Wireless Lan spørgsmål
Fra : Martin

Dato : 06-11-02 10:33

Hejdavs

Jeg har indkøbt et Surecom access point og Pcmia kort til den bærbare og det
virker helt efter planen, men når jeg er koblet op på det trådløse, så kan
jeg ikke få den statinære Pc koblet op.

Forbindelsen er TDC ADSL og jeg har 2 dynamiske IP adresser - både den
stationære PC og accesspoint er koblet til en lille switch sammen med en 3
PC og et netprinter.

Er der nogen som har et forslag til en løsning? Har det noget med naturen af
en dynamisk IP adresse at gøre og kan jeg så løse det med en router eller
flere IP adresser (den 3 PC skal også på nettet)?

Mvh
Martin

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 06-11-02 10:36

"Martin" <macl@xmail.dk> wrote in message

> [...]
> en dynamisk IP adresse at gøre og kan jeg så løse det med en router eller
> flere IP adresser (den 3 PC skal også på nettet)?

Så må du leje 2 ekstra Ip adresser

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 06-11-02 20:55

In article <3dc8e11c$0$213$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Martin wrote:
> [...]
> en dynamisk IP adresse at gøre og kan jeg så løse det med en router eller
> flere IP adresser (den 3 PC skal også på nettet)?

Hvis du stadig har returret på accesspunktet, så returner det, og
køb et AP med router. Giver også bedre performance, og hvis det
ikke er et eller andet billigt som Surecom/D-Link/NetGear etc som
har smidt i egen kasse, så kan man heller ikke hente WEP keys
og admin password ved at broadcaste en pakke.

Ja. Nok 60-80% af de billige APs der er solgt i DK har dette
sikkerhedsproblem.