MS Windows
briani 27239
SP1 til XP?
Fra : Kent

Dato : 05-11-02 22:40

Hej

Jeg tænker på at downloade SP1 til XP, men da jeg kiggede på
Microsofts hjemmeside, blev jeg lidt forvirret. Der var mange
registrerede problemer med SP1, men samtidigt var der dog mange
flere godt grunde til at downloade den. Jeg tænkte, at jeg nok
lige gjorde klogt i at tjekke i denne gruppe først .

Hvad siger du, er det klogt at downloade SP1?

Vh
Kent

Fra : Sune Storgaard

Dato : 06-11-02 00:10

Kent 's ligegyldige meninger blev manifisteret i

> Hvad siger du, er det klogt at downloade SP1?

Hvis det virker så ja, der er mange fixes og forbedringer.. Men også en del
som de færreste har brug for, tablet pc osv.. Desværre bliver mit setup
ganske korrupt af det uanset hvordan jeg vender og drejer systemet. End ikke
en clean install med xp og sp1 slipstreamet fungerer stabilt,så for mig er
SP1 lukket land. Giv det et forsøg, men husk at lave et restore punkt først,
og vælg muligheden for at afinstallere SP1 hvis det går galt..

--
Venlig hilsen
Sune Storgaard

Fra : Madsen

Dato : 06-11-02 00:41

Kent skrev:

> Hvad siger du, er det klogt at downloade SP1?

Hvis du ikke kæmper med nogle af de fejl som findes i den første
udgave, så er der vel egentlig ingen grund til at opdatere.
Det skulle da lige være for de sikkerhedsproblemer som er blevet
rettet i SP1. De fleste af dem kan du dog hente på Windows Update,
men vist ikke dem alle.

SP1 kører uden synderlige problemer på WinXP Pro UK her.

Madsen.

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 06-11-02 01:51

On Wed, 06 Nov 2002 00:40:35 +0100, Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk>
wrote:

> [...]
>men vist ikke dem alle.
>
>SP1 kører uden synderlige problemer på WinXP Pro UK her.

Har den fjernet den irriterende bug med at Stifinder laver grå skærm?
Det er nemlig den eneste ting jeg har af problemer. Men nu har jeg jo
så vænnet mig til WC

Morten
morten@bowman.dk

Fra : Madsen

Dato : 06-11-02 02:03

Morten Bowman Hansen skrev:

> Har den fjernet den irriterende bug med at Stifinder laver grå skærm?

Hvilken grå skærm? Det synes jeg ikke at jeg har oplevet med den
første udgave af WinXP.

> Det er nemlig den eneste ting jeg har af problemer. Men nu har jeg jo
> så vænnet mig til WC

Hvad er det lige WC er en forkortelse for?

Madsen.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 06-11-02 02:48

Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev :

>Hvad er det lige WC er en forkortelse for?

Water Closet

Men mon ikke der menes Windows Commander i dette tilfælde? som nu
hedder Total Commander.

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 06-11-02 03:00

On Wed, 06 Nov 2002 02:03:17 +0100, Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk>
wrote:

>Hvilken grå skærm? Det synes jeg ikke at jeg har oplevet med den
>første udgave af WinXP.

Når man har brugt Stifinder et stykke tid kommer der pludselig et gråt
vindue som man kun kan lukke ved at lukke Explorer.exe ned.
virkelig irriterende. Jeg ved andre har samme problem og mener da
faktisk også at du svarede at det måtte være en bug som MS måtte vide
skulle fixes?

>Hvad er det lige WC er en forkortelse for?

Windows Commander, åbenbart nu Total Commander?

