forsikring og katte ?
Fra : JE

Dato : 04-11-02 23:09

Hej i Gruppen

Efter min (desværre tidligere) kat "Felix" måtte offer livet til en bil, 3
måneder efter jeg var flyttede nærmere en trafikeret vej.

Jeg var så ikke i tvivl om at der skulle en ny kat til. her var jeg så i den
heldige situation, at min søsters kat lige havde fået et kuld killinger.
En ny kat skulle holdes væk fra vejen, altså ligmed blive indekat. En
enkelt indekat synes jeg ikke ville være kedeligt for missen, nå jeg ikke
var hjemme. Så jeg snuppede det sæt par brødre, som min søsters kat nu havde
sat i verden.(som faktisk var hele kuldet, men også 2. kuld på et år....)

Så nu er jeg blevet den lykkelige ejer at 2 frygtelig livlige killinger (nu
ca.16-17 uger alm. huskatte). uhha der er kommet liv i den lille 2 værelse
lejlighed igen (billeder kan bevise dette

Jeg har så fulgt lidt med her i gruppe (& dk-fritid-dyr-kat.dk) og fået
nogle go'e tip og råd, til håndteringen af sådan 2 små.

Men nu har de 2 brødre lavet en ordentlig gang ballade. Jeg havde ligefrem
lyst til at se mig sur på dem. Dette kunne dog ikke lade sig gøre (de kan jo
se så frygtelig uskyldige ud.)

Nå men her kommer here grundlægget til dette indlæg. (ved ikke om det måske
er OT. men jeg kunne ikke finde nogle andre gruppe der var mere realvante)

Den ballade de har formået at lave..... Det er lykkes dem at få pillede det
beskyttende "stofnet" at en højtaler.Hvorefter der er kradset en godt stort
hul i den ene bas-enhed, på et sæt B&W højtalere ca. pris for sådan
højtaler, til ca 4000,- pr stk.(Avs sådan nogle små katte har ikke indsigt i
hvad ting koster .
Nu har jeg søgt lidt på nettet om der var nogle forsikring der kunne dække
sådan "mindre" ulykker katte kan formå at lave. Men uden held.. så jeg
tænkte at i måske ville kende noget til det. Findes der nogle forsikring der
dække sådan "skader" ?? Eller vil sådan "ulykker" altid stå for egen regning
?

Har i evt. nogle tip til hvordan sådan ting kan udgås i fremtiden? noget
duft eller noget der vil holde de 2 små fra at lege med højtalere og andet
f.eks. palmer og også en fornøjelse for den at grave/klatre i (selvom de har
et klatretårn).

Puha.. det blev også en lang smøre.

MVH

JE

(ps. beklager evt. stave & formulering men jeg er halv-ordblind)

Fra : Vibeke Jørgensen

Dato : 04-11-02 23:20

> [...]
der
> dække sådan "skader" ?? Eller vil sådan "ulykker" altid stå for egen

Umiddelbart ville jeg foreslå dig at kigge i polisen for din
ulykkesforsikring. Måske kan den dække? Hvis det havde været en hund havde
det vel været dennes ansvarsforsikring der havde dækket. (Det er dog bare et
gæt)

Mvh
Vibeke

Fra : JE

Dato : 05-11-02 00:38

> [...]
> det vel været dennes ansvarsforsikring der havde dækket. (Det er dog bare

Tak for det dit forslag.

Men som jeg ser ulykkesforsikringen, så gå den mere på "personskader" ..
jeg ville mere tro på noget som indboforsikringen men kan ikke rigtig komme
frem til noget af policen.

Nå jeg læser om Hundeforsikringer på nettet. ser det ud til, at det kun er
skader forvold, på andre end ejers ejendomme osv. den dække..

MVH

JE

Fra : Nina El Falaki

Dato : 05-11-02 11:28

Du har ret den skade dine dyr forvolder på dine ting dækkes ikke.

Kan du stille en papkasse over højttalerne? Det er jo ikke kønt, men det er
bare til killingerne er 7-10 mdr.

Har de forøvrigt et ordentligt kradsetræ?? fx. et fra gulv til loft, hos
www.likita.dk er de ikke så dyre som hos dyrehandleren.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : JE

Dato : 05-11-02 12:08

> Du har ret den skade dine dyr forvolder på dine ting dækkes ikke.

Yep desværre det jeg frygtet. sådan kan det jo gå. Nu må jeg heller i byen
ig finde prisen på en ny bas-enhed.

> Kan du stille en papkasse over højttalerne? Det er jo ikke kønt, men det
er
> bare til killingerne er 7-10 mdr.

Jeg fundet et triks til med at stille mine højryggede stole op foran
højtalerne nå jeg ikke er hjemme .. De vil jo gerne op i højen de små
mis'linger, så nu kan de komme op på højtalerne via stolen.

> Har de forøvrigt et ordentligt kradsetræ?? fx. et fra gulv til loft, hos
> www.likita.dk er de ikke så dyre som hos dyrehandleren.

Ja jeg har et kradsetræ til dem. Det er dog et helt simpelt "søjle på fod".
men har set nogle at de "gulv til loft" modeller. Det ligner virkelig noget
katterne hygger sig i måske man skulle overveje en større model med
nogle "hylder & huler". Modellen "Pegas" fra likita ser meget interessant
ud. 850,- er vil også givet godt ud hvis det kan redde højtalere og møbler
fra skamfering..

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 05-11-02 15:28

"JE" <je@grejsdalen.dk> writes:

> [...]
> ud. 850,- er vil også givet godt ud hvis det kan redde højtalere og møbler

Melissa fik Gigant i 13 aars foedsdagsgave og hun hygger sig ogsaa med
den (efter ca 4 - 5 maaneder..)
Men faa en haengekoeje ogsaa, dine mitter vil eeeeelske at ligge i den..

--
Med venlig hilsen & miauu
Henrik & Melissa