MS Windows
briani 27239
Kan ikke slette .avi film ? ? ?
Fra : Thomas Hjort

Dato : 05-11-02 16:14

Ja undskyld jeg spørger igen, men jeg har et problem som er ved at gøre mig
sindssyg...
Jeg kan ikke slette .avi filer. Typisk store filer 500-600 megabyte.
Jeg får at vide at jeg ikke kan slette filen da den bliver brugt andet
steds.

Hvordan finder man ud af hvor den bliver brugt? Altså hvilket program der
har 'gang' i filen?

Og det er ikke kazaa eller lignende da jeg har lukket alt ned der kunne have
fat i filen.

Mvh Thomas
WinXP

Fra : Madsen

Dato : 05-11-02 16:37

Thomas Hjort skrev:

> Jeg kan ikke slette .avi filer. Typisk store filer 500-600
> megabyte. Jeg får at vide at jeg ikke kan slette filen da den
> bliver brugt andet steds.

Det kan muligvis være Explorer som låser filen.

Prøv dette tip:
<http://www.tweakxp.com/tweakxp/display.asp?id=841>
Tag backup af nøglen inden du sletter den så du har mulighed for at
genindlæse den hvis det ikke hjælper.

Madsen.

Fra : Thomas Hjort

Dato : 05-11-02 18:16

> [...]
> <http://www.tweakxp.com/tweakxp/display.asp?id=841>
> Tag backup af nøglen inden du sletter den så du har mulighed for at

Det tror jeg du har ret i, eftersom explorer kommer op på 99% i
systemressurcer når jeg forsøger at slette filen.
Jeg prøver.
Tak for hjælpen.

Mvh Thomas

Fra : Madsen

Dato : 05-11-02 18:45

Thomas Hjort skrev:

> Det tror jeg du har ret i, eftersom explorer kommer op på 99% i
> systemressurcer når jeg forsøger at slette filen.

Jeg har oplevet det her også. Det sker ofte hvis jeg får fat i en
*.avi-fil som af en eller anden grund er defekt. Hvis du kigger i
taskmanageren så vil du muligvis bemærke at Explorer.exe løber løbsk
og selv efter en genstart. Den stopper ikke før du får slettet den
rådne *.avi-fil og det kan du ikke medmindre du starter i fejlsikret med
kommandoprompt og sletter den derfra, eller fjerner den nøgle som
står beskrevet i det link jeg sendte. MS har for øvrigt udgivet et
fix og det skulle være inkluderet i SP1, men den har du tilsyneladende
allerede installeret, så muligvis er årsagen noget helt andet.

Se evt.:
<http://groups.google.com/groups?q=Explorer+avi+group:dk.edb.system.ms-windows+author:Madsen&hl=da&lr=&ie=UTF-8&oe=UTF-8&selm=Xns922ECA069D684copy.if.you.wish%40madsen.tdcadsl.dk&rnum=1>

Madsen.

Fra : Günther Pedersen

Dato : 05-11-02 19:45

Madsen wrote:

> [...]
ws+author:Madsen&hl=da&lr=&ie=UTF-8&oe=UTF-8&selm=Xns922ECA069D684copy.if.yo

Ja det træls, men sådan gør du.
Vælg "delete", når Windows beder om en bekræftelse venter du 20-30 sekunder
og bekræfter så, det skulle gerne virke.
Fejlen er at Win-XP tjekker codec, film størrelse mv i filen og derefter er
den "brugt i et andet program".

Venlig hilsen
Günther

Fra : Thomas Hjort

Dato : 05-11-02 20:03

> [...]

Aaaaaaaaaaaaaaahhhhhh tak for det :) Det løste problemet 100%. Computeren
virker faktisk hurtigere nu.

> [...]
> taskmanageren så vil du muligvis bemærke at Explorer.exe løber løbsk
> og selv efter en genstart. Den stopper ikke før du får slettet den

Netop. Problemet opstod efter jeg havde downloaded en avi-fil som ikke var
completed. Derfor omdøbte jeg filen til .avi for at checke kvaliteten og
evt. downloade den helt bagefter.
Derefter var det som om at explorer stod og 'snurrede' 99% i taskmanageren.
Jeg kunne ikke slette filen, og hele systemet begyndte at køre ustabilt.
Jeg har som sagt ikke haft problemet før, men jeg har heller ikke før prøvet
at omdøbe en avi fil. Da windows ikke har haft alle informationer, havde
windows altså bestemt sig for at bruge 99% processorkraft til at finde
opløsningen på filen :)

Nå men nu er min com super igen.

Mvh Thomas

Fra : Madsen

Dato : 05-11-02 22:58

Thomas Hjort skrev:

> Da windows ikke har haft alle informationer, havde windows altså
> bestemt sig for at bruge 99% processorkraft til at finde
> opløsningen på filen :)

Ja, det er virkelig smart. Jeg blev også lidt frustreret da jeg
første gang så at Explorer gik amok. I løbet af få minutter var den
steget fra at bruge omkring 20 MB RAM til omkring 1 GB uden at jeg
havde foretaget mig noget som helst siden genstart. Så går det sjove
af det.

> Nå men nu er min com super igen.

Det lyder godt. :)

Madsen.

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 06-11-02 18:49

Et godt program til at preview en ikke færdig
downloaded avi fil er VirtualDub

Jan Rasmussen

Fra : Madsen

Dato : 05-11-02 23:13

Günther Pedersen skrev:

> Vælg "delete", når Windows beder om en bekræftelse venter du 20-30
> sekunder og bekræfter så, det skulle gerne virke.

Okay. Det har jeg så ikke prøvet, men vil prøve det hvis det sker
igen. Tak for tippet.

Madsen.