Børnehjem Frederiksberg
Fra : Vidi

Dato : 05-11-02 01:08

Hej i Gruppen
Er der mon en der kan hjælpe mig, min mands farmor er konfirmeret i
Sankt Markus Kirken i 1904 hvor der stå at hun er konfirmeret fra
børnehjemmet men hvilket børnehjem ? jeg har søgt på LA samt på
Frederiksberg Stadsarkiv men her kunne de ikke hjælpe mig.
Hilsen Vidi

http://www.kandu.dk/

Fra : Bente Jørgensen

Dato : 05-11-02 09:26

Jeg ved ikke om det kan hjælpe dig, men omkring 1950-60 lå der et børnehjem
jeg mener det var på Jens Jessensvej, ikke så langt fra hjørnet af Peter
Bangsvej, var bestemt ikke noget nyt byggeri, og kunne sagtens have ligget
der meget tidligere.

Jeg aner ikke hvor Sct, Markus kirken ligger i forhold til det, men eet
kunne måske være en mulighed.

Hilsen
Bente Jørgensen

Fra : Jørgen Lehmann

Dato : 05-11-02 10:53

Hej Vivi!
Min mormor er også konfirmeret i 1904 fra et børnehjem på Frederiksberg. Det
hed "Ilias Minde", jeg ved ikke hvor det lå. Fra hendes bibel har jeg en del
navne og fødselsdage - dem kan jeg sende dig direkte hvis jeg får din
mailaddresse!

Hilsen
Jørgen Lehmann
leman@post4.tele.dk

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 05-11-02 18:34

On Tue, 5 Nov 2002 10:52:37 +0100, "Jørgen Lehmann"
<leman@post4.tele.dk> wrote:

> [...]
>navne og fødselsdage - dem kan jeg sende dig direkte hvis jeg får din

klip
Jeg har ledt i flere år efter en onkel, som skulle være anbragt
på Kamma Rahbecks børnehjem ved Frederiksberg Slot, og skulle
være konfirmeret i Frederiksberg kirke. Trods hjælp fra en vældig
flink lokalkendt, er det aldrig lykkedes at finde ham, så hvis i
støder på navnet Søren Sittrup, må i meget gerne kontakte mig
mvh Ebbe Hansen

ebbeh@mail1.stofanet.dk

Fra : Bodil Madsen

Dato : 05-11-02 19:25

Jeg ved ikke rigtig om min hukommelse er med, men sidste år afleverede jeg
for en bekendt et fotoalbum på Frederiksberg Bibliotek og bad dem sende det
videre til Frederiksberg Stadsarkiv. Det album indeholdt fotografier af
personale og interiører fra et børne/pigehjem på Frederiksberg. Nu er det så
at jeg ikke kan huske hjemmets navn, men kan det have været noget
Linde...hjemmet? Frederiksberg Stadsarkiv har modtaget albumet, da min
bekendt har fået kvittering for afleveringen.
Venlig hilsen
Bodil Madsen

Fra : Jørgen Lehmann

Dato : 05-11-02 20:07

Hej!
Børnehjemmet Ilias Minde var opkaldt efter forfatteren Ilia Fibiger som var
søster til Mathilde Fibiger!

Hilsen
Jørgen lehmann
leman@post4.tele.dk

Fra : MORTEN MØLLER HANSEN

Dato : 07-11-02 00:57

En af mine slægtninge (idag 92 år gl.) har været ansat fra ca. 1935 på
børnehjemmet "Godthåb" på Frederiksberg. Så det er også en mulighed. Jeg
kender ikke den eksakte adresse, men det kan jeg evt. prøve finde ud af !?

--
med venlig hilsen
Morten Møller Hansen