WAP via GPRS
Fra : Allan Hansen

Dato : 06-11-02 17:55

Jeg har tegnet en GPRS tillægs-abonnment hos Orange, hvor man betaler kr.
25,- pr. Mb trafikmængde. Hvis man bruger WAP via GPRS i sin mobiltelefon,
hvor meget "trafik", kan man så have inden man bruger for 1 Mb? Udfra min
sunde fornuft vil jeg jo mene, at det kun er små textpakker der bliver sendt
frem og tilbage, og her skal der vel alligevel sendes nogen pakker før man
rammer 1 Mb? Er der nogle der har erfaringer med dette, og evt. kan sige at
ca. 2 timers WAP svarer til 1 Mb trafik eller ligende??

Med venlig hilsen
Allan Hansen

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 07-11-02 19:12

"Allan Hansen" <allan_engell@hotmail.com> wrote in

> [...]
> man rammer 1 Mb? Er der nogle der har erfaringer med dette, og
> evt. kan sige at ca. 2 timers WAP svarer til 1 Mb trafik eller

Det kommer jo meget an på hvor meget du bruger forbindelsen, ligesom
med internettet - downloader du meget (ringetoner, logoer osv) bruges
der hurtigt en mb (i forhold til ren tekstsurf).

--
Henrik Stidsen | HS235-DK | Ikke eksisterende samleobjekt/undtagelse
"I am a nobody, and nobody is perfect; therefore I am perfect."

Fra : Thomas Lykkeberg

Dato : 09-11-02 11:06

On Wed, 6 Nov 2002 17:54:51 +0100, "Allan Hansen"
> [...]

>rammer 1 Mb? Er der nogle der har erfaringer med dette, og evt. kan sige at
>ca. 2 timers WAP svarer til 1 Mb trafik eller ligende??
Du kan jo prøve at installerer en WAP browser på din PC. WAP så rundt
i 2 timer, og aflæs det antal bytes du henholdsvis har transmitteret
og modtaget. Hvis man nu antager at en WAP side fylder omkring
300-700bytes, kan du jo selv regne lidt på det.

/Thomas

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 09-11-02 15:59

Thomas Lykkeberg <thomasDOTlykkeberg@privatDOTdk> wrote in

Opera (www.opera.no) kan wappe.

Fra : Johnny

Dato : 17-11-02 23:08

Hej Allan

Jeg har selv et GPRS abonnement hos Sonofon (kr. 18,75 inkl. moms pr.
MB). Jeg sad igår og wappede i ca. en time på diverse nyhedssider. Jeg
brugte ikke engang 100 kb i løbet af en time. Og det var endda inkl.
download af et java spil.

Så længe du kun bruger WAP, så skal du ikke bekymrer dig ang. data-mængden.

/ Johnny