MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
explorer.exe = 99% CPU forbrug? Hvorfor?
Fra : Thomas Hjort

Dato : 04-11-02 22:54

Hvorfor æder explorer pludeselig 99% af min CPU?
Selv ved kun et vindue åben går computeren kold?
Det er noget den er begyndt at gøre lige pludselig.
Jeg har forsøgt scandisk på alle drev.

WinXP SP1
P4 1,8

Mvh Thomas

Fra : Simon...

Dato : 05-11-02 14:07

> [...]
> Selv ved kun et vindue åben går computeren kold?
> Det er noget den er begyndt at gøre lige pludselig.

det gør min også, på min XP1800 med XP (og alle opdateringer der kan hentes
via den der updater ting)...
Det er godt nok provokerende, man kan absolut intet gøre før man med meget
mas har fået lukket exploren fra taskmanageren...

skifter selv tilbage til win2000 pro - det ved man da hvad er....
-men det er da rart at vide jeg ikke er den eneste med det problem der...

mvh.Simon

Fra : arc@na

Dato : 05-11-02 14:57

"Simon..." <devnull@linux.org> wrote in

> skifter selv tilbage til win2000 pro - det ved man da hvad er....

Amen, brother!

arc@na

Fra : Thomas Hjort

Dato : 05-11-02 16:18

"arc@na" <boss@nsa.invalid.gov> skrev i en meddelelse
> "Simon..." <devnull@linux.org> wrote in

> Amen, brother!

Jeg har ikke haft problemer med winXP før nu....!
Tror hele computeren er ved at crashe, ved sgu ikk hvad der er galt.

Mvh Thomas

Fra : Nicolai

Dato : 05-11-02 16:36

> skifter selv tilbage til win2000 pro - det ved man da hvad er....
> -men det er da rart at vide jeg ikke er den eneste med det problem der...

Tragisk. Det er et IE problem. Har selv haft det før, både på 2k og XP.

Fra : arc@na

Dato : 05-11-02 20:40

"Nicolai" <nifoSPAMSUCKS@nospam.dk> wrote in

> Tragisk. Det er et IE problem. Har selv haft det før, både på 2k og
> XP.

Aha - jeg holder fast ved MSIE 5.2 - og min CPU-udnyttelse ligger normalt
lige over et par %. Er det et specifikt MSIE 6+ problem?

arc@na

Fra : Nicolai

Dato : 05-11-02 22:43

> Aha - jeg holder fast ved MSIE 5.2 - og min CPU-udnyttelse ligger normalt
> lige over et par %. Er det et specifikt MSIE 6+ problem?

Der må jeg melde pas :( - har re-installeret for at komme af med problemet.
Checkede du http://www.tweakxp.com/tweakxp/display.asp?id=841 ?

Fra : arc@na

Dato : 06-11-02 00:19

> Der må jeg melde pas :( - har re-installeret for at komme af med
> problemet. Checkede du
> http://www.tweakxp.com/tweakxp/display.asp?id=841 ?

Nix, for jeg bruger Win2000Pro.

arc@na

Fra : Simon...

Dato : 05-11-02 16:44

hej,

jeg faldt helt tilfældigt over det her i en anden gruppe:
http://www.tweakxp.com/tweakxp/display.asp?id=841

ved ikke om det virker... men det var godt nok heldigt at løbe ind i det
sådan :)
har selv lavet moddet i db nu, men jeg skifter nok til win2k anyways, ved
ikke om det virker alligevel jo...

mvh.Simon

Fra : Simon...

Dato : 05-11-02 16:44

LOL flot af mig, anden gruppe, det var i toppen af denne :)

mvh.simon

Fra : Madsen

Dato : 05-11-02 18:35
Fra : **TwN**

Dato : 05-11-02 23:48

DET KUNNE, og kun kunne! være en virus.... jeg har selv prøvet dette, pga.
virus...
ellers må der være et fix på windoze update...

**TwN**