MS Windows
briani 27239
Problemer m. audigy2
Fra : FC

Dato : 06-11-02 20:54

Hej

Jeg kan ikke installere audigy2 kortet.

Skal man bruge nogle andre drivere end de, der følger med til XP?

Mvh.

Frederik

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 06-11-02 21:12

"FC" <tanja.korfitsen@kabelnettet.dk> wrote in message
> Hej
>
> Jeg kan ikke installere audigy2 kortet.
>
> Skal man bruge nogle andre drivere end de, der følger med til XP?

Ja, du skal vel bruge den CD der følger med

Det er dog noget med at der er en bug i softwaren, som gør at den bliver
registreret som Audigy (uden 2) i hardware oversigten...

Ellers kan du prøve at læse lidt på

Fra : FC

Dato : 06-11-02 21:23

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@REMOVEspamfilter.dk> wrote in message
> "FC" <tanja.korfitsen@kabelnettet.dk> wrote in message

Undskyld, udtrykte mig lidt klodset.

Hvis man har xp. Skal man så have fat i andre drivere, end de der er på
cd'en.

Frederik

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 06-11-02 22:37

> Hvis man har xp. Skal man så have fat i andre drivere, end de der er på
> cd'en.

Har du overvejet at læse hvad du skal gøre inden du sætter flere tråde igang
på forskellige nyhedsgrupper...

Der er Windodws Drivere på cd´en.. Du skal vel bare kører setup fra cd´en..
Hvor den indstallere software og drivere.. En genstart, og det skulle køre..
Det kan ikke være så svært

Fra : FC

Dato : 06-11-02 22:50

Nej jeg er helt enig, det burde ikke være særlig svært.

Det er det nu engang bare.

Frederik

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 06-11-02 22:57

> Nej jeg er helt enig, det burde ikke være særlig svært.
>
> Det er det nu engang bare.

Du skriver i hardware gruppen, at windows finder kortet ved startup..

Så kan du vel bare¨gå ind under "har driver" e.l. og lad den søge efter
drivere kun på cd-rom drev.. Eller et bibliotek på cd´en hvor der måske står
XP

Hvad sker der da nå´r du kører setup´en fra cd´en`?

Fra : FC

Dato : 06-11-02 23:03

Hvis jeg installerer via windows eget installationsprogram, stopper den, og
siger der er et problem med driveren.

Hvis jeg installerer det via den medfølgende cd (som creative siger), bliver
den tilsyneladende installeret ordentligt. Men når jeg restarter, er
driverne ikke blevet registreret af systemet.

Mvh. Frederik

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 07-11-02 15:49

> [...]
> den tilsyneladende installeret ordentligt. Men når jeg restarter, er
> driverne ikke blevet registreret af systemet.

Prøv evt at rykke rundt med kortet i computeren... PCI slot 3 og 4 plejer at
virke

Fra : FC

Dato : 07-11-02 20:12

> Prøv evt at rykke rundt med kortet i computeren... PCI slot 3 og 4 plejer
at
> virke

Hmm det er vel ikke det, der er problemet, når computeren finder ny
hardware, og kalder det for audigy.

Frederik

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 06-11-02 21:17

"FC" <tanja.korfitsen@kabelnettet.dk> wrote in message
> Hej
>
> Jeg kan ikke installere audigy2 kortet.
>
> Skal man bruge nogle andre drivere end de, der følger med til XP?

Kan du forresten ikke poste MedieScope programmet, der følger med på cd´en
til fx dk.binaer ?

Sig det nu ikke til Creative, hvis du skulle være så flink at gøre det....
Creative blokkede min IP til newsserveren, efter at have spurtg om det

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 06-11-02 21:20

> Kan du forresten ikke poste MedieScope programmet, der følger med på cd´en
> til fx dk.binaer ?

Sorry, MediaSource hedder playersoftware som kan afspille DVD-A som jeg er
ude efter