MS Windows
briani 27239
Rester efter programmer iu Win2000
Fra : Hans L. Baldrian

Dato : 06-11-02 16:54

Efter et virusangreb for nogen tid siden måtte jeg resintsallere min
windows2000. I den forbindelse ligger der en del småprogrammer som den
tidligere ejer af PC har brugt: MagixX, Yamaha (som er en shareware hvor
prøvetiden er udløbet) m.m.

De ligger ikke sådan, at de er synlige i tilføj/fjern programmer.

Hvordan kan jeg slette dem? Skal jeg bare finde dem frem i stifinder og
slette dem? Ødelægger jeg win 2000 ved at gøre det sådan?

Alternatvit findes der måske et "rengøringsprogram" der kan fikse problemer?

mvh

Hans

Fra : Madsen

Dato : 06-11-02 17:20

Hans L. Baldrian skrev:

> [...]
> som den tidligere ejer af PC har brugt: MagixX, Yamaha (som er en
> shareware hvor prøvetiden er udløbet) m.m.

Det tyder på at du ikke har formateret disken inden du geninstal-
lerede Win2000. Det ville have været smart at gøre, da du på den
måde får slettet alt hvad der ligger på disken.

> De ligger ikke sådan, at de er synlige i tilføj/fjern programmer.

Nej, for de er ikke registreret af Windows, medmindre at du har
geninstalleret programmerne under din nuværende Windows-installation.

> Hvordan kan jeg slette dem? Skal jeg bare finde dem frem i
> stifinder og slette dem?

Ja. Bare slet mapperne.

> Ødelægger jeg win 2000 ved at gøre det sådan?

Nej.

> Alternatvit findes der måske et "rengøringsprogram" der kan fikse
> problemer?

Man kan ikke lave et program som kan regne ud hvilke mapper du
ønsker at beholde og hvilke du ikke gør, så det nemmeste er at du
blot sletter mapperne. Smid dem evt. i papirkurven og lad dem ligge
der indtil du er 100 % sikker på at de kan slettes uden problemer.

Madsen.