Hund der "snakker".
Fra : Ladycatwoman

Dato : 05-11-02 01:31

Efter kun at have været her i gruppen et par dage, er jeg blevet helt "bidt"
af det. Det er så rart at kunne få erfaringer fra folk, der ved, hvad de
taler om.

Det er sådanset ikke fordi jeg har et problem, men jeg er ret interesseret i
at høre, om jeg er den eneste, der har en hund, der "snakker".

Min kære schæferhan på 1½ hedder Cujo men har kælenavnet Nuf og har haft det
helt fra lille.
Som hvalp sagde han ofte en masse gryntelyde, og specielt når han rigtigt
fedede den af på sofaen eller på vores skød.
Det sidste års tid har han så ligefrem sagt sit navn. I kan nok ikke
forestille jer det, men han siger simpelthen Nuuuuff. Der skal så lige
siges, at det ikke er noget vi bilder os ind. Alle, der har hørt det, er
helt enige. Hunden kan sige sit navn.
Ellers "snakker" han rigtigt meget. Man kan tydeligt høre, om det er fordi
han er glad, sur eller bare rigtig godt tilpas. "Nuuuuff" kommer kun, når
han har det godt.

Kender andre til fænomenet? Jeg så på et tidspunkt en hund i fjernsynet, der
kunne sige 12 forskellige ord. Så langt er Nuf ikke nået, men man ved jo
aldrig, hvad det kan udvikle sig til.

Med venlig hilsen Nufs mor.

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 05-11-02 09:52

"Ladycatwoman" <ladycatwoman@hotmail.com> writes:

> Det er sådanset ikke fordi jeg har et problem, men jeg er ret interesseret i
> at høre, om jeg er den eneste, der har en hund, der "snakker".

[snip]

Vores hund, Alfred knævrer også løs. Han er mest til dyrelyde, men jeg
er sikker på, at han kunne overbevise andre om at han både er en kat og
en gris. Han grynter når han vil have opmærksomhed, han har en eller
anden lyd han bruger når han ligger særlig godt i en solstråle og så
hat han en lyd som betyder at han er godt træt af det vi laver nu og
kunne vi ikke finde på noget andet? Og så har han sådan en desperat
lyd som han bruger når familien arbejder flere steder på gården, for
hvor skal han så være? Hvis nu der sker noget mere sjovt et andet
sted, men på den anden side så er der også meget rart her...

Tja, det er sjovt som de kan, de hunde. Til gengæld har Alfred aldrig
lært at han skal gø når han vil ind. Han forstår det simpelt hen ikke.
Så snart vi stiller os ud til døren for at få ham til at gø, så gør
han, men står der ikke nogen derude, så ridser han bare døren. Suk.

Mvh Trine

http://usenet.dk
http://www.triane.dk, hvis du mangler et sted at sove i Nordjylland

Fra : Sander s

Dato : 05-11-02 21:31

"Ladycatwoman" <ladycatwoman@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> at høre, om jeg er den eneste, der har en hund, der "snakker".
>
> Min kære schæferhan på 1½ hedder Cujo men har kælenavnet Nuf og har haft

Det er meget klassisk for schæferen, at snakke. Alle de schæfere jeg har
kendt, har altid elsket, at give deres besyv med, så Nuf er ikke den eneste.
De kan være ganske sjove, når de lige skal have et "ord" indført hele tiden,
eller fortælle deres ejer, at nu skal vi ud, ind, spise eller lege. : )

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : x Vuf x

Dato : 09-11-02 22:15

Tue, 5 Nov 2002 21:30:30 +0100, Sander s wrote:
> [...]

>eller fortælle deres ejer, at nu skal vi ud, ind, spise eller lege. : )

Mine papilloner snakker også. Hver med forskellige lyde eller grynt.

--
Mvh Sonja webmaster@***sonpet.com fjern de 3*
http://www.sonpet.com