forberedelser til ny bundmaling
Fra : mbn007

Dato : 06-11-02 10:36

Hej,
jeg skal til at give den gamle valiant en gang ny bundmaling(anvendt
bundmaling ukent). Jeg har valgt en Non-stop fra Jotun.(det er vi blevet
anbefalet af garvet sejlsportsmand)
Jeg er bare i tvivl om hvor meget af den gamle maling der skal af og
hvilken metode er lettest??? I det tilfælde om der skal bruges en primer
inden den ny maling påføres? APP. påføring Errfa vedr.
pensel/rulle/svamp/sprøjtepistol Hvad skal mand vælge at bruge_???
hvor mange gange skal man give den første gang??
Underpåførringen kan det være svært at undgå støv og insekter(medmindre
men kan tage båden med ind) er der nogen der bare lige har en løsning på
det eller er det total lige meget og der er fluer og myg i malingen.
Hvor tit skal man regne med at skal over en bundmaling

http://www.kandu.dk/

Fra : Per

Dato : 06-11-02 11:10

Hej.
Du skal lige vide, at Jotuns Non-stop kun kan sidde 3 måneder når båden er
på land - den mister sin effektivitet når den tørrer.
Bunden må ikke have løst siddende gammel bundmaling, og der skal
selvfølgelig ikke være fedt og snavs i større stil. Ellers er det en god
bundmaling og let at arbejde med. Bunden skal dog være over 5 gr. C varm.
Jeg har sejlet med denne maling denne sæson og er helt tilfreds.

/Per

Fra : pergk

Dato : 06-11-02 16:18

Hejsa.

Er fuldstændig enig med "den anden Per" i at JOTUN lige er sagen.
Havde mit sejlskiv oppe i Juni måned for "en omgang" og skiftede fra Mille
Dynamic til Jotun,
og nu efter hun er kommet på land ser det stadig fint ud, så har allerede
investeret i en spand mere
Men søg for at der IKKE er gammel løs bundmaling. I øvrigt siger
Jotun-Danmark at der ikke bør være
problemer i den retning, så god arbejdslyst

Med sejler hilsen
Per G Keistensen

Vojens