Deling af stofanet forbindelse (D-Link 604~
Fra : Martin Kjelsmark

Dato : 06-11-02 10:04

Hej NG,

Jeg har problemer med at dele min stofanet forbindelse vha. en D-link
604 router. Jeg har afprøvet routeren på et andet netværk, hvor den
virker perfekt.
Der må derfor være et eller andet specielt ved stofanet.

Jeg har fået tildelt en statisk IP-adresse, gateway og dns fra
stofanet disse indtaster jeg i routeren. Routeren sætter jeg til at
fungere som DHCP. Og mine klienter har jeg sat til at hente dynamisk
ip adresse.

Herefter burde jeg kunne logge ind på stofanet på adressen:
http://signon.stofanet.dk

Det tager dog UTROLIG lang tid (ca. 15 min) at komme igennem til denne
side.

Hvis jeg laver en ipconfig /all, ser det dog rigtig nok ud.

Hvad kan der være galt?

mvh
Martin Kjelsmark

Fra : Bernd Uthoff

Dato : 06-11-02 22:59

har haft samme problem, dog med adsl fra tele2.
du skal følge opsætningen af DI-604 fra bogen, dvs. at lade routern selv
hente IP adressen fra stofanet og ikke angive den statiske IP adresse.
derefter skal adressen i routern ny indlæses (der er et knap på WAN
infosiden dertil) jeg fik installeret min DI-604 i dag med hjælp af en af
microlan`s tekniske service medarbejder - meget positiv oplevelse !