Familieforøgelse
Fra : Inger Marie Jakobsen

Dato : 04-11-02 22:00

Hej

Nu er det ved at være et stykke tid siden jeg sidst har skrevet, men jeg
har da en god undskyldning.

Den 5. oktober blev jeg og min mand gift. Det var en lørdag og om
mandagen kørte vi til et sommerhus i Løkken for at få en lille tre-dages
bryllupsrejse. Ikke noget vildt, jeg var trods alt i 8. måned. Om
tirsdagen gik vandet og efter en del panik og en ret vild køretur, så
fødte jeg en søn på Hjørring sygehus 2 timer og 3 kvarterer efter.

Han - min søn altså - var premature, men ellers fin. Han vejede 2900 gram
og målte 48 cm, så han var en tyk lille een. Han havde lidt problemer med
sukkerbalancen og fik senere gulsot. Men om søndagen (5 dage senere) fik
vi lov til at køre til Skejby fordi da var han i orden (bortset fra at
han fik sondemad).

På Skejby lærte vi så at amme og kom hjem efter en uges tid. 4 dage
senere måtte vi afsted igen fordi han ikke længere spiste. 6 dage senere
kom vi hjem igen, denne gang var han på flaske (her op til den
internationale amme-uge er det altså lidt surt at måtte opgive amning...
man får skudt i skoen hele tiden hvor godt det er at amme ). 4 dage
senere måtte vi afsted til vagtlægen og igen ind på Skejby fordi han
havde hævede hænder og fødder og udslet på arme, ben og i ansigtet. Det
tog en dag, hvorefter vi blev sendt hjem med beskeden om at de ikke ved
hvad det er, men vi skal holde øje med det.

Ind i mellem alt dette renderi på sygehuset skal han naturligvis passes..
Puha! Jeg har aldrig troet at folk på barsel dangerede den, men at man er
spændt så hårdt for... det troede jeg nu heller ikke.

Så.. her sidder jeg. Førstegangsmor og uden tidligere erfaringer med
spædbørn. Godt vi har nyhedsgrupper som denne . Så hvis der er nogen
som har nogle gode råd...

Her er et billede af guldklumpen:
http://home1.inet.tele.dk/jefp/torbenbilleder/brylbaby/pages/IMG_1043.htm

--ingermarie

Fra : Inger Pedersen

Dato : 04-11-02 22:20

"Inger Marie Jakobsen" <im_nospam@brunsgaard.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> tirsdagen gik vandet og efter en del panik og en ret vild køretur, så
> fødte jeg en søn på Hjørring sygehus 2 timer og 3 kvarterer efter.

Til lykke med guldklumpen!
Dejlig lille tyksak - og JA, det er hårdt OG vidunderligt.
Hilsen Inger

Fra : Pia

Dato : 04-11-02 22:40

"Inger Marie Jakobsen" <im_nospam@brunsgaard.dk> wrote in message
> [...]
>

> Så.. her sidder jeg. Førstegangsmor og uden tidligere erfaringer med
> spædbørn. Godt vi har nyhedsgrupper som denne . Så hvis der er nogen

TILLYKKE!!! Det er bare fantastisk, er det ikke???

Knus

Pia

Fra : Mette Svangren Gutte~

Dato : 05-11-02 08:59

> [...]
> tirsdagen gik vandet og efter en del panik og en ret vild køretur, så
> fødte jeg en søn på Hjørring sygehus 2 timer og 3 kvarterer efter.

Stort tillykke, det er det mest fantastiske, man kan opleve

> Han - min søn altså - var premature, men ellers fin. Han vejede 2900 gram
> og målte 48 cm, så han var en tyk lille een.

En lækker steg...men når vi taler tyk, skulle du have set min datter som
nyfødt (født i uge 37+0). Hun var også 48 cm som din søn, -men hele 3530 g

Tillykke fra Mette

Fra : Gitte Jahns

Dato : 05-11-02 14:32

"> Så.. her sidder jeg. Førstegangsmor og uden tidligere erfaringer med
> spædbørn. Godt vi har nyhedsgrupper som denne . Så hvis der er nogen
> som har nogle gode råd...

