Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Foto på TV i SVCD
Fra : Johnny

Dato : 05-11-02 00:45

Jeg søger et godt program til at lave en cd med fotos, så man kan se dem på
TV. Via
stationær DVD afspiller.
Kravet er at det skal kunne laves som SVCD, og der skal helst være
forskellige
overgange mellem billederne at kunne vælge mellem.Samt lave forskellige
typer
menu som en slags DVD.
Jeg har også kigget på siden www.vcdhelp.com men synes ikke rigtigt der er
noget
dér...?!
Er der nogle der har et godt foslag ?
På forhånd tak for hjælpen...
Mvh Johnny

Fra : Pipeline

Dato : 05-11-02 01:11

"Johnny" <cjj@edb.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg søger et godt program til at lave en cd med fotos, så man kan se dem

> [...]
Jeg er selv på udkig efter et program af den slags du søger, og har indtil
videre set mig varm på Magix Photos On CD & DVD http://magix.com, som udover
fotos, også kan gemme videoclips. Der var for et stykke tid siden en her i
gruppen der havde købt dette program, måske han kan dele ud af sine
erfaringer?
MVH
Pipeline

Fra : Per Kristensen

Dato : 05-11-02 09:22

> [...]
> fotos, også kan gemme videoclips. Der var for et stykke tid siden en her i
> gruppen der havde købt dette program, måske han kan dele ud af sine

Man kan også bare bruge Nero brænderprogrammet. Den lave en photo CD med
menu og videoklips.

Fra : Carsten Kolind

Dato : 28-11-02 09:32

Hej alle

Mine foto ligger alle i formatet *.jpg, som jo opfylder samme standard som
mpeg og mp3.

Det betyder at de kan vises direkte fra min CD'en og min DVD afspiller har
indbyggede slideshow funktioner.

Tips: Kig i manualen til din DVD afspiller inden du begynder at lave VCD
eller SVCD.

/Carsten

Fra : Allig8or125

Dato : 05-11-02 07:17

"Johnny" skrev i en meddelelse:
> [...]

> På forhånd tak for hjælpen...
> Mvh Johnny
>
> Det du søger er her,det er kanon til formålet,menuer,forskellige
transitions,musik................
http://www.picturetotv.com/

God fornøjelse............
--
Allig8or
Allig8or125@hotmail.com

Fra : Johnny

Dato : 05-11-02 17:56

Jeg har prøvet dette program, men kvaliteten af billederne er ikke helt ok.
Såvidt jeg kan se er det kun VCD og ikke SVCD.
Ellers ville det være helt suverænt, det har du ret i...

Fra : Peter Holm

Dato : 05-11-02 16:27

> [...]
> forskellige
> overgange mellem billederne at kunne vælge mellem.Samt lave forskellige

Adobe Premiere er jo rigtig god til det!
Peter

Fra : Per Bruus

Dato : 06-11-02 11:06

> [...]

> forskellige
> overgange mellem billederne at kunne vælge mellem.Samt lave forskellige

Måske kunne dette være en ide.
prøv at lave slideshowet i den nye MS moviemaker2 beta
kan downloades gratis på MS.com
Gemt projektet som DV-AVI PAL
Brug TMPGEnc til konvertere til SVCD
Jeg har desværre ikke en DVD, så jeg kan ikke teste løsningen
men det hele er gratis og du får fuld kontrol over diashow'et
så det var måske værd at prøve om det virker.
Jeg hører gerne om det hvid nogle har mod på at prøve.

Vh
Per

Fra : Per Bruus

Dato : 06-11-02 11:09

> [...]

Gemt projektet som DV-AVI PAL
Brug TMPGEnc til konvertere til SVCD
Jeg har desværre ikke en DVD, så jeg kan ikke teste løsningen
Jeg har prøvet at gemme et projekt på HD, men kan ikke
finde en player der kan spille MCF filer, nogen der kan oplyse om dette ?
Det hele er gratis og du får fuld kontrol over diashow'et
så det var måske værd at prøve om det virker.
Jeg hører gerne om det hvis nogle har mod på at prøve.

Vh
Per

Fra : Per Bruus

Dato : 06-11-02 11:10

Fra : Per Bruus

Dato : 06-11-02 11:16

Ups. beklager de mange "kopier"
Fik meddelse om at post ikke kunne sendes i OE
men det kunne den åbenbart godt alligevel.

vh
Per

Fra : Ukendt

Dato : 09-11-02 18:29

Hej.

Jeg bruger Winoncd 5.1 brænderprogram til at brænde mine cd med, og her kan
du også lave menuer.
Programmet har en funktion som hedder fotoalbum.

MVH.
Rosander