Router Surecom EP-4504AX
Fra : The Lion King

Dato : 05-11-02 09:45

Hjælp søges

Jeg har købt en router for at få flere pcér på da jeg kun har en IP

Men jeg har et problem den vil ikke fange de andre pcér , hvad gør jeg galt,

Er der en der kan vejlede mig ved opsætning af pc2 , da den har fanget min
stationære pc, men min laptorp vil den ikke fange ....

Mvh

Jan Villadsen

Fra : Stig Meyer Jensen

Dato : 05-11-02 13:36

"The Lion King" <janvilladsen@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er der en der kan vejlede mig ved opsætning af pc2 , da den har fanget min
> stationære pc, men min laptorp vil den ikke fange ....

Er det ikke den Sonofon tilbyder nu ;) - deres vejledning ses i hvert fald ok
ud.

http://makeashorterlink.com/?K4B826952

--

Stig Meyer Jensen
stig@mine_3_initialer.dk (Ja, erstat selv...du kan godt)

Fra : Jacob Beer

Dato : 09-11-02 00:31

"Stig Meyer Jensen" <stig@mine_3_initialer.dk> wrote in message news:<3dc7bb22$0$142$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>...
> "The Lion King" <janvilladsen@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Er det ikke den Sonofon tilbyder nu ;) - deres vejledning ses i hvert fald ok
> ud.
>
> http://makeashorterlink.com/?K4B826952

Hej Jan,

Jeg ville bare fortælle, at jeg oplevede noget nær det samme, som du
beskriver ovenfor. Jeg er i øjeblikket igang med en mail-dialog med en
af Surecom's teknikere omkring det, og jeg skal nok sende dig
resultatet, når vi har fundet ud af noget.

I mellemtiden kan jeg sige, at jeg fik "hul igennem" ved at skyde en
10 Mbps hub ind i mellem routeren og Laptop'en. Jeg brugte et
"straight" kabel fra routeren og til hub'ens uplink port, og igen et
straight kabel til Laptop'ens NIC. Jeg kan ikke umiddelbart forklare
dig hvorfor det virker - men det gør det altså...

For mig er det i hvert fald en acceptabel "work-around" til en løsning
foreligger...

Mvh

Jacob Beer