Flash support?
Fra : Per Juul Larsen

Dato : 04-11-02 22:11

Hi

Mit bundkort er K7S5A. Jeg forsøger at flashe med den sidste ny fil (.rom)
men bliver ved med at få meddelelsen. "System Bios does not have Flash
support".
Det ser ikke ud til at der på bundkortet er jumper for protection.
sådan gør jeg fra en bootdisk:
ami703e 020121L.rom

nogen råd?

mvh pjl

Fra : James Olsen

Dato : 04-11-02 22:45

"Per Juul Larsen" <fam.juul@larsen.dk> wrote in message
> [...]
> support".
> Det ser ikke ud til at der på bundkortet er jumper for protection.

Forkert flashprogram. Prøv med denne her istedet:
ftp://210.17.18.13/bios/flash/aminf333.exe

Mvh
James.

---

Fra : Per Juul Larsen

Dato : 04-11-02 22:51

Tak denne fik jeg afprøvet nu. Men kan du fortælle mig hvor jeg kan finde en
nyere *.rom

mvh pjl

Fra : James Olsen

Dato : 04-11-02 23:06

> Tak denne fik jeg afprøvet nu. Men kan du fortælle mig hvor jeg kan finde
en
> nyere *.rom

Har du prøvet at kigge på ECS' hjemmeside?
www.ecs.com.tw

Mvh
James.

---

Fra : Per Juul Larsen

Dato : 04-11-02 23:21

Tak for god hjælp. !

Der er åbentbart forskellige flashprogrammer, som du har nævnt og en hel del
datafiler.
Lidt kringlet. Går jeg ind på Amibios hjemmeside, så henviser de til en
forhandler som kan levere
en flashfil.
Ved du noget om hvordan al dette hænger sammen. (fandt ligeledes et progra
der efter sigende skulle kunne
startes i Windows og flashe herfra!) men det tør jeg ikke prøve.

Fra : James Olsen

Dato : 04-11-02 23:58

> [...]
del
> datafiler.
> Lidt kringlet. Går jeg ind på Amibios hjemmeside, så henviser de til en

Glem alt om Amibios!
ECS har produceret dit motherboard og kender derfor mest til det.
Reglen er at man altid skal downloade nye bios'er fra
motherboardproducentens hjemmeside.

> Ved du noget om hvordan al dette hænger sammen. (fandt ligeledes et progra
> der efter sigende skulle kunne
> startes i Windows og flashe herfra!) men det tør jeg ikke prøve.

Det kan ikke anbefales at opdatere bios i Windows.
Gør det helst ved hjælp af en opstartsdiskette, hvor der ikke indlæses nogen
former for drivere. Det er mere sikkert på den måde.

Mvh
James.

---

Fra : Leony

Dato : 05-11-02 09:01

"Per Juul Larsen" <fam.juul@larsen.dk> skrev i en meddelelse

> Der er åbentbart forskellige flashprogrammer, som du har nævnt og en hel
del
> datafiler.

Du kan downloade BIOS til K7S5A her:
http://www.ecs.com.tw/download/k7s5a.htm
(husk at være opmærksom på revisionsnummeret).

Sådan bruges AMI flash utility:
http://www.ecs.com.tw/download/flash_ami.htm

> Ved du noget om hvordan al dette hænger sammen. (fandt ligeledes et progra
> der efter sigende skulle kunne
> startes i Windows og flashe herfra!) men det tør jeg ikke prøve.

Det kan sagtens lade sig gøre.
Asus har et lignende program.
Det er dog det sikreste at gøre fra en dos diskette.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/