Fra ISDN til analog
Fra : sanders

Dato : 28-02-01 17:32

I følge Kundeservice, så tager TDC 450,- for at konvertere tilbage til
analog. Men har der ikke været debat om lovligheden af dette gebyr???

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 28-02-01 17:37

sanders skrev:

>I følge Kundeservice, så tager TDC 450,- for at konvertere tilbage til
>analog. Men har der ikke været debat om lovligheden af dette gebyr?

Jo da. Alt hvad der koster penge, debatteres, og nogle kalder det
"ulovligt" i håb om at slippe for at betale.

Hvorfor skulle det være ulovligt at tage penge for et stykke
arbejde?

Forvirringen øges af at folk ofte citerer en tekst om en speciel
situation.

Og den øges endnu mere af en lidt sær ting: nemlig at nogle få
virkelig kan slippe for at betale (således at udgiften skydes
over på os andre) fordi TD i en kort periode ikke tydeligt nok
gjorde opmærksom på at det kostede penge.

Fra : Jens.

Dato : 28-02-01 18:06

virkelig kan slippe for at betale (således at udgiften skydes
over på os andre) fordi TD i en kort periode ikke tydeligt nok
gjorde opmærksom på at det kostede penge.<<

Og det lyder godt nok som om at Bertel er trådt over tæerne - lykkedes det
ikke Bertel at slippe for gebyret ?? Nej hvor ærgeligt.
Jeg har lige fået en bekræftelse idag fra TDC, der står:
Nedtagning af ISDN2 abonnenment -490,00 kr. Læg mærke til minusset.

arbejde?<<
Jeg troede også det var ulovligt indtil jeg fandt ud af at det var TDC selv
der har sat et gebyrfrit konventering til dem der har fået ISDN før
1-5-2000. At så nogle kan få og andre ikke kan få skyldes åbenbart at ikke
alle TDC medarbejderer ved at det er gratis - men der er jo også mere
økonomi i at sige man ikke kender noget til det gebyrfrie.
Dit indlæg stinker en del.
/Jens.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 28-02-01 19:11

Jens. skrev:

>Og det lyder godt nok som om at Bertel er trådt over tæerne

Slet ikke. Jeg har betalt væsentligt mere for min
ISDN-tilslutning end hovedparten, og mange gange mere for mit
modem. Det har jeg ingen problemer med, det var prisen.

>lykkedes det ikke Bertel at slippe for gebyret ?

Jeg har ikke prøvet endnu, og jeg har heller ikke tænkt mig at
prøve.

>Dit indlæg stinker en del.

Jeg kan forsikre dig for at hvis du mærker en sær lugt hjemme hos
dig selv, så kommer den ikke fra mig.

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 01-03-01 13:50

> Jeg kan forsikre dig for at hvis du mærker en sær lugt hjemme hos
> dig selv, så kommer den ikke fra mig.

Hehe...
Touche.

--
Peter Thomas Fischer
peter@fischer.as

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 28-02-01 19:52

Jens. skrev:

>Jeg har lige fået en bekræftelse idag fra TDC, der står:
>Nedtagning af ISDN2 abonnenment -490,00 kr. Læg mærke til minusset.

Hvem har du snakket med hos TDK? Det kunne være rart at få fat i en af
der personer. Jeg har de gange jeg har ringet fået fat i nogle der var
sikre på, at jeg skulle betale, og jeg kunne skrive en skriftlige
klage hvis jeg var utilfreds. Sådan var det - færdig! :-/

Det ville være rart, hvis du kunne fortælle hvem du har snakket med,
så vil jeg ringe og spørge efter dem...

> [...]
>alle TDC medarbejderer ved at det er gratis - men der er jo også mere
>økonomi i at sige man ikke kender noget til det gebyrfrie.

Tja, det er bare mærkeligt at det er så forskelligt... og jeg har
desværre endnu ikke fået fat i en eneste der mente jeg skulle slippe.

>Dit indlæg stinker en del.

Skal vi nu ikke snakke pænt?
--
venligst
/Lasse

Tjen penge på nettet: http://tjenpenge.com/

Fra : Kasper Bøggild

Dato : 01-03-01 09:11

"Jens." <cow-one@sol.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg har lige fået en bekræftelse idag fra TDC, der står:
> Nedtagning af ISDN2 abonnenment -490,00 kr. Læg mærke til minusset.

