MS Windows
briani 27239
ISDN på bærbar XP maskine
Fra : Martin Mogensen

Dato : 06-11-02 13:15

Hej NG.

Skal for min svoger lige spørge jer om hjælp.

Har købt en bærbar computer med XP installeret, og vil gerne benytte
Internettet.
I den bærbar computer, er der et indbygget modem, men da han har ISDN linier
hjemme gør det ikke megen glæde. Har derfor anskaffet et USB ISDN modem, som
ved isættelse i USB, bliver fundet og installeret, findes også under
system/enhedshåndtering og fungerer perfekt.
Men ved opkald til Internettet, vil den stadig benytte det indbyggede modem.

Har forsøgt at deaktiverer det indbyggede, i håb om at XP ville kaste sig
over ISDN'en, men den kommer og siger enheden ikke kunne findes (indb.
modem).

Efter jeg selv fik XP, har jeg aldrig haft et modem på min maskine, så jeg
har lidt svært ved at hjælpe ham.
Hvordan indstiller man hvilket modem den skal bruge, for den spørger slet
ikke ved "opret ny forbindelse".

Håber jeg har gjort det klart.

På forhånd tak.

Martin

Fra : John Rothborg Morten~

Dato : 06-11-02 21:43

"Martin Mogensen" <dalmose@tdcadsl.dk> wrote in message

> [...]
> ikke ved "opret ny forbindelse".

.... Hvordan indstiller man hvilket modem den skal bruge, for den spørger

Højreklik på IE ikonet på skrivebordet, vælg properties. Klik på fanebladet
Connections og fjern modemforbindelsen (Default Connection) Herefter skulle
du gerne kunne vælge din ISDN forbindelse som Default

MVH

John R. Mortensen
Systemadministrator