Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Picture Package
Fra : A.I.

Dato : 06-11-02 18:28

Hejsa.

Jeg står og skal have lavet nogen picture package (billedpakker ligesom
skolefoto), og gik straks til den menu i PS hvor der ligger denne funktion
med nogen forvalgte løsninger, men der er ikke mulighed for selv at vælge
størrelse af papiret (feks A3) og sammensætningen af billederne på papiret.
Findes der et plug-in eller en action der kan løse dette problem, eller
måske et helt andet program ???

På forhånd tak
Anders

Fra : max

Dato : 07-11-02 10:56

> [...]
> Findes der et plug-in eller en action der kan løse dette problem, eller

Papirstørrelse vælger du vel når du printer ud, evt. med preview..
Ellers er programmet qimage nok lige præcis det du søger, det er
en go´ ide at læse brugsanvisningen..max

Fra : Digit

Dato : 07-11-02 17:16

"max" ræsonnerede, og skrev d. 07 nov 2002:

> Papirstørrelse vælger du vel når du printer ud, evt. med preview..

Hvis du er ligeglad med at enten interpolere eller skalere op/ned.. så ja

--
/Digit

»The enigma lies broken
Searching for those precious moments
Reaching for a higher of existence
Like a newborn migrant in the void«
Dimmu Borgir

Fra : max

Dato : 08-11-02 07:27

> Hvis du er ligeglad med at enten interpolere eller skalere op/ned.. så ja
>
> --
> /Digit

Jeg er sådan set ligeglad - ja.. Men du mener måske det er en dårlig
løsning...? Kan ikke lige se der er noget alternativ - Qimage påstår
de benytter en anden metode, men på min epson kan jeg ikke se
forskel i printet.. Uddyb venligst dit svar.. mvh max

Fra : A.I.

Dato : 08-11-02 11:53

> [...]
> de benytter en anden metode, men på min epson kan jeg ikke se
> forskel i printet.. Uddyb venligst dit svar.. mvh max

Hej Max.

jeg har kigget på Qimages og det ser fint ud, så mange tak for dit tip !!!
....det som jeg tror Digit mener er at, hvis du interpolere et billede, så
går det ud over kvaliteten af billedet og det kan han have ganske ret, så
det gælder jo bare om at have så mange pixel som muligt når der skal
printes, dog stilles det ikke de store krav hvis det er mere end 2-3
billeder på et A4 !!!

Hilsen Anders