netbank og mail med virus
Fra : Torben Kristiansen

Dato : 04-11-02 22:50

Hejsa

jeg har skiftet browser fra IE6 til Mozilla 1.2b , og er stort set
tilfreds bortset fra et par småting, min netbank virker ikke (Den danske
Bank).

Plus at mit virus program (Quick Heal) ser ikke ud til at fange virus,
i mailen (det er ok IE6) er det et problem??

mvh Torben

Fra : Stig Nygaard

Dato : 04-11-02 23:04

Hej Torben

Torben Kristiansen wrote:
> jeg har skiftet browser fra IE6 til Mozilla 1.2b , og er stort set
> tilfreds bortset fra et par småting, min netbank virker ikke (Den danske
> Bank).

Nej, Danske Bank er godt nok sløve på det punkt

> Plus at mit virus program (Quick Heal) ser ikke ud til at fange virus, i
> mailen (det er ok IE6) er det et problem??

De fleste virus angriber og spreder sig i dag via Outlook. Så i og med
du vælger at bruge email-klienten i Mozilla er du på sin vis ikke så
følsom mere. På den anden side findes der jo også stadig andre
virustyper. Kender ikke Quick Heal, men de fleste anti virus programmer
fungerer på en måde som er uafhængig af den mail-klient du har valgt at
bruge. Så stort set hvilket som helst andet anti virus program du kan
finde burde beskytte dig.

Hvis du foretrækker det, er der jo i øvrigt intet i vejen for at bruge
Outlook til mail (eller noget helt tredie) og Mozilla til www.

--
Mvh. Stig
stig[at]rockland[dot]dk

Fra : Hans-Jørgen Sindholt

Dato : 05-11-02 09:06

Såvidt jeg forstår på netbankerne, skrives der klart hvilke browsers, der
kan anvendes. Og mon dog ikke bankerne har skelet til de mest udbredte typer
fra Netscape og Microsoft? --

Med venlig hilsen
Hans-Jørgen Sindholt