Min datter har fået akvarium fødselsdagsga~
Fra : Søren

Dato : 06-11-02 13:56

.....og faren prøver i den forbindelse sammen med datteren at sætte sig lidt
ind i tingene. Vi har lånt diverse bøger på biblioteket og er blevet
væsentligt klogere - men, er der nogen som kender til en god CD ROM, hvor
man hurtigt kan finde billeder af fisk med MEGET kryptiske navne, og så
selvfølgelig kunne læse lidt om fiskene???

CD ROM'en skal være på enten dansk eller engelsk.

Vi venter nu kun spændt på den store dag, hvor de kommende beboere skal
indtage akvariet - for vi snyder ikke, når bøgerne foreskriver mindst en
uge, ja så venter vi skam en hel uge (selvom en uge er meeegeeet lang tid,
når man kun er 8 år!).

Mvh. og håb om nogle gode CD ROM titler, Søren

Fra : scn

Dato : 06-11-02 21:44

"Søren" <soeren@hansen.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> kryptiske navne, og så selvfølgelig kunne læse lidt om fiskene???
>
> CD ROM'en skal være på enten dansk eller engelsk.

prøv hos www.avifauna.dk, der er nogle.

Hvis det skal være gratis så prøv
www.fishbase.org her skal du dog have det latinske navn.

eller er der mange sider på nettet om akvariefisk.
søg og du skal finde www.google.com

Søren
http://www.soerennielsen.dk/akvarie/

Fra : Ditte Cecilie Simons~

Dato : 06-11-02 23:06

"Søren" <soeren@hansen.com> wrote in message
> [...]
> når man kun er 8 år!).
>
> Mvh. og håb om nogle gode CD ROM titler, Søren

Hej Søren
Prøv at se om du ikke kan få fingrerne i:
MERGUS, AQUARIUM ATLAS - multimedia. Den er på tysk og engelsk. Og indholdet
på cd'en er så vidt jeg kan se, omtrendt det samme, som i Akvariets Lexikon
(den store tyske bog, som er oversat til bla. svensk) Men den cd rom jeg
købte er betydelig billigere end bogen (som jeg også har), så det kan vel
ikke være helt det samme indhold. Men som huritg opslag, så virker cd romen
udmærket :)
Hilsen Ditte