Nu har de 490 kr jo intet med konverteringsgebyret at gøre. Det er en
bekræftelse på at dit ISDN abonnement til 490 kr pr. kvartal nedtages. Hvis
du kigger efter har du samtidigt fået et alm. abonnement til 340 kr på
regningen.

Med venlig hilsen
Kasper Bøggild

Fra : Thomas

Dato : 01-03-01 11:41

> [...]
>
> Med venlig hilsen
> Kasper Bøggild
> Jeg repræsenterer med denne udtalelse mig selv og ikke TDC Internet

Kære Kasper

Jeg står i samme situation med konvertering fra ISDN til analog.

Fik ISDN i marts eller april 2000, altså før den berømte dato 1/5-2000,
kan du af eller bekræfte om man slipper for gebyret på 450,- når
installationen
er sket før 1/5-2000 ?

Tænkte at du kunne skaffe de korrekte oplysninger da du jo er tæt på TDC

Hilsen

Thomas Wang

Fra : Kasper Bøggild

Dato : 01-03-01 12:30

"Thomas" <No@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> installationen
> er sket før 1/5-2000 ?
>
> Tænkte at du kunne skaffe de korrekte oplysninger da du jo er tæt på TDC

Jeg kan hverken be- eller afkræfte noget. Som udgangspunkt skal du betale
for din konvertering. Hvis du mener at du burde være berettiget til at
slippe for gebyret synes jeg du skal rette en skriftlig henvendelse til TDC
(adressen finder du på www.tele.dk) og forklare din situation.

Med venlig hilsen
Kasper Bøggild

Fra : sanders

Dato : 28-02-01 19:08

On Wed, 28 Feb 2001 17:37:29 +0100, Bertel Lund Hansen
<nospamto@lundhansen.dk> wrote:

> [...]
>over på os andre) fordi TD i en kort periode ikke tydeligt nok
>gjorde opmærksom på at det kostede penge.

Jeg bør i lys af dit brev belyse sagen med yderligere oplysninger:

Jeg skulle pr. 1-1 flytte til en ny lejlighed og havde ISDN og en ADSL
opkobling (Cybercity) i den gamle lejlighed.
Derfor ville jeg gerne flytte min ADSL og bare have en analog linje i
den nye lejlighed.

Cybercity ville gerne flytte ADSL, men TeleDK meldte ud at der ikke
var ledig kobber i den nye lejlighed. Derfor valgte jeg at flytte min
ISDN, så jeg stadig havde en OK forbindelse til Nettet!!!!!

Men d. 25/1 dukkede teknikeren pludselig op - han var ikke blevet
afbestilt. Han oprettede ADSL - der var masser af kobber.

Så nu vil jeg gerne af med ISDN- men skal betale et gebyr.

Forresten - efter mit afslag på ledig kobber i den nye lejlighed,
ringede jeg til TeleDK - de ville gerne oprette Netekspress.....

Såååå hvem er det lige der skaber forvirring???????

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 28-02-01 20:09

sanders skrev:

>Så nu vil jeg gerne af med ISDN- men skal betale et gebyr.

Det er ikke spor anderledes end hvis du ville have konverteret
ved flytningen.

>Såååå hvem er det lige der skaber forvirring?

Kunderne, samt i dette (og andre tilfælde) også TD,

>??????

.... og for mange spørgsmålstegn.

Fra : sanders

Dato : 28-02-01 22:47

On Wed, 28 Feb 2001 20:09:18 +0100, Bertel Lund Hansen
> [...]

>ved flytningen.

>Kunderne, samt i dette (og andre tilfælde) også TD,

Jeg synes at du mangler forståelse for det konkrete i denne tråd!-
Hvorfor skal nogle betale og andre ikke? TDC´s metoder er ikke
gennemskuelige. Var de dog bare det!

og hvordan kan det lade sig gøre at TDC afviser ADSL fra andre pga.
manglende kobber, når det ikke er tilfældet.

Det der er ærgeligt ved kommunikationen i newsgroups, er folk der
spiller bedrevidende, når man bør kunne tale frit. Uden at skulle tage
hensyn til kritikere, der åbenbart ikke har andet at bruge tid på....

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 28-02-01 23:07

sanders skrev:

>Hvorfor skal nogle betale og andre ikke?

Jamen jeg er helt enig. Jeg synes også at alle skal betale.

