Banner
Fra : Claus

Dato : 28-02-01 18:48

Kan man få vist et banner fra en anden hjemmeside, på sin egen. Altså
oprette en firkant, som hele tiden viser banneret fra fx De gule sider ?

Claus

Fra : Camilla Scharff

Dato : 28-02-01 19:58

Ja, du finder bare det banner, som du gerne vil vise - højreklikker og
vælger "gem billede som", gemmer det og lægger det på din egen side... Husk
at linke til den rigtige webside hvis det ikke allerede ligger som en
funktion i banneret.

Mvh. Camilla

Claus <clausslot@post.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:97jdql$ppn$1@news.inet.tele.dk...

Fra : Thomas

Dato : 28-02-01 20:06

"Camilla Scharff" <camischa@jubiimail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
Husk
> at linke til den rigtige webside hvis det ikke allerede ligger som en

Hej

Er det "lovligt" at gøre ved alt ???

Venlig Hilsen Thomas

Fra : Camilla Scharff

Dato : 28-02-01 22:28

Thomas <vestergade8@os.dk> skrev...
> Hej
> Er det "lovligt" at gøre ved alt ???
> Venlig Hilsen Thomas

Nej, men de, der har gjort sig den ulejlighed at lave et _decideret banner_,
vil nok også gerne have, at det bliver vist rundt omkring - flere steder
står der faktisk, at man er velkommen til at lægge banneret på sin egen
side.
Generelt er design, grafik, logoer mv. er beskyttet af opretshavsloven, men
lige netop bannere er jo lavet som reklamer. Formelt set bør man naturligvis
have accept af webside-ejeren før man lægger deres banner på... (med mindre
de altså ligefrem opfordrer en til at lægge det på sin side).

Mvh. Camilla
--
Camischa's burmesere
http://www.burmese.dk

Fra : Tonny Franke

Dato : 01-03-01 18:19

Hej Thomas og Camilla,
hvorfor ikke blot indsætte billedet (altså banneret) med Indsæt -> Indsæt
billede -> Fra fil, og så skrive http:-adressen til banneret hvor det måtte
ligge på Internet? - Så har du ikke kopieret billedet, men blot lavet et
link hertil med automatisk visning.

Der er noget mere diskussion juridisk om dette er et brud på
ophavsrettigheder end hvis du råt kopierer.

Men jeg er selvfølgelig enig med Camilla om, at et banner normalt laves med
det formål at flest muligt skal se det. Så ... - Forbrydelse er om ikke
"lovlig", så godtaget så længe ingen anmelder det!

Venlig hilsen Tonny Franke - www.franke.dk

Fra : Jonas Astrup - html.~

Dato : 01-03-01 18:40

Tonny Franke wrote in dk.edb.internet.webdesign.frontpage:
> Der er noget mere diskussion juridisk om dette er et brud på
> ophavsrettigheder end hvis du råt kopierer.

Ja, det har du ret i - men det er efter min bedste overbevisning også et
brud på ophavsretten.

Jeg ville spørge først, som Camilla også er inde på vil de sikkert bare være
glade - men man kan jo ligeså godt være på den sikre side. Det tager jo ikke
mange sekunder at skrive en mail til f.eks. de gule sider.

Mvh
Jonas