urenlig kat
Fra : Anette Lindegaard Ch~

Dato : 04-11-02 19:49

Hej NG

Vi er en familie på 5 mennesker og tre katte.
Vi har imidlertid problemer med vores ene hunkat på 5 år. I april måned
startede hun med at tisse forskellige steder i lejligheden. Det var ikke
småtisseri, men ordentlige tissetåre på udvalgte steder tæpper, dyner, vores
datters høje stol osv. Vi besluttede os for at neutralisere hende, hvorefter
det kun skete en enkelt gang lige efter at hun havde været til dyrlægen.
I august måned kom vores tvillingerdrenge til verden og her inden for den
sidste måned er hun begyndt på sit tisseri igen. Hun tisser på drengenes
legetæppe. Så vi tror at det kan være jealousi/mangel på opmærksomhed.
Vi vil helst undgå at skulle aflive hende, derfor søger vi jeres råd.
På forhånd tak.

Anette og Bjark

Fra : Camilla Baird

Dato : 04-11-02 21:56

On 04/11/2002 19:48, in article
3dc6c0de$0$219$edfadb0f@dread11.news.tele.dk, "Anette Lindegaard
Christensen" <Anlichfjernmig@pc.dk> wrote:

> [...]
> legetæppe. Så vi tror at det kan være jealousi/mangel på opmærksomhed.
> Vi vil helst undgå at skulle aflive hende, derfor søger vi jeres råd.

Jeg tror, hun føler sig "truet" af dine børn,især mens de er små, da de
naturligt nok i en periode tager enormt meget af din tid.
Min ene hunkat kan også finde på at være urenlig, når hun føler sig "truet".
Det gælder om at give hende ekstra meget opmærksomhed og lade hende vide, at
hun ikke bliver glemt. Måske I skulle prøve med Feliway duftsprederne? De
kan købes online hos http://www.dyrlaegevagten.dk - den direkte link til dem
er her: http://www.dyrlaegevagten.com/shopframe.cfm?id=419&sprog=1&item=yes
--
Camilla Baird