Jeg har IKKE travlt!
Fra : Helle Nielsen

Dato : 04-11-02 20:05

Hejsa.

Jeg kan forstå at nogen personer opfatter, min søgen efter en Hellig Birma,
som noget impulsivt og uovervejet og som noget der skal ske HER og NU og
ikke kan vente. Jeg må lige gøre opmærksom på at sådan er det IKKE. Grunden
til at jeg har søgt overalt er for at komme i kontakt med så mange
opdrættere som muligt for at finde den helt rette. Jeg læser enormt meget
stof omkring opdræt osv hver eneste dag og har kontakt til mange søde
mennesker (incl. opdrættere) som lærer mig en hel masse og som er søde til
at besvare mine spørgsmål.
Jeg er meget seriøs omkring dette og er villigt til at vente til den rette
misser er der.
Så jeg er ked af at blive anklaget for at være useriøs og impulsiv.
Jeg er voksen og ved hvad jeg laver selvom jeg er ny på dette område.

Hilsen en lidt såret Helle.

Fra : Marie-Louise

Dato : 04-11-02 20:24

Hej Helle!

Jeg tror altså ikke du skal tage det på den måde... Måske skal du passe på
ikke at være for nærtagende generelt. Folk herinde er skønne fordi de siger
deres mening. Jeg har også fået en del kontante råd, som jeg har været meget
glad for. Du behøver jo i princippet heller ikke at retfærdiggøre dig selv,
hvis du vil have en kat så er det dit valg.

Hilsen
Marie-Louise

Fra : Helle Nielsen

Dato : 04-11-02 20:30

> [...]
>
> Hilsen
> Marie-Louise
>

>Det er også i orden at være kontant med svarene men jeg ville bare lige
sikre mig at folk forstod mig ret

/Helle

Fra : Birgitte

Dato : 04-11-02 21:41

Hej Helle
Mit svar tidligere på dit indlæg var absolut ikke fordi, jeg mente du var
useriøs, men tænkte blot på, at du måske ikke endnu, helt havde bestemt dig
for hvilken race du søgte.
Jeg vil hulens gerne hjælpe dig, så du kan lære Norsk Skovkat og Maine Coon
racen at kende.
Du skal også være hjertelig velkommen til at komme og besøge mig, så du kan
være sammen med NFO og MCO på en gang.
Jeg er opdrætter af begge racer, kan dog ikke hjælpe dig meget med Hellig
Birma, men mon ikke der her iblandt NG's skribenter er en opdrætter, eller
en der kender en, som måske igen kender en' der gerne vil hjælpe dig.
Missehilsner fra Birgitte
www.truetrust.dk

Fra : Helle Nielsen

Dato : 04-11-02 21:52

> [...]
> Birma, men mon ikke der her iblandt NG's skribenter er en opdrætter, eller
> en der kender en, som måske igen kender en' der gerne vil hjælpe dig.

Hejsa.

Denne mail var heller ikke rettet mod dig. Jeg er enormt taknemlig for din
hjælp - det er rart. Jeg tror næsten jeg har besluttet mig for Hellig Birma
men stod det til mig tog jeg alle racer på en gang *g* ej joke.
Men tak alligevel for din hjælpsomhed og åbenhed.

Kærlig hilsen Helle

Fra : Helle Andersen

Dato : 04-11-02 21:53

> Så jeg er ked af at blive anklaget for at være useriøs og impulsiv.

Altså Helle, jeg tror helt ærligt, at du vil få det meget,
meget svært i katteverdenen, hvis du ikke formår, at tage
tingene lidt mere afslappet. Jeg ser ingen anklager nogen
steder - blot opmærksomhed på, at hvis det skulle være
tilfældet, vil nogle mennesker godt rede dig fra en
fejltagelse.

> Jeg er voksen og ved hvad jeg laver selvom jeg er ny på dette område.

Så er du vist en ren sensation Jeg kender ingen nye
opdrættere, der rent faktisk ved, hvad de laver - inklusive
mig selv Du vil nok lære mere og få et større udbytte,
hvis du er mere villig til at være åben og lære, end ved at
du går i forsvar hele tiden.

Personligt vil jeg da råde dig til, at begynde at deltage i en
masse udstillinger - evt. uden kat - og så lære noget mere
om racerne og lære nogle opdrættere at kende, som helt
sikkert gerne fortæller en masse om netop deres race(r).
Og så er der da også en masse danske og udenlandske
lister om både opdræt, udstilling og de enkelte racer, som
det kun kan være en fordel for dig at stifte bekendtskab
med.

--
Helle
DK Tick-Tag

Fra : Helle Nielsen

Dato : 04-11-02 22:34

> [...]
> steder - blot opmærksomhed på, at hvis det skulle være
> tilfældet, vil nogle mennesker godt rede dig fra en

Det er ikke her på listen at anklagerne er faldet!

> [...]
> mig selv Du vil nok lære mere og få et større udbytte,
> hvis du er mere villig til at være åben og lære, end ved at

Jeg er åben og villig til at lære. Og selvfølgelig ved jeg ikke ligeså meget
som en garvet opdrætter.

> [...]
> lister om både opdræt, udstilling og de enkelte racer, som
> det kun kan være en fordel for dig at stifte bekendtskab

Jeg snakker allerede med mange opdrættere som virkelig er søde til at
hjælpe og jeg læser rigtig meget om det her på nettet også og skal også til
at gå til udstilling uden kat for at se hvad det er for noget.