Morten
morten@bowman.dk

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 06-11-02 03:25

http://www.ghisler.com/

Fra : Madsen

Dato : 06-11-02 04:21

Knud Gert Ellentoft skrev:

> Water Closet

<http://home18.inet.tele.dk/madsen/lyd/eatshrts.wav>

Madsen.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 06-11-02 04:51

<http://www.marv.de/sounds/wc.wav>

Fra : Madsen

Dato : 06-11-02 04:21

Morten Bowman Hansen skrev:

> [...]
> virkelig irriterende. Jeg ved andre har samme problem og mener da
> faktisk også at du svarede at det måtte være en bug som MS måtte

Hmm det er ikke noget jeg kan nikke genkendende til. Det er muligt
at jeg har påstået at det er en MS-bug, for det er det muligvis, men
det er ikke en bug jeg har oplevet her og det hverken på den første
udgave eller på SP1. Det eneste problem jeg har oplevet med Explorer
i WinXP er at den kan løbe løbsk med *.avi-filer, men når bare man
ved hvornår det sker, så kan man også undgå det og jeg har for
øvrigt ikke oplevet det på SP1 endnu.

Derimod har jeg haft problemer med Explorer på Win2000. Tidligere
kunne den tit finde på at gå på 'Svarer ikke' og skulle så lukkes
på den hårde måde via taskmanageren, men jeg har ikke oplevet det
siden at jeg installerede SP3.

> Windows Commander, åbenbart nu Total Commander?

Nå det er den der både kan lave kaffe og alt muligt? Jeg har godt
nok hørt tale om den. Den skulle vel egentlig også være noget
smartere og nemmere at bruge end Explorer når det kommer til
stykket, skulle den ikke?

Madsen.

Fra : Edmund

Dato : 06-11-02 05:25

Madsen wrote:

> [...]
> nok hørt tale om den. Den skulle vel egentlig også være noget
> smartere og nemmere at bruge end Explorer når det kommer til

Den er smart fordi den bruger 2 vinduer der viser indhold af mapper og
ikke som stifinder hvor det ene vindue er et mappetræ.
Og så er den skidegod til at omdøbe filer, både for og efternavne kan
man få til at blive lige som man vil have det.

Der er nok mange der bruger Windows Commander fordi den minder om Norton
commander fra de gode gamle dos dage..

[ XP SP1 ]

Med SP1 er startmenu blevet bedre. Før SP1 skete det tit at startmenu
blev meget langsom når man installerede visse programmer.
Jeg kører med standardopsætning af menu, og har altså ikke ændret noget
inden jeg installerede SP1

Da jeg installerede SP1 blev genvejene til Word2002 omdannet til
standard windows ikoner men det kunne nemt rettes inde fra Word
bagefter.

Efter SP1 tager det lang tid at få vist en mappe med store filer i
stifinder hvis der er en undermappe(små filer)
Problemet er der kun hvis jeg har slået mappevisning til.

--
Mvh Edmund

Fra : Allig8or125

Dato : 06-11-02 08:49

http://www.v-com.com/product/pd_ind.html

--
Allig8or
Allig8or125@hotmail.com

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 06-11-02 09:55

On Wed, 6 Nov 2002 08:49:25 +0100, "Allig8or125" <no@hotmail.com>
wrote:

>http://www.v-com.com/product/pd_ind.html

Jeg har prøvet den men er ikke helt ening. Den er klart bedre end
Stifinder. Men netop fordi Commander har to ens vinduer gør den i mine
øjne bedre. PowerDesk har som Stifinder et træ i den ene side og
mapper i den anden.

Morten
morten@bowman.dk

Fra : LarsS

Dato : 06-11-02 16:11

Morten skrev:
> [...]

> Stifinder. Men netop fordi Commander har to ens vinduer gør den i mine
> øjne bedre. PowerDesk har som Stifinder et træ i den ene side og

Næeh-naj: det kan omstilles med klik på knapper i tool-bar:
et mappe-vindue, et mappe+træ-vindue, 2 vinduer med mappe+
træ-vinduer, 1 vindue med mappe+træ OG 1 vindue med kun
mappe, 2 vinduer med kun mappe-vindue. Og de "flerdelte"
(altså 2 stier) kan deles horisontalt eller vertikalt.
Der er "customize" toolbar og launchbar (for valgte genveje)
og drive-bar...
Der er osse knap i toolbar til f.eks. at lave ny folder, og flytte/
kopiere..
Den kan sættes til at erstatte Explorer, altså den kommer
istedetfor Explorer.
Der er indbyggede zip-(og rar osv)-funktioner så man kan se
arkiv-indhold uden at udpakke...
Der er h-kliks muligheder (på filer) som f.eks. ændring af bmp
til jpg eller gif (et eller flere billeder af gangen...)
OG UTROLIGT MEGET MERE.....
(har brugt PowerDesk i et par år nu....)

