Kapellan Mich. Schandorph af Linaae
Fra : Ole Gyldenløve

Dato : 06-11-02 18:55

Clemen Poulsen som var præst i Linnae sogn, fik i 1744 lov at holde en
kapellan: Mich. Schandorff. Denne Schandorff fungerer i sognet indtil sin
død i 1773 - altså også efter at Cl. Poulsen dør og Christian Gyberg
overtager embedet.

Er der nogle af jer der har optegnelser over bemeldte kapellan Schandorffs
familieforhold og især over hans afkom?

--
Med venlig hilsen/Kind regards

Ole Gyldenløve
e-mail: mailto:ole@gyldenlove.dk
web: http://www.image.dk/~ogt
Fjern *NOSPAM*, når du svarer via e-mail
Remove *NOSPAM* when replying via e-mail

Fra : Jørgen Poulsen

Dato : 08-11-02 23:15

Ole Gyldenløve <ole@*nospam*gyldenlove.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3dc95762$0$27066$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> [...]
> web: http://www.image.dk/~ogt
> Fjern *NOSPAM*, når du svarer via e-mail
> Remove *NOSPAM* when replying via e-mail

Folketælling 1801.
Navn: Michel Michelsen Schandorph
Alder: 50 år
Sogn: Linå
Herred: Gjern
Amt: Skanderborg
Erhverv: Skolelærer ved den Kongl. Skoele

Venlig hilsen
Jørgen Poulsen

Fra : Ole Gyldenløve

Dato : 09-11-02 19:36

Tak for opslaget. Ud fra datoerne og årstallene antager jeg at denne
Schandorph i FT1801 er kapellanens formodede søn.