MS Windows
briani 27239
Win98 SE MS-DOS og Ø
Fra : Ulrich Hansen

Dato : 05-11-02 20:11

Tak til Madsen

Men jeg har prøvet med dine eksempler med codepage 850 og 865 det er ikke
hver gang Ø ikke vises, det er det jeg syntes der er mærkeligt. Jeg kan gå
ind i MS-DOS prompt 3-4 gange i træk hvor det er ok og så pludselig vil den
ikke skrive Ø igen?

Ulrich

Fra : Per A. Hansen

Dato : 05-11-02 22:20

Ulrich Hansen <cuh@pc.dk> skrev i en
> [...]
> ind i MS-DOS prompt 3-4 gange i træk hvor det er ok og så pludselig vil

Du skal også ind i system.ini og rette f.eks.

oemfonts.fon=vga865.fon og
oemansi.bin=xlat865.bin

Måske skal du hente vedkommende font på CD-eren.

Per A. Hansen

Fra : Madsen

Dato : 05-11-02 23:10

Ulrich Hansen skrev:

> [...]
> mærkeligt. Jeg kan gå ind i MS-DOS prompt 3-4 gange i træk hvor
> det er ok og så pludselig vil den ikke skrive Ø igen?

Hvad sker der hvis du starter pc'en op uden at gå ind i Windows?
Altså hvis du holder Ctrl-tasten nede og på den menu som kommer frem
vælger 'Start i MS-DOS', eller noget i den stil. Kan du så heller
ikke skrive Ø ved prompten?

Hvis du kan det, så er det sikkert et specifikt Windows-problem.
Nu husker jeg ikke om det også er muligt i Win98SE, men i Win2000/XP
kan man bestemme hvilken fonttype som skal bruges i en kommandopromt,
som svarer nogenlunde til en DOS-prompt i Win98. Det gør man ved at
højreklikke på genvejen til kommandoprompten og vælge Egenskaber.
Herefter har man så mulighed for at vælge 'Lucida Console' i stedet
for 'Raster Font'. Hvis du har den samme mulighed i Win98SE så prøv
om det virker.

PS. Det undrer mig lidt hvorfor du ikke svarer i den første tråd som
du startede. Det gør du ved at markere det indlæg du vil svare på og
så klikke på 'Svar til gruppe'. Det er noget nemmere at overskue for
alle parter hvis emner som omhandler det samme er samlet i den samme
tråd. :)

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 05-11-02 23:15

Per A. Hansen skrev:

> oemfonts.fon=vga865.fon og
> oemansi.bin=xlat865.bin

Nå det er sådan det fungerer på Win98SE. Så bare glem det jeg skrev
om Lucida Console i:
<news:Xns92BDEBA77294Fcopy.if.you.wish@madsen.tdcadsl.dk> Ulrich.

Madsen.