Erfaringer med N8210?
Fra : Ian

Dato : 06-11-02 18:48

Hej!

Jeg overvejer så småt at købe en 8210'er som en slags "reservetelefon", men
er lidt i tvivl om kvaliteten og har derfor flg spørgsmål til alle jer der
måtte eje/have ejet sådan en:

Først og fremmest helt overordnet: Hvad er den værd? Det var en dyr telefon
engang, men hvordan er den ifht tidens standard feks. mht batteritider osv?
Det ser ud til, de stadig går for 600 og opefter..

Spørgsmål 2: I ufattelig mange af alle de salgsannoncer jeg lige har kunne
støve op på NG's, QXL osv, skriver sølger om periodiske signal-problemer. En
hurtig søgning på deja.com viste da også, at dette har været oppe og vende i
danske NG's mange gange.
Jeg behøver vel derfor ikke spørge, om det er et kendt problem, men er der
nogensinde nogen der har fundet ud af, hvor fejlen ligger (SW-update,
antenne, ell. lign.)?
Jeg kunne ikke finde nogen svar i alle de tråde der lå, men ville
selvfølgelig gerne købe en lidt billigere "defekt" telefon, hvis jeg
_vidste_ at jeg bare kunne smide ny SW i den, når jeg fik den.
Håber nogen kan/gider hjælpe.

Mvh Ian

Fra : Nicolai

Dato : 06-11-02 19:07

> Jeg overvejer så småt at købe en 8210'er som en slags "reservetelefon", men
Husk en reservetelfon til den så ... det er nok Nokia's mest fejlfyldte nogensinde

Fra : Ian

Dato : 06-11-02 19:31

"Nicolai" wrote in message...
> Husk en reservetelfon til den så ... det er nok Nokia's mest fejlfyldte
nogensinde

Det var lidt af en anklage, men det ser jo desværre ud til, at du har ret..
Jeg har i hvert fald aldrig set så mange mere eller mindre defekte telefoner
til salg før..
Måske skulle jeg holde mig til min 3310 som telefon nr.2. Er bare blevet
forvænt med hukommelse i telefonen og plads til en masse sms'er osv. Derfor
irriterer det mig hver gang jeg bruger en telefon der kun gemmer på
sim-kortet. -Jaja, jeg ved godt det er et luksusproblem...

Et andet spørgsmål forresten: Er der nogen der kan huske hvad forskellen på
8210 og 8250 er? Det er noget med at den understøtter sammenkædede sms'er,
men er der mere?

Mvh Ian

Fra : Devast8or

Dato : 06-11-02 22:22

Ian <ianbak@oncable.dk> wrote in message news:aqbn71$rli$1@sunsite.dk...

> nogensinde

Sjovt det eneste problem jeg nogensinde har haft med min er displayet, og
efter jeg fik skiftet den lille kontakpude har den virket fint siden (den er
lidt over 2 år gammel). Og jeg synes ikke selv jeg behandler den særlig
pænt. Den har smagt asfalt mere end én gang. Har jeg bare været heldig eller
er folk virkelig så sløsede med behandlingen af deres telefoner i forhold
til mig?

> [...]
> irriterer det mig hver gang jeg bruger en telefon der kun gemmer på
> sim-kortet. -Jaja, jeg ved godt det er et luksusproblem...

Findes der ikke andre telefoner end N8210 der kan klare det for dig?

> Et andet spørgsmål forresten: Er der nogen der kan huske hvad forskellen

> 8210 og 8250 er? Det er noget med at den understøtter sammenkædede sms'er,
> men er der mere?

N8250 sælges ikke herhjemme, den er kun sendt ud på det asiatiske marked
(det er den asiatiske version af N8210. Rent teknisk aner jeg ikke hvad den
kan, andet at se federe ud end N8210).

> Mvh Ian

Devast8or

--
Spamfilter activated

Fra : Ian

Dato : 06-11-02 22:34

"Devast8or" wrote in message...
> [...]
eller
> er folk virkelig så sløsede med behandlingen af deres telefoner i forhold
Efter at have kigget mig en del om på nettet, vil jeg hævde, at du har været
heldig. Det er ufatteligt så mange defekte telefoner der er til salg af den
slags...

