Simon Pedersen, født 1783 Jetsmark
Fra : Tom Stryhn Sr.

Dato : 06-11-02 21:36

iflg IGI Individual Record får Peder Pedersen Drejer og Inger Simonsen en
søn
Simon Pedersen født ( 17 APR 1783 Jetsmark, Hjorring, Denmark )
er der nogen i NG som kender noget til denne familie ??

andre børn også iflg IGI
Otto Pedersen Drejer født 12 MAR 1780 Jetsmark, Hjorring, Denmark
en pige ?? 22 JUL 1786 Jetsmark, Hjorring, Denmark

min intresse går særligt på Simon Pedersen idet hans data stemmer med en
Simon Pedersen Kaas der dør i Nakskov den 05.03.1844 og ved fødested
står født i Jylland / Jetzmark, og alder er angivet til 60 11/12 år

Tom Stryhn Sr.
stryhn@email.dk
http://freepages.genealogy.rootsweb.com/~stryhn/
sidst opdateret 03. nov. 2002

Fra : Hans Martin Laustsen

Dato : 07-11-02 01:26

On Wed, 6 Nov 2002 21:35:37 +0100, "Tom Stryhn Sr." <stryhn@email.dk>
wrote:

> [...]
>Simon Pedersen Kaas der dør i Nakskov den 05.03.1844 og ved fødested
>står født i Jylland / Jetzmark, og alder er angivet til 60 11/12 år

I FT-1787 Jetsmark sogn er der en Simon Pedersen familien er nedenfor
om det er den rigtige familie ved jeg ikke:

Qvorup 7de familie
Peder Drejer 31 1st gaardmand
Inger Simonsdr 37 1st kone
Otto Pedersen 5 deres børn
Simon Pedersen 1
Peder Nielsen 24 ugift Tjænestefolk
Margrethe Lauritsdr 24

Venlig hilsen

Hans Martin Laustsen

Fra : agerlund

Dato : 29-04-03 20:56

"Tom Stryhn Sr." skrev d. 06-11-02 21:36 dette indlæg :
> [...]
> Simon Pedersen Kaas der dør i Nakskov den 05.03.1844 og ved fødested
> står født i Jylland / Jetzmark, og alder er angivet til 60 11/12 år

Jeg har hans lægdsrulle til 1806. Den kommer her
Lægdsrulle 25 Jetsmark,Ålborhus
Fader Peder Drejer
134-89- 1793 Simon Kås 9 år Qvorup
Lægdsrulle 64 Jetsmark,Hjørring
Fader Anders Christensen
89 - 76 - 1795 Simon Kås 12 år Qvorup
76 - 66 . 1798 Simon Kås 15 år 61 1/4 tomme ,Qvorup
66 - 53 - 1803 Simon Kås 19 år 62 tommer, Qvorup,soldat 1804 3.j.r.
53 - 47 - 1806 Simon Kås 22 år 62 tommer Qvorup, soldat 1804 3.j.r.
7-83
Det er hvad jeg ved om ham. Jeg arbejder selv med hans fars broder Jens
Med venlig hilsen
Grete Skatka

http://www.kandu.dk/

Fra : Kim Melchior

Dato : 30-04-03 02:09

Hej Grete,

Jeg ser dit indlaeg om Drejer familien.

Jeg gor professionel slaegtsforskning, og en af mine "kunder" kommer ind paa
den samme linie. Jeg tror nok at det ville vaere din tid vaerd at saette
dig i forbindelse med ham. Hans navn er Steve Crowther, han forstaar ikke
dansk, saa hvis du kan skrive paa engelsk. Jeg er ikke i en situation at jeg
bare kan videregive oplysningerne, men jeg er sikker paa at han meget gerne
vil i forbindelse med dig.

Hans email addresse er
stevendc@netutah.com

mvh Kim Melchior

Fra : agerlund

Dato : 30-04-03 06:38

"Kim Melchior" skrev d. 30-04-03 02:09 dette indlæg :
> [...]
at jeg
> bare kan videregive oplysningerne, men jeg er sikker paa at han meget

Hej Kim.
Det er ok.
Det vil jeg prøve.
Tak skal du have.
Grete

http://www.kandu.dk/

Fra : Hans Poulsen

Dato : 02-05-03 07:44

"agerlund" <agerlund.news@kandu.dk> wrote in message news:<3eaf61af$0$48915$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>...

> ind paa
> saette
> ikke
> at jeg
> gerne

> Hej Kim.
> Det er ok.
> Det vil jeg prøve.
> Tak skal du have.
> Grete

Dette indlæg har intet med personerne i denne tråd at gøre, men
handler alene om kirkebogen for Jetsmark sogn for andet halvår af
1777: Er der nogen af jer, der kan forklare, hvorfor der ikke er én
eneste indførsel i kirkebogen i nævnte periode? De personer, der har
fotograferet bogen, så vi andre kan sidde og studere den i ro og mag
på for eksempel Rigsarkivet, har ikke gjort en kort bemærkning om den
manglende indførsel. Den tilsynsførende på Rigsarkivets filmsal, der
ellers véd ALT og genenøst hjælper os tidligt og silde, har ikke
kunnet give en forklaring på "hullet". Min egen tanke har været, at
kirken var lukket hele det halvår - for eksempel på grund af
restaurering - og at et eller flere af nabosognene har været benyttet,
men kirkebøger dér er tavse om kirkelige begivenheder i Jetsmark sogn
i andet halvår af 1777. Min tipoldemor er født i Jetsmark sogn i andet
halvår af 1777 - Dorthea Bjelke Madsdatter,
ikke at forveksle med hendes lillesøster Dorte, der blev født et år
eller to senere.

Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg

Fra : agerlund

Dato : 02-05-03 15:31

"Hans Poulsen" skrev d. 02-05-03 07:44 dette indlæg :
> [...]
> halvår af 1777 - Dorthea Bjelke Madsdatter,
> ikke at forveksle med hendes lillesøster Dorte, der blev født et år

Hej Hans.
Jeg vil give dig ret i at, det er en stor mangel, at der er en lagune i
kirkebogen.
Og jeg tror at det er til stor ærgelse for mange.
Jeg kan ikke give dig nogen forklaring på hvorfor, denne lagune er der.
Men det kan vi jo dersværre ikke lave om på

Med venlig hilsen
Grete Skatka

http://www.kandu.dk/