>TDC´s metoder er ikke gennemskuelige.

Ikke altid.

>og hvordan kan det lade sig gøre at TDC afviser ADSL fra andre pga.
>manglende kobber, når det ikke er tilfældet.

Hvis det virkelig skete som vi fik oplyst, hvilket jeg ikke har
grund til at betvivle, så har TD enten sjusket eller fusket.

>Det der er ærgeligt ved kommunikationen i newsgroups, er folk der
>spiller bedrevidende, når man bør kunne tale frit. Uden at skulle tage
>hensyn til kritikere, der åbenbart ikke har andet at bruge tid på....

Hvis du får ondt i røven fordi nogen ikke er enige med dig, så er
debatgrupperne ikke det rette sted for dig.

Fra : sanders

Dato : 02-03-01 16:35

On Wed, 28 Feb 2001 23:06:51 +0100, Bertel Lund Hansen
<nospamto@lundhansen.dk> wrote:

>Hvis du får ondt i røven fordi nogen ikke er enige med dig, så er
>debatgrupperne ikke det rette sted for dig.

Jeg tolker dit udsagn som et tegn på misforståelse. Hvis du havde læst
mellem linjerne, så må du kunne forstå hvorfor.

Fra : Kasper Bøggild

Dato : 01-03-01 09:33

"sanders" <soren2@FEJLimage.dk> skrev i en meddelelse
> On Wed, 28 Feb 2001 20:09:18 +0100, Bertel Lund Hansen

> og hvordan kan det lade sig gøre at TDC afviser ADSL fra andre pga.
> manglende kobber, når det ikke er tilfældet.

Kobber situationen kan for det første have ændret sig siden din bestilling.
For det andet betyder et afslag på kobber jo heller ikke at der ikke er
noget kobber, men derimod at TDC har reverseret evt. ledig kobber til
fremtidige forsyningspligtige linjer. At teknikerbesøget ikke er blevet
aflyst kan vi hurtigt blive enige om er noget rod.

Med venlig hilsen
Kasper Bøggild

Fra : Jens.

Dato : 01-03-01 16:56

Jeg har lige fået en bekræftelse idag fra TDC, der står:
Nedtagning af ISDN2 abonnenment -490,00 kr. Læg mærke til minusset<<

Undskyld mange gange - mit indlæg ang minusset var forkert. Der er bekræftet
at jeg ikke skal betale noget ved konventering det står øverst i brevet fra
TDC. Der står
følgende:
____Konvertering 1 tele abonnement 0,00 kr.__
Det er det rigtige punkt, sorry. Altså nul gebyr til mig.
Indlægget citeret her under er fra en jeg skrev til personligt:
Hej.

> [...]

Det lykkedes også for mig at slippe, efter at den stakkels kontorpige i
kundeservice
havde snakket med chefen. Ufatteligt at TDC kan få sig selv til det, men
på den anden side så kan det jo ikke overraske. Så lige så snart linien er
konverteret, så smutter jeg også til et andet selskab.

mvh.
Larsen<<

Underneden kan i læse en andens indlæg fra en anden NG:
skærmen
hvornår jeg fik ISDN ( nov. 1999), det kunne de selvfølgelig, bemærkede da
at det er en fejl at jeg er blevet opkrævet 450,- for konv. til PSDN.
Enspedient måtte en tur ud i baglokalet for at klare af med overordnede,
efter et kvarter kom han tilbage og meddelte at det var rigtigt at jeg ikke
skulle betale.
Jeg brokkede mig over at de så havde sat de 450,- på min regning, hvertlil
svarede ekspedienten at der jo nemt kan skal fejl med edb!!!!, sjovt nok at
den fejl sker for alle!!, det er helt ydeligt at TDC begår en krimilel
handling, ved at opkræve et gebyr
som de udmærket godt ved at de ikke lovligt kan opkræve, og som de i deres
edb-system såre enkelt kunne sikre, at alle der har fået ISDN før 1.5.2000
ikke skal betale.

