sætte global vars på i et webhotel
Fra : Tinky Winky

Dato : 05-11-02 14:01

Hvis man har en webhotel konto og webhotellet har sat globalvars til off,
kan man så ændre indstillingen kun for den konto eller et bestemt directory?
Lidt ala .htaccess hvor man kan have individuelle indstillinger for forsk.
directories.

Fra : Niels Andersen

Dato : 06-11-02 09:10

Tinky Winky wrote in <aq8ff0$pcu$1@sunsite.dk>:
> [...]
> kan man så ændre indstillingen kun for den konto eller et bestemt
> directory? Lidt ala .htaccess hvor man kan have individuelle indstillinger

Ja, med .htaccess...

php_value globalvars on

Så vidt jeg husker.

Et råd: Gør det kun, hvis det er nødvendigt, og ikke fordi du er doven!
Det kan fx. være nødvendigt hvis du vil bruge et færdigt script, som kræver
det. Her er det så bedst at isolere scriptet i en mappe for sig, og kun slå
globalvars til der.

Er der også en php-løsning. Noget i stil med:

foreach($_REQUEST AS $name=>$val) {
$$name = $val;
}

Du skal bare huske at have både GET, POST, COOKIE og SESSION-variablerne (i
den rigtige rækkefølge), hvis de alle skal bruges.
Husk endelig at tage SESSION til sidst!!

Koden placerer du så i en fil for sig, og includer den der, hvor du skal
bruge globalvars.
Du kan selvfølgelig også placere det i en fil, du alligevel includer i
forvejen.

--
Mvh.

Niels Andersen
(la nels. anersyn.)

Fra : Tinky Winky

Dato : 07-11-02 22:18

> Ja, med .htaccess...
>
> php_value globalvars on
>
> Så vidt jeg husker.

OK, tak. Det er nemlig et "ældre" script, som jeg ikke har tid til at lave
om.

Kan jeg bare lave en fil der hedder kun indeholder linjen "php_value
globalvars on" og kalde den .htaccess osv? Der behøves kun den linje hvis
det er det eneste jeg vil ændre?

Fra : Peter Brodersen

Dato : 07-11-02 22:51

On Thu, 7 Nov 2002 22:17:58 +0100, "Tinky Winky"
<lksjdflkjzsdhflkajshrlkjaeshr@ksjdhskjdhfkshdfkshdf.com> wrote:

>Kan jeg bare lave en fil der hedder kun indeholder linjen "php_value
>globalvars on" og kalde den .htaccess osv? Der behøves kun den linje hvis
>det er det eneste jeg vil ændre?

Tænker du på "register_globals"? Men jo, du kan godt rette dette via
..htaccess (forudsat at du i første omgang har lov til at benytte
dette). Filen kunne fx indeholde:

php_flag register_globals on

På min Apache virker det fint for enkelte mapper med gamle scripts i.

--
- Peter Brodersen