runde hjørner på webside
Fra : Torben Kristiansen

Dato : 05-11-02 10:57

Hejsa

Runde hjørner på webside, er der en nem måde at lave det på.

mvh Torben

Fra : jopa

Dato : 05-11-02 11:51

"Torben Kristiansen" skrev bla.
> Runde hjørner på webside, er der en nem måde at lave det på.

Ja men ikke i HTML
Brug dit grafikprog.
Spørg evt i

--

jopa
www.johns-web.dk

Fra : Torben Kristiansen

Dato : 05-11-02 17:31

jopa wrote:
> "Torben Kristiansen" skrev bla.

> Ja men ikke i HTML
> Brug dit grafikprog.
> Spørg evt i
>

> --
>
> jopa
> www.johns-web.dk
> www.jp-web.dk

Det vil jeg prøve
mvh Torben

Fra : Stig Nygaard

Dato : 05-11-02 18:05

Hej Torben

Torben Kristiansen wrote:
> Runde hjørner på webside, er der en nem måde at lave det på.

Ja i Mozilla og nye Netscape-versioner (6+?) er det let. Brug
-moz-border-radius:

<DIV style="border: 1px solid #000000; width: 200px; padding: 5px;
-moz-border-radius: 0.5em;">Dette er test<BR>du bi duu ihh...</DIV>

Men det er ikke standard (...endnu, men bliver det måske i CSS3 uden
foranstående "-moz-"). Så du skal igang med noget grafik hvis det skal
understøttes bredt.

--
Mvh. Stig
stig[at]rockland[dot]dk

Fra : Torben Kristiansen

Dato : 05-11-02 21:29

"Stig Nygaard" <stig@REMOVE-THISrockland.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Men det er ikke standard (...endnu, men bliver det måske i CSS3 uden
> foranstående "-moz-"). Så du skal igang med noget grafik hvis det skal

ja det det virker! i mozilla :+( , men ikke i IE , så der er nok ikke
andet at gøre end at bruge den besværlige metode med grafik.

Alligevel mange tak for tipset det var noget i den retning jeg havde håbet
på da jeg spurgte

mvh Torben
http://tkhifi.homepage.dk

Fra : Hintzmann

Dato : 07-11-02 14:58

"Torben Kristiansen" <Torben-Kristiansen@mail.dk> wrote in message
> Hejsa
>
> Runde hjørner på webside, er der en nem måde at lave det på.
>
> mvh Torben

Marek Prokop har lavet et eksempel med nestede div elementer og grafik.

http://www.sovavsiti.cz/css/corners.html

Hintzmann