Lars Henrik Jensen
Haraldsgade 7
5000 Odense C
lhj@email.dk
66 11 59 98<<

Og når nu alt dette kan lade sig gøre for nogle af os er det da bare at tage
en kopi af indlæggene, tage det med til TDC forretningen og forevise dem
det. Fortæl dem at når vi kan få det gratis - skal i også have det gratis.
Vi der har , har selv henvist til en dato fra før 1-5-2000 som TDC selv
oplyser om (nogle i TDC oplyser om, skal der nok stå.). Jeg kan ikke huske
hvem jeg snakkede med, men jeg tror det var een i ISDN afdelingen 80808011
og der var der ingen problemer overhovedet med at få det gratis. pigen sagde
selv at datoen for Gratis konvetering var 1-5-2000 efter at jeg fejlagtigt
sagde til hende at jeg mente det var den 1. i 6. eller 7.!!!!
Klø på - det er een regel fra TDC som åbenbart kun 1/6 af medarbejderen hos
TDC er klar over, måske fordi der er stor personaleudskiftning.
/Jens.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 01-03-01 20:05

Jens. skrev:

>den fejl sker for alle!!, det er helt ydeligt at TDC begår en krimilel
>handling, ved at opkræve et gebyr som de udmærket godt ved at de ikke lovligt kan opkræve

To gange vrøvl.

Det strider ikke mod loven at de opkræver gebyret.

Selv om det gjorde, ville det ikke være en kriminel handling at
opkræve det.

Forbrugerstyrelsen (eller FOM?) har skønnet at det ikke er
rimeligt at opkræve det fra nogle bestemte kunder. Det bliver det
ikke ulovligt af, men nok forkert.

Fra : Jens.

Dato : 01-03-01 20:23

For lige at gøre dig opmærksom på at det du refererer til er et citat fra en
anden "heldig" TDC kunde.
Indlægget er ca. 14 dage gammelt og er skrevet inden de fleste blev klar
over rettelsen på Forbrugerstyrelsens hjemmeside. (man får jo flere
oplysninger hen ad vejen).
Det rokker dog ikke ved de facts at TDC ikke går efter den afgørelse fra
FOM, men ene og alene en intern regel de har lavet for ISDN kunder der fik
ISDN inden d. 1-5-2000 og som åbenbart kun et fåtal TDC kundeservice
medarbejdere kender til.

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 02-03-01 13:23

Jens. skrev:

> [...]
>FOM, men ene og alene en intern regel de har lavet for ISDN kunder der fik
>ISDN inden d. 1-5-2000 og som åbenbart kun et fåtal TDC kundeservice

Den interne regel er der ingen af dem jeg har snakket med der kender
noget til. Kan du ikke komme med nogle navne på dem du har snakket
med?

Fra : Jens.

Dato : 02-03-01 15:44

noget til. Kan du ikke komme med nogle navne på dem du har snakket
med?<<

Jeg aner ikke hvad navnet var. Men tag dog og forehold TDC de indlæg jeg har
lagt i NG. Det er da dårlig forretningmoral at nogle kan blive gebyrfri,,
mens andre ikke kan.
De to indlæg jeg citerede havde ikke ret mange problemer med at få det gjort
efter de havde læst i NG.
Så hvorfor er de så umedgørlige over for netop dig?.
/Jens.

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 02-03-01 16:13

Jens. skrev:

>Så hvorfor er de så umedgørlige over for netop dig?.

Hvis du kigger rundt, så jeg er altså ikke den eneste.

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 02-03-01 16:26

Jeg har lige prøvet at ringe igen, til 80808011.

De siger, at I alle de situationer, så skal man skrive til deres
kundeklageafdeling, og de vil tage sig af sagen. De er godt klar over,
at prisen har manglet i deres prisliste, men de kan ikke bare
tilbageføre beløbet på næste regning, man SKAL skrive et brev til den
afdeling, der så vil kigge på sagen og vende tilbage med et ja eller
et nej, og berundelse hvis det er et nej.

Adressen man skal skrive til er:

Tele Danmark
Sletvej 2
8310 Tranbjerg J
Mrk: Kundeklage

Fra : sanders

Dato : 02-03-01 16:35

On Thu, 1 Mar 2001 09:33:00 +0100, "Kasper Bøggild" <kabo@mail.dk>
wrote:

> [...]
>fremtidige forsyningspligtige linjer. At teknikerbesøget ikke er blevet
>aflyst kan vi hurtigt blive enige om er noget rod.

Ja - og Paven kunne også være blevet jøde.

Men jeg takker TD for deres rod. Fordi jeg kunne beholde mit ADSL hos
Cybercity, hvor livet er det meget nemmere.....

mvh
Søren