Mødet med Amstaffen
Fra : Michael H.

Dato : 06-11-02 12:19

Hej med jer igen

I Mandags var det meningen at vi (familien) skulle overtage en Amstaftæve
på 2 år, men vi havde jo en Rottweilerhan på 4 mdr. så vi var lidt spændte
på hvordan mødet ville foregå.

Det gik ikke så godt.

Vi mødtes på en en lille fodboldbane (græs) hvor der var hegn rundt om banen
og hvor vores hund aldrig havde været før, selvom det var i nærheden af os.
Da Amstaffen kom ud af bilen, og hun så vores hund styrtede hun straks
hen til ham, og ''overfaldt'' ham, så jeg regnede med at vores hund ville
kaste sig til jorden og overgive sig.
Men sådan var det ikke, da han fandt ud af at hun ikke gad at lege, og
hellere ville ''slås'' var han med på legen, vi var lidt overraskede
over at han turde, når han nu ikke er ældre.
Det var første gang vi skilte dem ad, og hvergang vi slap dem igen
var der kun en vej for dem, og det var i hovedet på hinanden.
Men det var nok ikke en rigtig slåskamp, for Amstaffen kunne sikkert
sagtens ha' ''ordnet'' vores hvalp, så et eller andet har vel holdt hende
tilbage.
Vi var der ca. 45 min. og jeg tror at vi skilte dem ad 9-10 gange.
Så blev Amstaffen lukket ind i bilen igen.

Så vi blev alle enige om at det ikke var en så god ide at vi beholdt hende.
Hvem ved, om måske en måned eller to kunne de måske finde ud af det
sammen, men det finder vi aldrig ud af, da vi ikke ville tage den chance.

Michael

Fra : Gaardsøe

Dato : 06-11-02 13:07

"Michael H." <mh@XXXsmorumnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Hvem ved, om måske en måned eller to kunne de måske finde ud af det
> sammen, men det finder vi aldrig ud af, da vi ikke ville tage den chance.

Hej Michael

Det er jeg ked af og høre, Jeg hørte ordet aflivning, hvis ikke det gik..
det er jeg som amstaff ejer. ikke glad for at høre.... så hvis det er en
mulighed, vil jeg godt prøve at finde et godt hjem til den " har en som
kunne være intersseret ..... "som ejeren... selvfølgelig får kontakt med...

Mvh. Lars

Fra : Michael H.

Dato : 06-11-02 13:17

"Gaardsøe" <larsgaardsøe@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> mulighed, vil jeg godt prøve at finde et godt hjem til den " har en som
> kunne være intersseret ..... "som ejeren... selvfølgelig får kontakt

Hej Lars

Der er en kollega jeg har snakket med, der er meget interesseret i hunden.
Han bor alene og kan tage den med i sin lastbil hver dag.
Så han og ejeren af Amstaffen skal mødes snart, så jeg håber at
de finder ud af noget.
Jeg har sagt til ejeren at han skal kontakte mig, inden han afliver den,
for så vil jeg da høre nogen af jer om i var interesseret.

Ellers lader jeg høre fra mig..

Michael

Fra : Gaardsøe

Dato : 06-11-02 15:34

"Michael H." <rottweiler666@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Jeg har sagt til ejeren at han skal kontakte mig, inden han afliver den,
> for så vil jeg da høre nogen af jer om i var interesseret.

Fino !..
Det er jo´ perfekt... En amstaff elsker at køre bil.
jeg krydser finger !!

Mvh. Lars

Fra : Bjergskoven

Dato : 06-11-02 13:14

Hej Michael

> [...]
> Men det var nok ikke en rigtig slåskamp, for Amstaffen kunne sikkert
> sagtens ha' ''ordnet'' vores hvalp, så et eller andet har vel holdt hende

Enhver hund der har sine naturlige instinkter i behold vil aldrig overfalde
en hvalp. En hvalp på 4 måneder er altid den voksne hund underlegen alene
i kraft af aldersforskellen, så hvis amstaffen virkelig havde "ordnet" din
hvalp, så var det noget galt i hovedet på den.

> [...]
> Hvem ved, om måske en måned eller to kunne de måske finde ud af det
> sammen, men det finder vi aldrig ud af, da vi ikke ville tage den chance.

Jeg tror I har taget den rigtige beslutning. I har jo jeres egen lille hvalp
at tage vare på og jeg kan godt forstå at I satte hans ve og vel højest.

Hilsen

Merete