Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Det her er bare genialt!
Fra : Kurt Hansen

Dato : 05-11-02 11:31

Til dem der gerne vil sammenligne kameraer, er her et link der vil
noget.

Sammenlign to valgte kameraers data:
http://www.imaging-resource.com/CAMDB/compare_cameras.php

Sammenlign testbilleder fra de to kameraer:
http://www.imaging-resource.com/IMCOMP/COMPS01.HTM

Ved at sammenligne testbilleder med Minolta DiMAGE 7i med Canon
Powershot G2, er jeg nu gået tilbage i min venteposition og holder
fast i min beslutning om at købe G3, når det engang kommer

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : U. Pedersen

Dato : 05-11-02 13:26

Kurt Hansen skrev:

> [...]
>Powershot G2, er jeg nu gået tilbage i min venteposition og holder
>fast i min beslutning om at købe G3, når det engang kommer

Hej Kurt

Hvad så med en sammenligning med Sony DSC-F717 ??

U.P.

http://www.digifoto-nord.dk (min legeplads)

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 05-11-02 14:07

Kurt Hansen wrote:

> Ved at sammenligne testbilleder med Minolta DiMAGE 7i med
> Canon Powershot G2, er jeg nu gået tilbage i min venteposition
> og holder fast i min beslutning om at købe G3, når det engang
> kommer

Den slags testbilleder er værdiløse, tegning og farver
afhænger så meget af lyset på optagelsestidpunktet, så
den pågældne test kan kun kan være misvisende.

Og når man generelt ser på testbillederne, så virker det
ikke som om den pågældne fotograf er særlig dygtig og
kompetent, så der er slet ikke nogen garanti for, at hans
optagelser reelt viser hvad de pågældne kameraer kan yde.

Hvis det skal være nogenlunde objektivt, så gå ind på
http://www.dpreview.com/ - vælg ""Cameras" i menuen, vælg
så en given kamera model, nederst på siden er der to billeder,
et "Resolution Chart" - "Colour Patches", disse arkiverer
man på egen harddisk, og så kan man åbne dem i f.eks.
PhotoShop, og gå dem efter i sømmene.

Resolution Chart'et giver et godt mål for opløsning og hvor
skarpt konturer tegnes. Forstør detaljerne op til 3 og 400%,
og se på hvordan det pågældne digicams opløser stregerne.

Colour Patches kortene giver et mål for favegengivelsen, det
forudsætter dog, at man køber et eksemplar af den pågældne
Kodak testkile, og at ens skærm er korrekt kalibreret.

En helt anden snak er, at man ikke skal købe et digicam som
man ikke har holdt i hånden og afprøvet, for der er stor
forskel på hvor velgennemtænk de er formgivet, alle knapper
skal sidde ergonomisk korrekt og logisk, så de kan betjenes
medens man kikker i søgeren.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Lotte M

Dato : 05-11-02 15:17

"Niels Ebbesen" <info@niels-ebbesen.net> skrev

> [...]
> forskel på hvor velgennemtænk de er formgivet, alle knapper
> skal sidde ergonomisk korrekt og logisk, så de kan betjenes

I mine øjne er afprøvning det bedste råd man kan give, til
den der skal købe nyt kamera.

Det hjælper ikke fotografen meget, at der er en masse
indstillingsmuligheder, hvis man ikke _i praksis_ kan
betjene dem og det kan man hverken læse i en test eller
se i en brochure.
--
Lotte M

http://www.lotte-m.dk
http://www.handiinfo.dk

Fra : Niels Sloth

Dato : 05-11-02 18:03

Jeg havde faktisk et Canon G2 til afprøvning i 2 uger her hos den
lokale fotohandler (Phototeam i Randers), og det giver virkelig et
ordentligt beslutningsgrundlag. Meget god service, det kostede ikke
noget.

Niels

Fra : Kurt Hansen

Dato : 05-11-02 18:47

Tue, 5 Nov 2002 15:16:30 +0100, skrev Lotte M:

>"Niels Ebbesen" <info@niels-ebbesen.net> skrev

>I mine øjne er afprøvning det bedste råd man kan give, til
>den der skal købe nyt kamera.

Jeg giver jer naturligvis begge ret. Men eet er den ideelle verden,
noget andet er de økonomiske realiteter for mange.

Det nye Powershot G3 kan fåes i Tyskland til omkring 6.300 kr., mens
billigste postordrepris i Danmark er 7.595 kr. Men i en dansk
postordrewebshop kan man jo heller ikke få lov at holde kameraet i
hånden, endsige afprøve det. Hvis man skal kunne det, må man ind i en
rigtig butik, men jeg tør slet ikke gisne om, hvad en G3 kommer til at
koste der!

For mig er der kun tre ting der tæller:
1. Billedkvalitet
2. Billedkvalitet
3. Alt det andet

Om kameraet har form som en brosten eller et badedyr, gør ikke så
meget, når bare min pegefinger kan nå udløserknappen.

- og så må det max. koste 6.300 kroner. Mit udgangspunkt var faktisk
5.000, men det er skredet efterhånden. Med de 6.300 er grænsen dog
nået!

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 05-11-02 19:10

Lotte M wrote:

> Det hjælper ikke fotografen meget, at der er en masse
> indstillingsmuligheder, hvis man ikke _i praksis_ kan
> betjene dem og det kan man hverken læse i en test eller
> se i en brochure.

Ja min lokale fotohandler er ihvertfald så seriøs, at
hvis jeg bare så meget som kaster et blik på hans udvalg
af digicam's, og viser et af dem min interesse, så tilbyder
han straks, at hvis jeg har lyst, så kan jeg kan få lov
til at prøve det i en uges tid - men den service får man
nok ikke hos en tysk on-line forhandler.

Og jeg har en gang prøvet at ha' behov for at få udført en
garantireparation, det kan da også blive besværligt, med
et digicam som er købt i udlandet, fotohandleren er nok
ikke så tjenestvillig, og man får med garanti ikke tilbudt
et lånekamere, medens man må undværre sit eget.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Jensn

Dato : 06-11-02 07:11

"Kurt Hansen" <kurt@towle.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Powershot G2, er jeg nu gået tilbage i min venteposition og holder
> fast i min beslutning om at købe G3, når det engang kommer

Hej Kurt

Jeg modtager mit G3 med posten idag ! - så det ER kommet i handlen

Man har også ventet længe

Mvh.
Brian S Jensen