Hej Ingermarie

Tillykke med guldklumpen.... verdens guld *S*
Nu kender jeg godt den følelse af at blive lidt overrumplet, for selv om man
ved at det er en ny verden som åbner sig for een når man bliver mor/far så
er der alligevel ting man ikke havde kunnet forudse.... f.eks. den
umiddelbare og totale lykkefølelse en rus så stor og en hengivenhed så
stor...... det ansvar man med stor selvfølgelighed føler osv.
Men det er hårdt at blive forældre og det kan da kompliceres yderligere af
hvis barnet er sygt..... derfor husk dig selv i alt denne rus..... du er
andet end mor *S*, tag imod hjælpende hænder ..... en barnepige i ny og næ,
så du får tid til at hvile, til at gå en tur alene, til at komme lidt ud -
til frisøren, i biffen med din mand eller en god veninde, en tur ved massør
eller ???? lad der heller ikke gå for længe inden du og din mand snupper et
par timer hjemmefra uden guldklumpen...... I må jo for alt i verden ikke
glemme at i jo stadig også er kærester, elskere, mand og hustru og ikke kun
far og mor!

jeg håber at i alle trives og sidst men ikke mindst tillykke med
brylluppet....
Mange hilsener
Gitte Jahns

Fra : Inger Marie Jakobsen

Dato : 05-11-02 21:00

"Gitte Jahns" <g.jahns@get2net.dk> wrote in

> [...]
> far og mor!
>
> jeg håber at i alle trives og sidst men ikke mindst tillykke med

Tak for jeres venlige ord

Vi er ved at have styr på det med spisningen. Han fik jo først sonde og
siden blev han ammet og så kom han tilbage på sonden. Til sidst fik han
så flasken, og med al det uro der har været så har det været svært at få
ham til at spise som han skal. Hertil kommer at han har hård mave og
gylper..

Han er også ved at få flere kræfter... han var for tidligt født (godt 5
uger), men nu er han endeligt begyndt at give besked når han er sulten.
Det er som musik - for når ens barn bare ligger og glor selvom man ved
han må være sulten, så er det altså rart at han vil råbe efter een.

Vi er endnu ikke kommet hen til hans termin og indtil det er sket, så er
vi ikke meget for at udsætte ham for for meget, hverken i forhold til
folk eller vejr og vind. Men vi har da aftalt at når Ringenes Herre og
Star Wars kommer i biffen, så parkerer vi ham hos min mands mor (hun bor
en times kørsel fra os) og får os en hyggeaften.

Ang. barnepige så er det lidt svært netop fordi vores familie bor så
langt væk og vi ikke rigtigt kender nogle oplagte babysitter-kandidater.

--ingermarie

Fra : LBR

Dato : 05-11-02 17:33

Hej

Hjertelig tillykke med den lille.

Det er det mest vidunderlige i verden at blive mor også anden gang. Inden vi
fik barn nummer to (9/7 02) var jeg bange for om man nu også kunne holde
ligeså meget af barn nummer to som barn nummer et. Men det er absolut intet
problem.

Du skal bare huske at passe godt på dig selv for det er du den eneste der
kan!!

Jeg håber at din guldklump fremover vil trives godt!

Hilsen Louise

Fra : Sofie

Dato : 05-11-02 21:07

> [...]
>

> Så.. her sidder jeg. Førstegangsmor og uden tidligere erfaringer med
> spædbørn. Godt vi har nyhedsgrupper som denne . Så hvis der er nogen

Hej.

Tillykke med ham.
Han er godt nok en dejlig lille en.
Og du har helt ret.
Det er smadder hårdt at få guldklumpen,
men det er det hele værd.

Endnu en gang tillykke med ham og brylluppet.

