MS Windows
briani 27239
CDDB-adresse til Nero
Fra : MD

Dato : 06-11-02 15:07

Hej NG.

Jeg kunne ikke finde nogen grupper hvor dette ikke var OT, så den kommer
altså her, hvor de klogeste holder til

Inde i min Nero, skal jeg skrive en adresse, så den selv kan finde cd'erne
når jeg kommer dem i - altså en cd-database. Jeg mener at jeg plejer at
bruge CDDB eller Gracenote, men hvilken adresse skal jeg skrive før det
virker? der skal både være en Read-server (http)
en Adresse
og en Port

Jeg håber virkelig der er nogen der kan hjælpe.

MVH MD

Fra : Richard Thune

Dato : 06-11-02 16:01

"MD" <dalmoseNOSPAM@idraet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> altså her, hvor de klogeste holder til
>
> Inde i min Nero, skal jeg skrive en adresse, så den selv kan finde cd'erne
Min står til
freedb.freedb.org
/~cddb/cddb.cgi
80
Richard Thune

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 06-11-02 16:48

On Wed, 6 Nov 2002 16:01:25 +0100, "Richard Thune" <rt@tdcadsl.dk>
wrote:

>"MD" <dalmoseNOSPAM@idraet.dk> skrev i en meddelelse

>Min står til
>freedb.freedb.org
>/~cddb/cddb.cgi
>80
>Richard Thune

Jeps og jeg har aldrig selv stille på de settings.

Morten
morten@bowman.dk

Fra : LarsS

Dato : 06-11-02 15:50

"MD" skrev:

> [...]
> bruge CDDB eller Gracenote, men hvilken adresse skal jeg skrive før det
> virker? der skal både være en Read-server (http) Adresse og en Port.

Næeh, det har længe være freedb (læs: free db, cddb
blev kommercielle - med data indsendt af brugere...)

Nu har jeg ikke liiige Nero her så jeg kan ikke se hvordan
det skal skrives ind, men port er 80 og adresse er:
http://freedb.freedb.org/~cddb/cddb.cgi

/LarsS

Fra : Madsen

Dato : 06-11-02 16:26

MD skrev:

> Jeg kunne ikke finde nogen grupper hvor dette ikke var OT...

Er OT en forkortelse for On- eller Off Topic? :)

<news:dk.edb.hardware.drev.cd-rom> er ellers meget velegnet til
dit spørgsmål.

Prøv evt. at kigge følgende link:
<http://usenet.dk/grupper.pl?get=dk.edb.hardware.drev.cd-rom>

| Gruppen skal bruges til at diskutere alle hardwarerelaterede
| spørgsmål vedrørende cd-rom, -brændere og programmer til disse.

Madsen.

Fra : MD

Dato : 06-11-02 17:04

Tak til alle.

Det var lige hvad Richard Tune skrev, som jeg havde brug for.

MVH MD

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 06-11-02 17:04

Opgrader Nero, så har den den allerede sat op.
http://www.ahead.de/