Akvarie type
Fra : Henrik

Dato : 28-02-01 18:10

Hej

Jeg skal have et nyt og større akvarie, gerne 900-1200L
jeg har ca. 240cm i bredden men 200cm er også OK
Hvad skal jeg købe, et med ALU ramme eller et uden ramme ?

Jeg vil gerne forberede lidt, da jeg har tanker om at prøve saltvand
om et par år, og derfor må den nye balje gerne kunne bruges til dette også.
ALU og SALT er mig bekendt en dårlig blanding.

Nogen anbefalinger af leverandør ??

Mvh
Henrik

Fra : Jan Boegh

Dato : 28-02-01 21:00

"Henrik" <Henrik@worldonline.dk> wrote in message

> [...]
også.
> ALU og SALT er mig bekendt en dårlig blanding.

No problemo!. Og hvis der er et lillebitte problem, er det let at isolere
aluminiummet mod saltvandet, det er kun toprammen, der kan være et problem.

Noget helt andet er (no flaming, tak) at aluminiumsakvarierne IMHO er de
grimmeste, der nogensinde er lavet (men produktionsvenlige).
Så hellere et rent glasakvarium med en passende sokkel og ramme til bunden
og en lyskasse, der går lidt ned over kanten foroven. Det forlener akvariet
med en vis lethed og elegance at der kun er glas mellem top og bund. Men det
forudsætter at det er limet pænt - gerne med sort silicone.
Jeg har en kammerat, der har lavet en ganske simpel løsning i fyrretræ - er
der interesse for det skal jeg nok ved lejlighed smide et billede af
beholderen på nettet.

mvh
Jan

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 01-03-01 09:12

"Jan Boegh" <jan@boegh.X_net> wrote in message
> [...]
>
> Noget helt andet er (no flaming, tak) at aluminiumsakvarierne IMHO er de
> grimmeste, der nogensinde er lavet (men produktionsvenlige).

Du har helt ret.

Jeg har aldrig selv 'skilt' et aluminiums akvarie ad, men folk siger det
eneste formål er at skjule grimme limninger.

Jeg kan kun give Jan 100% ret i dette.

--
With many Thanks

Soren ' Disky ' Reinke ICQ #1413069 remove 'ihsyd' when email replying

http://www.disky-design.dk/fish

Now available:
The internets first PLANT SEARCH ENGINE
http://www.disky-design.dk/fish/PlantSearch/PlantSearch.html