Indlaeg her i gruppen, hvordan svarer jeg ~
Fra : Kim Melchior

Dato : 06-11-02 17:34

Jeg kender ikke meget til komputere, og ser gang paa gang indlaeg her
i gruppen hvor jeg har svar til foresporgelser. Mit problem er at
ofte kan jeg kan ikke finde ind til det sted hvor jeg kan folge en
traad og besvare en foresporgsel.

Jeg ser indlaegene i gruppen under sunsite.dk i mit outlook express,
men kan ikke laegge noget ind der.

Jeg kan finde nogle af foresporgslerne her:
http://groups.google.com/groups?q=group:dk.videnskab.historie.genealogi&hl=da&sa=N&tab=dg

men finder ikke alle indlaeggene.

Kan nogen venligst fortaelle mig hvor jeg eventuelt finde traaedene og
folge dem?

Det er frustrerende at sidde her med svar og oplysninger og ikke vaere
i stand til at forbinde dem med traaedene her i gruppen.

Paa forhaand mange tak.

Kim

Fra : Poul F. Andersen

Dato : 06-11-02 18:20

-
> [...]
> Det er frustrerende at sidde her med svar og oplysninger og ikke vaere
> i stand til at forbinde dem med traaedene her i gruppen.

Hej Kim,
Det kan jeg godt forstå!

Da du jo bruger Outlook Express (OE), er det egentlig ligegyldigt om din
newsserver er "sunsite.dk" eller andre, blot de er vært for nærværende
nyhedsgruppe (NG).
Da du øjensynligt bor i udlandet (?) bruger du vel den engelske version af
OE?
På den danske version (og vel også på den engelske), kan du, når du læser et
indlæg og har det fremme på skærmen, samtidig få nogle muligheder at klikke
på:
F.eks. "besvar", eller "svar til gruppe".
Hvis du klikker "besvar" kommer dit svar kun personligt til afsenderen.
Klikker du "svar til gruppe", burde dit svar komme som en forlængelse af den
aktuelle tråd i nærværende NG.

Hvis jeg har forstået dig korrekt, håber jeg dettte kan hjælpe dig lidt
videre.

--
Venligst
Poul F. Andersen

Fra : Per

Dato : 07-11-02 11:02

"Kim Melchior" <scangen@netutah.com> wrote in message

> Jeg ser indlaegene i gruppen under sunsite.dk i mit outlook express,
> men kan ikke laegge noget ind der.

Så vidt jeg ved kan du ikke poste indlæg til sunsite.dk hvis ikke du er
registreret som bruger der.

Enten kan du lade dig registrere der, eller også kan du poste i den
tilsvarende benævnte gruppe hos den news server som din egen internet
leverandør benytter. Så vil dit svar i løbet af kort tid være synligt på
sunsite også. Jeg læser selv via sunsite.auc men poster via newsconnect
fordi der er den news udbyder som min nuværende internetleverandør (her i en
lejerforening i Dalgas Have) benytter.

Det kræver lige et par minutters tilvænning fordi OE som udgangspunkt
foreslår at man poster sit svar ved "Reply group" i den gruppe som man læser
i. For at få postet afleveret rigtigt skal man så lige vælge en anden news
server i øverste linie.

Mvh Per

PS: Håber at det var fyldestgørende. Hvis du har behov for uddybning må vi
fortsætte i dk.edb.internet.

Fra : Familien Kristensen

Dato : 08-11-02 19:51

"Kim Melchior" <scangen@netutah.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> traad og besvare en foresporgsel.
>
> Jeg ser indlaegene i gruppen under sunsite.dk i mit outlook express,

Du stiller dig på en besked (f.eks. denne her), højreklikker og vælger svar
til gruppe.
Så kommer der en meddelelse op, som du så kan skrive i. Tryk på send.

Det må jo virke, for du har jo sendt en besked.

Prøv dig lidt frem i gruppen news:dk.test (her er næsten alt tilladt)

Hilsen Jeannie Kristensen

Fra : Familien Kristensen

Dato : 08-11-02 19:53

"Familien Kristensen" <fjernmig.jeannie.kristensen@mail1.stofanet.dk> skrev
i en meddelelse news:aqh13g$6t2$1@sunsite.dk...
> [...]
>
> Det må jo virke, for du har jo sendt en besked.
>
> Prøv dig lidt frem i gruppen news:dk.test (her er næsten alt tilladt)

PS: Hvis du bor i udlandet, skal du have en "adgangskode" fra Sunsite.

--
Venlig hilsen
Jeannie Kristensen