/LarsS

Fra : Peter Loumann

Dato : 06-11-02 09:37

On Wed, 06 Nov 2002 04:20:59 +0100, Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk>
wrote:

>Nå det er den der både kan lave kaffe og alt muligt?

Jep!

http://home1.stofanet.dk/pelo/wincom.html

>Den skulle vel egentlig også være noget
>smartere og nemmere at bruge end Explorer når det kommer til
>stykket, skulle den ikke?

Jep! Og så er den en meget fin FTP-klient, og et godt alternativ til
WinZip.

--
hilsen pl
http://huse-i-naestved.dk

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 06-11-02 09:56

wrote:

> [...]
>nok hørt tale om den. Den skulle vel egentlig også være noget
>smartere og nemmere at bruge end Explorer når det kommer til

Jo du skulle prøve den

Morten
morten@bowman.dk

Fra : Madsen

Dato : 06-11-02 16:21

Knud Gert Ellentoft skrev:

> <http://www.marv.de/sounds/wc.wav>

Touché. :)

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 06-11-02 16:21

Edmund skrev:

> Den er smart fordi den bruger 2 vinduer der viser indhold af
> mapper og ikke som stifinder hvor det ene vindue er et mappetræ.

Ja, det er en smart måde at gøre det på. Det kender jeg godt fra
Norton Commander som jeg ofte bruger i kommandoprompte hvis jeg har
nogle filer som ikke lige vil som jeg vil inde i Windows.

> Og så er den skidegod til at omdøbe filer, både for og efternavne
> kan man få til at blive lige som man vil have det.

Jeg kan også snildt omdøbe efternavne i Stifinder, men det kræver jo
så at man beder Windows om at vise efternavnet på kendte filtyper.

> [...]
> programmer. Jeg kører med standardopsætning af menu, og har altså
> ikke ændret noget inden jeg installerede SP1

Jeg kan ikke rigtig vænne mig til den nye startmenu i WinXP så jeg
kører med den gamle. Den var dog også uhyre langsom på den første
udgave af WinXP indtil jeg fik ændret ikonvisning fra store til
små ikoner. Det hjalp gevaldigt på det.

> Efter SP1 tager det lang tid at få vist en mappe med store filer i
> stifinder hvis der er en undermappe(små filer)
> Problemet er der kun hvis jeg har slået mappevisning til.

Stifinder er stillet til 'Thumbnails' her. Jeg ved ikke hvad det
hedder på dansk, men er det mon det der svarer til mappevisning?
Hvis det er tilfældet, så har jeg ikke lige bemærket at den er
blevet langsommere med SP1.

Madsen.

Fra : Edmund

Dato : 06-11-02 18:14

Madsen wrote:

> Jeg kan også snildt omdøbe efternavne i Stifinder, men det kræver jo
> så at man beder Windows om at vise efternavnet på kendte filtyper.

Det var omdøbning af mange filer jeg havde i tankerne, der har stifinder
sine begrænsninger. den laver f.eks navn (1).jpg, det mellemrum mellem
navn og (1) er ret træls hvis man har nogle filer der skal behandles med
et komandobaseret program.
WC kan lave f.eks navn1.jpg navn2.jpg

> Stifinder er stillet til 'Thumbnails' her. Jeg ved ikke hvad det
> hedder på dansk, men er det mon det der svarer til mappevisning?

Med mappevisning får man vist mappetræet ude til venstre og ikke den
der blå menu.

Thumbnails er det lige over detaljer, så hedder det oversigt på dansk.
http://home20.inet.tele.dk/edworks/stifinder.png

--
Mvh Edmund

Fra : Peter Loumann

Dato : 06-11-02 18:53

On Wed, 6 Nov 2002 18:13:42 +0100, "Edmund" <edm@os.dk> wrote:

>WC kan [...]

Hej Edmund,

du kan godt opgive. Madsen er stædig som et æsel hvad det her
anbelanger.

--
hilsen pl
http://huse-i-naestved.dk