:38

Søren Golf wrote:

> [...]
>
>$variabel=123456789
>list($line) = file("http://etleerandet/$variabel");
>
>Så et eller andet må jeg endnu engang gøre forkert ;)

Selvom php understøtter at variable indsættes i strenge giver det ofte
problemer (når php ikke kan fortolke hvad der er streng og hvad der er
variable. Så mit råd er lad vær og brug istedet . (punktum) der er php's
streng sammensætnings operator altså her->
file("http://etleerandet/".$variabel);

Fra : Søren Golf

Dato : 07-11-02 18:46

Hej Hans,

Når jeg prøver det sådan her, hvilket var det jeg kunne tyde ud af dit
svar, så virker det stadigt ikke....

[...]

Hvad går der galt ?

Fra : Martin Seebach

Dato : 07-11-02 19:08

"Søren Golf" <quctraffic@hotmail.com> wrote in message
> $variabel=0684841487
Det først 0 forsvinder fordi det bliver gemt som et tal. Prøv at sætte ""
rundt om så det bliver til en string.

--
Venlig hilsen
Martin Seebach

Fra : Peter Brodersen

Dato : 07-11-02 19:26

On Thu, 7 Nov 2002 19:07:53 +0100, "Martin Seebach"
<martin-nospam@g-bach.dk> wrote:

>Det først 0 forsvinder fordi det bliver gemt som et tal.

Det bliver faktisk betragtet som oktal pga. det foranstillede 0. Den
stopper da med at læse ved "8", da der kun burde optræde tal mellem
0-7, og derfor bliver $variabel lig 6.

Det er dog blot en biting; man undgår det helt ved fx at sætte
gåseøjne om værdien.

--
- Peter Brodersen

Fra : Søren Golf

Dato : 07-11-02 21:48

> Det er dog blot en biting; man undgår det helt ved fx at sætte
> gåseøjne om værdien.

Gåseøjnene om værdien hjælper stadig ikke... Jeg får hele tiden en
fejlmeddelse, som stammer fra den efterfølgende linie, hvor variablen
skal indsættes.

Jeg håber, at I kan hjælpe mig.

I kan se scriptet udløst(samt fejlmeddelse) på følgende side:
http://norskovskilte.dk/test/2.php

mens kildekoden findes ved vis kilde på følgende side:
http://norskovskilte.dk/test/2.html

MVH

Nybegynderen Søren Golf

Fra : Martin Seebach

Dato : 07-11-02 21:55

> I kan se scriptet udløst(samt fejlmeddelse) på følgende side:
> http://norskovskilte.dk/test/2.php
>
> mens kildekoden findes ved vis kilde på følgende side:
> http://norskovskilte.dk/test/2.html

Din fejl er manglende ; på $variable = linjen.

Hvis du havde postet fejlmeddelelsen med det samme, ville du have fået det
svar med det samme..

--
Venlig hilsen
Martin Seebach

Fra : Niels Andersen

Dato : 08-11-02 07:16

Søren Golf wrote in <aqe8s5$a12$1@sunsite.dk>:
> så virker det stadigt ikke....

Lidt flere detaljer...

Hvad sker der? Hvilken fejlmeddelelse skriver den? På hvilken linje opstår
fejlen?

> $variabel=0684841487

Husk at afslutte linjen med semikolon.

> list($line) =
> file("http://search.blackwell.co.uk/servlet/search?type=isbn&term=".$varia
> bel);

Jeg du du missede pointen i midt indlæg. Her kan du stadig ikke se hvad der
foregår.

$url =
http://search.blackwell.co.uk/servlet/search?type=isbn&term=".$variabel);
echo "Url: $url";