> Findes der ikke andre telefoner end N8210 der kan klare det for dig?
Jo det gør der vel. Nu syntes jeg bare lige, at jeg havde fundet en smart og
rimelig billig løsning, men det ser ud til, jeg bør kigge mig lidt mere
omkring..

> N8250 sælges ikke herhjemme, den er kun sendt ud på det asiatiske marked
> (det er den asiatiske version af N8210.
I know..
Jeg har grejet til at opdatere den til 8250 og har snakket med flere der har
gjort det med godt resultat. Kunne bare ikke huske hvad forskellen var,
-for der ER en forskel. De asiater og amerikanere skal altid have _lidt_
mere end os. Ligesom med 3310/3315

> Rent teknisk aner jeg ikke hvad den kan, andet at se federe ud end N8210).
Det må jeg give dig ret i den gør!

/Ian

Fra : Devast8or

Dato : 06-11-02 23:02

Ian <ianbak@oncable.dk> wrote in message news:aqc1sp$9ef$1@sunsite.dk...

> [...]
været
> heldig. Det er ufatteligt så mange defekte telefoner der er til salg af

Ja, jeg har også lagt mærke til det siden jeg begyndte at læse
dk.marked.privat.telefon.mobil for en måneds tid siden.

> Jo det gør der vel. Nu syntes jeg bare lige, at jeg havde fundet en smart
og
> rimelig billig løsning, men det ser ud til, jeg bør kigge mig lidt mere
> omkring..

Det er selvfølgelig rigtigt, der er jo noget med prisen.

> [...]
> gjort det med godt resultat. Kunne bare ikke huske hvad forskellen var,
> -for der ER en forskel. De asiater og amerikanere skal altid have _lidt_

Jeg anede slet ikke at N8210 kunne opdateres til en N8250. Da de er fysisk
forskellige (ihvertfald de ydre mål), gik jeg ud fra at der også var forskel
på indmaden. Men det er måske kun mig der tænker sådan :)

N8210).
> Det må jeg give dig ret i den gør!

Ja, men de eneste N8250 look-a-like covers til N8210 jeg har fundet var
desværre hammerdyre :/

> /Ian

Devast8or

--
Spamfilter activated

Fra : Ian

Dato : 06-11-02 23:25

"Devast8or" <No@no.blowme> wrote in message
> Det er selvfølgelig rigtigt, der er jo noget med prisen.

Ja. Det er lige gået op for mig, at der jo også er noget der hedder 8850.
Den har ligeledes telefonhukommelse, men det er en lidt anden pris :-/

> [...]
forskel
> på indmaden. Men det er måske kun mig der tænker sådan :)

Næh, sådan ville jeg vel egentlig også tænke normalt, men lige i dette
tilfælde ved jeg, at indmaden er så ens, at man kan læse SW fra en 8250 ind
i den (inkl EEPROM, = genindlæse EMEI nr osv), og få en 8250 ude af det,
lige på nær udseendet.
Det samme kan man i øvrigt med 6210 > 6250.

Mvh Ian

Fra : Devast8or

Dato : 06-11-02 23:58

Ian <ianbak@oncable.dk> wrote in message news:aqc4t1$sd4$1@sunsite.dk...

> Ja. Det er lige gået op for mig, at der jo også er noget der hedder 8850.
> Den har ligeledes telefonhukommelse, men det er en lidt anden pris :-/

8850......er det ikke den sølvfarvede med klappen der skydes nedaf? Husk at
prøve den først, hvis det er den jeg tænker på er de nederste taster meget
besværgelige at betjene.

> [...]
> lige på nær udseendet.
> Det samme kan man i øvrigt med 6210 > 6250.

Ja der kan man bare se, det visdte jeg ikke. Men jeg er nu heller ikke så
interesseret i om den kan alt muligt smart, jeg gik efter en super lille
telefon man kan ringe fra, da jeg købte min 8210. Og det fik jeg :)

> Mvh Ian

Devast8or

--
Spamfilter activated

Fra : Bjarni nielsen

Dato : 06-11-02 20:19

Hey

Joo de har mange problemer!

Bla. Display fejl!
Det med signalet er normalt kontakt falderne der bliver dårlige! eller en
kreds der hedder noget med CCON der er dårligt loddet.

Mvh
Bjarni nielsen ( Som selv har en N8210 :D )