Pit Bull Terriere reg. som Am. Staff.
Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 05-11-02 08:26

Hej NG.

Er jeg den eneste der - efter at have set TV2's Station2 - mener at DKK da
har et alvorligt troværdighedsproblem når man bare kan reg. Pit Bull
Terriere som Am. Staff's ?

Eller er det mig der har misforstået noget, er det samme race bare hvor Pit
Bull's tydligvis har en hjerneskade ?

--
mvh/rg. From The Sum of all Fears:
Christian [In a Nuclear Arms depot in Russia, during an inspection]

Fra : Benedikte Skibsted A~

Dato : 05-11-02 08:52

snip
> Er jeg den eneste der - efter at have set TV2's Station2 - mener at DKK da
> har et alvorligt troværdighedsproblem når man bare kan reg. Pit Bull
> Terriere som Am. Staff's ?
snip

Når hvalpe bliver registreret i DKK, skriver opdrætteren under på tro og
love at det er de korrekte oplysninger der er blevet givet. DKK kan af
økonomiske årsager ikke tage ud for at tjekke alle hvalpekuld, eller
importer.
Selvfølgelig skal det ikke være muligt at stambogsføre hunde som en anden
race, eller med andre forkerte oplysninger, jeg er derfor rimelig sikker på
at DKK, nok skal starte en disiplinærsag mod personen der har givet urigtige
oplysninger.
Hvad de ellers kunne have gjort ved jeg ikke, men tror egentlig
fremgangsmåden er den samme som i bl.a. DRU, som hovedregel er man jo nødt
til at stole på folk.

mvh
-Benedikte

Fra : Søren Houlberg

Dato : 05-11-02 17:41

Hej!

Ja - men for at få stambogsført hvalpe skal avlshundene jo have opnået (for
de flestes vedkommende) en 2. præmie til en udstilling - og her burde man jo
så opdage "fejlen" ikke????

Syntes egentligt det var en "øv-oplevelse" at se det "program" det var jo
bare et lille afsnit som egentligt ikke fortalte ret meget om noget.....

Hilsen
Mette Sofie

Fra : Gaardsøe

Dato : 05-11-02 19:21

"Søren Houlberg" <skodfilter@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
(for
> de flestes vedkommende) en 2. præmie til en udstilling - og her burde man

Nej .. for American stafford terrie, er der ikke krav om 2 Præmie ved
udstilling,
der er søgt om det og afslået.... men man ville " som jeg forstod det,
faktisk gerne have afskaffet reglen"" i DKK.." og have en ny bedre
regl....

Reglen blev som udgangspunkt lavet med det formål at " forsøge" undgå... Hul
i hækken hunde...Hurtige penge. = useriøse opdræt.

Fra Januar 2002 er det et krav om HD/AA fotografering af Avlshunde. amstaff

Men ikke fastsat hvilken grad.. fordi det spænder vidt.. og mange
Amstaff-hunde har HD i Tal, som andre hunde helt sikkert ville blive aflivet
med, fordi de ikke ville kunne gå. men amstaffen har så god en muskulatur,
at hunden...ikke seneres af dette. ` ... Derfor afventer man. hvordan det,
generelt ser ud før man fastsætter noget...

Ligesom man gerne vil have en Metaltest.. Specielt for Amstaff...

Mvh. Lars

Fra : x Vuf x

Dato : 09-11-02 22:18

Tue, 5 Nov 2002 19:20:51 +0100, Gaardsøe wrote:

>Ligesom man gerne vil have en Metaltest.. Specielt for Amstaff...

Æhhhhh du mener en mentaltest ikke?

--
Mvh Sonja webmaster@***sonpet.com fjern de 3*
http://www.sonpet.com

Fra : Benedikte Skibsted A~

Dato : 05-11-02 22:50

snip
> [...]
(for
> de flestes vedkommende) en 2. præmie til en udstilling - og her burde man
snip

Nej person X, kan sagtens lave et kuld hvalpe på to Pittbull, og så skrive
sine Staffordshire Bull Terrier på som forældre, da DKK ikke kan tage ud til
alle hvalpeopdrættere, er de jo nødt til at tro på, at opdrættere er ærlige
når de skriver under på tro og love.

Men det kan da også sagtens lade sig gøre at skrive en avlsgodkendt hanhund
(dette gælder for alle racer) på som far til et kuld hvalpe, selvom den
rigtige fader slet ikke er avlsgodkendt, der kan snydes med oplysningerne om
tæven på samme måde, men her er det nok nemmere for andre at opdage
"fejlen".

mvh
-Benedikte

Fra : Søren Houlberg

Dato : 06-11-02 18:06

Hej!

Tjah......

Det er vel bare mig der er så naiv og tro på at folk gør det rigtige og
bedste for hundene........

Sådan nogen "fiduser" er jeg end ikke i stand til at udregne - naiv og
gotroende som jeg er.

Men hva faen - hellere naiv end uærlig

Det er utroligt at opdrættere vil gøre sådan noget - I tyskland hvor min
tæve kommer fra kommer der en ud og godkender hver enkelt hvalp indenfor ca.
2 døgn efter fødslen - det syntes jeg er en utrolig god ting. Har du ikke
den der fyrs nderskrift kan du ikke få din hun stambogsført i en speciel
kategori (VHF eller VDF tror jeg det hedder) og det er klart de bedste hunde
der er i den kategori så derfor er det en sådan hund man skal gå efter i
Tyskland. Man burde kunne indføre det i Dk også. Det kan da godt være det
koster noget ekstra men hva´vi vil vel bare hunderacerne det bedste ikke?