Asus A7V 133 raid helt dødt
Fra : kenn@primera.dk

Dato : 05-11-02 09:44

Hejsa

Når jeg har monteret cpu, køler, ram og grafikkort, forsøger jeg at tænde
maskinen, men det eneste der sker er at lampen i bundkortet lyser og
blæserne starter. Jeg har aldrig haft dette bundkort til at køre, men ham
der har solgt det til mig siger at det kørte perfekt hjemme hos ham.

Kan det være en fejlflashet bios ?

kenn@primera.dk
www.primera.dk ´00 Primera 2,0 SRi
www.diversion.dk ´98 XJ600s diversion

Fra : Michael Nielsen

Dato : 05-11-02 12:08

kenn@primera.dk wrote:
> [...]
> lyser og blæserne starter. Jeg har aldrig haft dette bundkort til at
> køre, men ham der har solgt det til mig siger at det kørte perfekt

Det lyder helt klart som om processoren er gået

-michael

Fra : kenn@primera.dk

Dato : 05-11-02 22:31

"Michael Nielsen" <michaelnielsen2002@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Det lyder helt klart som om processoren er gået

Det er ikke tilfældet, al øvrig hardware er testet i andet setup

kenn@primera.dk
www.primera.dk

Fra : o&u

Dato : 05-11-02 13:42

On Tue, 5 Nov 2002 09:43:42 +0100, "kenn@primera.dk" <kenn@nospam.dk>
wrote:

> [...]
>blæserne starter. Jeg har aldrig haft dette bundkort til at køre, men ham
>der har solgt det til mig siger at det kørte perfekt hjemme hos ham.

Hvis du har flashed bios, har du da haft liv i den.

Mit bud: grafikkortet sidder ikke helt nede.

Jeg tror ikke, cpu fejler noget.

mvh

John

Fra : kenn@primera.dk

Dato : 05-11-02 22:38

"o&u" <johnknuhtsen@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hvis du har flashed bios, har du da haft liv i den.

Jeg har ikke flashet bios, jeg tænkte bare at sælger ikke ville kendes ved
at han måske havde dummet sig. Bundkortet har på intet tidspunkt startet op
hos mig.

> Mit bud: grafikkortet sidder ikke helt nede.

Jeg har testet med to forskellige grafikkort. 1 pci og 1 agp. Jeg er sikker
på at de har siddet ordentligt.

> Jeg tror ikke, cpu fejler noget.

Det gør den heller ikke, den kører i bedste velgående i anden maskine. Er
testet med to forskellige cpuer.

Det er heller ikke strømforsyningen, har også prøvet med to forskellige af
dem, som begge fungerer perfekt i andre maskiner.

Ramblokken fejler heller ikke noget, der har jeg kun testet med en blok. Og
det var 256 mb Apacer, som fungerer fint i andet system.

kenn@primera.dk
www.primera.dk

Fra : Andreas Jeppesen

Dato : 05-11-02 23:36

> [...]
> blæserne starter. Jeg har aldrig haft dette bundkort til at køre, men ham
> der har solgt det til mig siger at det kørte perfekt hjemme hos ham.

Har du prøvet at resette BIOS ? Jeg har været ude for at min har bøvlet
rundt efter jeg smed ny CPU i.. Der sidder to punkter på bundkortet som skal
kortsluttets, lidt mere besværligt end en jumper.. Tag strømmen fra og
kortslut de to punkter. Du kan finde dem i manualen som du burde kunne finde
www.asus.com

--
Andreas Jeppesen