Newbie JSP problem med session scope
Fra : Jacob Sand Mortensen

Dato : 28-02-01 16:34

Hej alle..

Jeg har et problem med session scope i JSP

Jeg bruger apache og tomcat til windows2000

Problemet er at jeg ikke kan tilgå instanser jeg har oprettet med
<jsp:useBean> og scope session, fra andre sider end den den er oprettet i.
Som om den er oprettet med page scope??
Hvis jeg skriver <jsp:useBean> på en anden side med de samme parametre, så
opretter tomcat en ny instans, selv om jeg på alle siderne har skrevet
session scope.

Samtidig kan jeg heller ikke få session scope til at virke generelt. Når en
bruger logger ind på en side med session="true" så burde man da kunne få fat
i samme session handle på andre sider med session="true"... Eller??

Hvis jeg tjecker med session.isNew() så siger den også at det er en ny
session??

Jeg har prøvet med URL rewriting, men det hjælper ikke??

Er der nogen der har oplevet samme problemer??

På forhånd tak
Jacob Sand Mortensen

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 28-02-01 16:33

"Jacob Sand Mortensen" <jsand@ruc.dk> wrote in message
> [...]
> session??
>
> Jeg har prøvet med URL rewriting, men det hjælper ikke??
>
> Er der nogen der har oplevet samme problemer??

Gem dine oplysninger i session objectet, og hent dem fra session objectet på
de andre sider.

Det skulle virke.

p.s. tag og brug Resin fra www.caucho.com den er hurtigere og bedre end
tomcat, og ordentligt dokumentaret.

--
With many Thanks
Soren ' Disky ' Reinke ICQ #1413069 remove 'ihsyd' when email replying

Fra : Jacob Sand Mortensen

Dato : 28-02-01 16:46

Hej igen

Problemet er at jeg ikke en gang kan tilgå session objektet. Den laver en ny
instans for hver side?? Dette har jeg checket med session.isNew() som giver
true på alle sider.. Meget mystisk??

Måske har jeg sat Tomcat forkert op??

Med venlig hilsen
Jacob Sand Mortensen

Fra : Casper Madsen

Dato : 28-02-01 16:57

Nu har jeg ikke lige arbejdet med Tomcat, men der er sikkert en
session-timeout værdi, der er sat for lavt. Orions standard værdi bliver
f.eks. sat til 0, hvilket vil sige at intet session virker, uden denne
bliver ændret...

Håber det hjælper...

Med venlig hilsen
Casper Madsen

Fra : Dennis Thrysøe

Dato : 01-03-01 08:12

Har du checket om din klient bliver præsenteret for en cookie? Prøv at
slå warning/prompt til for cookies og se om serveren forsøger at sætte
en cookie.

Hvis dit request bruger pageContext.include() til at include en anden
side, har jeg før oplevet problemer med at sætte cookies fra den
includede side.

-dennis

Fra : Jacob Sand Mortensen

Dato : 01-03-01 11:55

Ja det har jeg lige checket, og det gør den ikke???

Men med response.encodeRedirectURL() kan den slet ikke finde siden???

Jeg fatter intet...

Mvh
Jacob

Fra : Jacob Sand Mortensen

Dato : 01-03-01 18:13

Jubiii

Alle mine problemer blev løst ved at benytte resin i stedet for tomcat...

Det besvarer dog ikke de problemer jeg havde under tomcat, men nu virker
det.

Med venlig hilsen
Jacob Sand Mortensen

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 02-03-01 09:39

> [...]
>
> Det besvarer dog ikke de problemer jeg havde under tomcat, men nu virker

Det er rart at høre det bare kører nu