MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Hvad er Divisionsoverløbsfejl ?
Fra : Christian Thorsen

Dato : 06-11-02 19:16

Hej!

På min Harddisk har jeg Windows 98. Inden den starter Windows op skriver
den:

Programmet medførte Divisionsoverløbsfejl.

Hvad kan det skyldes.. Den gør del lige efter BIOS!

Fra : Kim S. Poulsen

Dato : 07-11-02 07:16

On Wed, 6 Nov 2002 19:15:40 +0100, "Christian Thorsen"
<nospam@hotmail.com> wrote:

> [...]
>den:
>
>Programmet medførte Divisionsoverløbsfejl.
>
>Hvad kan det skyldes.. Den gør del lige efter BIOS!

Prøv at starte den i fejlsikker tilstand,hvis den ikke gør det der er
hardwaren (Ram& HD) sikkert ok.
Det er højst sandsynligt et defekt program der forsøger at starte.
Mvh. Kim S. Poulsen

Fra : Christian Thorsen

Dato : 08-11-02 09:21

Hej Kim,

Tak for dit indlæg på NG.

Problemet er bare, at fjelmeddelsen kommer allerede inden den booter op!
Jeg kan ikke starte i fejlsikret tilstand - ej heller på en botdiskette...
fejlen kommer inden den booter noget op!

--
Mange hilsner fra
Carsten

--
Carsten J. Thomsen
cajuth(fjerndette)@tiscali.dk

Fra : Kim S. Poulsen

Dato : 08-11-02 10:47

On Fri, 8 Nov 2002 09:20:54 +0100, "Christian Thorsen"
<nospam@hotmail.com> wrote:

> [...]
>Jeg kan ikke starte i fejlsikret tilstand - ej heller på en botdiskette...
>fejlen kommer inden den booter noget op!

Ja det tyder jo på en hardwarefejl. Kan du komme ind i bios, så stil
den på de mest 'konservative' (ikke turbo o.s.v. ) indstillinger, og
disable evt. boot viruscheck.
Mvh. Kim S. Poulsen

Fra : **TwN**

Dato : 08-11-02 15:17

Du kan også enable "S.M.A.R.T Cabability" på dine harddiske

Fra : **TwN**

Dato : 08-11-02 15:48

I BIOS'en......
jeg var lige lidt for hurtig, til at trykke send.....