Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Råd vedr køb af erstatning for Nikon F 401
Fra : B.R.

Dato : 04-11-02 19:16

Jeg er blevet tilbudt et Nikon F 60 brugt, men som nyt, som skulle erstatte
mit gamle veltjente F 401, men jeg har ikke kunnet finde noget om F60.

Jeg fik det tilbudt, da jeg var inde og se på et Nikon 28 - 80 AF objektiv
til mit gamle, og der havde de dette F 60 med netop et 28 - 80 mm objektiv
(originalt med kameraet), men jeg har ikke umiddelbart tiltro til den ny
unge sælger, han skal jo sælge , som sagde det var et meget bedre og 15
år nyere end det gamle veltjente F 401 og jeg skulle kunne bruge mit 70 -
300 mm Sigma AF også til F 60´eren.

Hvem kan give råd om det er et bedre kamera eller jeg skal holde det gamle i
gang, for det fejler jo ikke noget umiddelbart.

Bjarne
Fjern no spam i mailadresse
Denne mail er kontrolleret med Norton Antivirus 2002

Fra : \(4690\) Claus Smith

Dato : 05-11-02 15:50

Dit gamle F401 er jo kendt for at være en god arbejdshest, så med mindre at
du skal bruge nogle af de features som er i nutidens kameraer, så ville jeg
da afgjort beholde den.

Claus Smith - Pigefotografen

www.pigefotografen.dk

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 05-11-02 16:21

"B.R." <roschNOSPAM@pc.dk> wrote in

> Hvem kan give råd om det er et bedre kamera eller jeg skal holde det
> gamle i gang, for det fejler jo ikke noget umiddelbart.

Hvis det gamle fungerer og du ikke mangler nogle features, så ville jeg
beholde det gamle..

--
Regards / Med venlig hilsen
Kenneth

e-mail: kenneth at TRAPdarling dot dk - REMOVE TRAP

Fra : B.R.

Dato : 05-11-02 16:47

Kenneth Darling Soerensen wrote:

> Hvis det gamle fungerer og du ikke mangler nogle features, så ville
> jeg beholde det gamle..

Foreløbig tak til jer begge, men hvor er jeg i vildrede og DFA (Nikon)
anbefaler mig efter tlf. henvendelse til dem at købe, for F 60 skulle være
lige så solidt, og jeg bruger det gamle F 401 meget i naturen og det fejler
reelt intet. Det var kun ønsket om et nyt objektiv 28 - 80 mm AF som gjorde
jeg nu er i tvivl.

Hvad kan jeg evt. være bekendt at kræve ved privat salg af det gamle F 401
med feks nikkor 35 - 80 mm AF D eller 50 mm AF, som det var "født" med? Kan
I give et godt råd?