Mvh.
Sofie.

Fra : Anja

Dato : 05-11-02 21:35

Hej og tillykke - hvor er han en fin lille fyr.
Hilsen Anja

Fra : June Last

Dato : 07-11-02 08:58

Tillykke med ham - Ja det er lidt af en overraskelse "hvad det vil
sige" at blive forældre. Men nu har I jo så heller ikke undgået en del
bekymringer her i starten, det er svært ...for netop i starten er det
så rart - hvis man kan få ro til fordybelsen i den helt nye situation.
Hvis jeg må spørge, hvorfor har du valgt/været nødt til at stoppe
amningen ? For det er ikke at få "tudet ørene fuldt med" hvor godt det
er at amme. Det er både sundt, naturligt og meget nemmere end flaske.
Så har du stadig lyst og er der en chance kan jeg så absolut anbefale
at du prøver igen, det er det hele værd. Men kun hvis man kan/vil -
for det er og bliver det vigtigste at følge sit egen overbevisning og
hjerte, netop når vi taler om vores børn. Held og lykke med den første
tid !

--
Kærligst June

Fra : Inger Marie Jakobsen

Dato : 07-11-02 11:11

Junelast@hotmail.dk (June Last) wrote in news:3dca1910.1510151
@news.tele.dk:

> [...]
> for det er og bliver det vigtigste at følge sit egen overbevisning og
> hjerte, netop når vi taler om vores børn. Held og lykke med den første

Jeg ved godt at amning er det bedste - det er lidt svært ikke at vide hvis
man læser bare lidt litteratur omkring svangerskab og fødsel og tiden
derefter. Jeg ville også hellere end gerne have ammet.

Jeg vil dog vove den påstand at jeg er blevet en bedre mor efter jeg har
opgivet amningen. Det drejer sig nemlig ikke længere om bekymringer om
hvorvidt han får nok at spise, teknik i at få ham lagt til, frustrationer
over at han ikke vil tage fat og flere bekymringer om hvorvidt han stadig
er sulten, men bare for træt til at give udtryk for det. Nu drejer det sig
om samværet med min søn!

Så jo.. modermælk er bedre næring end modermælkserstatning og for de fleste
kvinder og deres børn er amning absolut det bedste. Men for mig var det en
kilde til dårlig samvittighed og næsten ubærlige bekymringer om han fik nok
at spise (han blev efter 5 dages amning derhjemme indlagt fordi han var
dehydreret, så det er altså ikke noget jeg bare finder på). Han trives, jeg
trives og jeg har adskillelige lægers ord for at han er en fin lille dreng.

--ingermarie

Fra : June Last

Dato : 07-11-02 11:59

On 07 Nov 2002 10:11:22 GMT, Inger Marie Jakobsen
> [...]

>er sulten, men bare for træt til at give udtryk for det. Nu drejer det sig

Her er netop et dejligt eksempel på at man skal lytte til folk og
"fagfolkene", - at en sag altid har mere end en side, men i sidste
ende skal man vælge den løsning man inderst inde har det bedst med.
Og der ligge stadig noget "mellem linierne" til - dem der har
valgt/ikke har kunnet amme - om at de er knap så perfekte mødre. Den
holdning kan vi alle være med til at afkræfte for : Det er et stort
offer at gi som mor - at tilgodese barnet med flasken, når det man
allerhelst ville var at amme. Det er et stort arbejde med flasken, men
fint at faderen så netop også kan komme ind i billedet, og andre der
har nær tilknytning til barnet.

--
Kærligst June

Fra : hmo

Dato : 07-11-02 20:04

Rigtig hjertelig tillykke med guldklumpen. Børn er jo det bedste der findes
og grunden til at vi er her - men kors hvor kan det også være anstrengende!
Så kom endelig igen her i gruppen hvis du vil læsse af, have gode råd eller
bare sympati fra nogen som også har prøvet at undvære søvn i 5 måneder m.v.

Hej fra
Hanne