Så er Flamme parret :0)))
Fra : Trine Piltoft

Dato : 06-11-02 18:05

Så har jeg endelig fået at vide at Flamme er blevet parret *jubiiii* :0)
Igår var det ikke rigtig lykkedes, for hver gang hankatten forsøgte, så smed
hun sig ned på siden, eller langede ud efter ham. Idag var hun åbenbart så
meget i løbetid at han "fik lov", og hun forsøgte heldigvis heller ikke at
smide sig ned på siden.

Regner med at jeg henter hende hjem igen enten imorgen eller på fredag, men
det afhænger lidt af hvorlænge han er interesseret i at parre hende.
Hvis alt går vel skulle det gerne kunne ses i slutningen af denne måned
(krydser fingrer og tæer), og forhåbenligt ankommer der så et kuld killinger
i starten af januar.

Uhhh - hvor jeg altså glæder mig til at få "børn" i huset igen, så I må
gerne allesammen hjælpe med at krydse fingre :0)

Mvh. Trine

Piltoft´s Siamese & Oriental Shorthair´s
e-mail: piltofts@post.tele.dk
Web: http://home0.inet.tele.dk/piltofts/

Fra : Marie-Louise

Dato : 06-11-02 18:16

Hej Trine!

Vi krydser alt hvad vi har af fingre og poter

Og Flamme: Det er rigtigt tøs, man skal spille lidt kostbar over for de
mandfolk!

Marie-Louise, Horus-Keinstein, Astarte og Bastet

Fra : H.O.T

Dato : 06-11-02 18:30

Horus-Keinstein...

Er nu ikke sikker på han kan lide det navn........... *s*

Henrik

Fra : Trine Piltoft

Dato : 07-11-02 19:59

Hej Marie-Louise

>Vi krydser alt hvad vi har af fingre og poter

Takker :0)

>Og Flamme: Det er rigtigt tøs, man
>skal spille lidt kostbar over for de
>mandfolk!

Shhhhhhhh - ikke så højt. Damen har rigeligt med primadonnanykker
i forvejen *g*.
Bortset fra det, så er der forlydender om at de faktisk kommer
ganske fint ud af det med hinanden. Flamme er jo en kælepotte af
rang og mener at hun skal have al opmærksomheden når det
er "kæletid". De går jo på et værelse for sig selv, så der er ikke
mennesker der hele tiden, men når hankattens ejer kommer ind i
værelset springer de begge to ned fra samme ende af sengen, så
noget kunne tyde på der bliver flettet poter når de er uden opsyn.
Når der så skal snakkes og kæles mener Flamme dog at hankatten
bare kan fordufte så HUN kan få al opmærksomheden........tjaeee -
hun opfører sig vist fuldstændigt som hun gør herhjemme *g*

Mvh. Trine - der er begyndt at savne donnaen lidt - her er lidt
kedeligt når hun ikke er hjemme.

Fra : Kate

Dato : 06-11-02 23:28

"Trine Piltoft" <piltofts@post.tele.dk> wrote in

> Uhhh - hvor jeg altså glæder mig til at få "børn" i huset igen, så
> I må gerne allesammen hjælpe med at krydse fingre :0)

Jamen, jeg krydser da gerne alt hvad der er at krydse
Tillykke med en forhåbentligt vellykket og givtig parring.

--
Kate

REMOVE skal ikke fjernes ved svar
REMOVE nothing on answer

Fra : Katrine Nederby

Dato : 07-11-02 12:29

"Trine Piltoft" <piltofts@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Så har jeg endelig fået at vide at Flamme er blevet parret *jubiiii* :0)

Jaaaah. Det tog også sin tid

> Uhhh - hvor jeg altså glæder mig til at få "børn" i huset igen, så I må
> gerne allesammen hjælpe med at krydse fingre :0)

Jeg krydser alt hvad jeg kan

Hvilke farver forventer du iøvrigt af den parring? (bare nysgerrig)

--
Mange hilsner
Katrine

Fra : Trine Piltoft

Dato : 07-11-02 20:05

Hej Katrine & Ann

>Hvilke farver forventer du iøvrigt
>af den parring? (bare nysgerrig)

Jeg svarer jer lige i samme mail - eftersom spørgsmålet er
fuldstændig ens :0)

I en tråd d. 03.11.02 der hedder "Endeligt!!" har jeg faktisk
fortalt Lisbeth hvad der kan komme af killinger, så jeg klipper
lidt fra den mail:

Det afhænger lidt af om Flamme bærer gen for chokolade. Sidst hun
fik killinger var der ingen havanaer, men da chokoladegenet skal
ligge på begge forældrene, kan det ligeså godt være fordi faren
ikke bar chokolade (han var blå). Der er ca. 50% chance for at hun
bærer chokolade. Jeg tror derimod ikke hun bærer fortynding
(lilla/blå).

Hvis hun bærer chokolade men ikke fortynding kan der komme
følgende:

Brun-, chokolade og rødmaskede siameserhanner. Ebony, havana og
røde orientalerhanner.

Brun-, chokolade, bruntortie og chokoladetortiemaskede
siameserhunner. Ebony, Havana og bruntortie og chokoladetortie
orientalerhunner.

Hvis hun ikke bærer chokolade kan der komme alle de ovennævnte
farver, dog minus dem der er noget med chokolade/havana. Dvs.
Ebony hunner og hanner, brunmaskede hunner og hanner, rødmaskede
siameser drenge eller røde orientalere og bruntortiemaskede
siameserpiger eller bruntortie orientalere.

Faren er siameser og Flamme bærer siamesergen, så der er ca. 50%
chance for siameser og 50% chance for orientalere - ligeligt
fordelt på køn.

Mvh. Trine

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 07-11-02 15:31

In article <3dc94c1d$0$5785$ba624c82@nntp04.dk.telia.net>, Trine
Piltoft <piltofts@post.tele.dk> wrote:

> Så har jeg endelig fået at vide at Flamme er blevet parret *jubiiii* :0)

Til lykke Trine - og Flamme! Det har da også varet længe... Og hvad kan
der så komme ud af det? Farver mener jeg - resten kan jeg godt regne ud

Fra : Trine Piltoft

Dato : 09-11-02 00:10

Så er Flamme hjemme igen. Hun for rundt og snuste til alting, med
en hel flok katte efter sig der havde travlt med at snuse hende
bagi *g*. Mindede lidt om sådan en andemor med
ællinger........bortset fra lyden, for jeg tror bestemt ikke at
ænder kan mjave - og slet ikke så højt *g*.