Jutlandia en bundskaber
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 04-11-02 18:07

Anmeldelse af koncert:

Så var der "Gågade-By Nigt" i Skive i fredags. Annoncerne slog det stort op
at gruppen "Jutlandia" skulle spille i et madtelt kl. 18-22. Derfor fik jeg
en skovlfuld kul smidt på eu-scooteren og fræsede mod Skive for at gøre en
god handel og for at se og høre det orkester, som med en af tidens
populæreste danske sangere "Jeanette Sund", har stået for nogle gevaldige
slagere i de sidste år. Jeg behøves vist ikke at nævne andet en
"Kærligvedsvisen" og især "Du var ung", så ved vil alle vist hvad det drejer
sig om.
Men da jeg kom derud og så dem stille instrumenter op, så jeg ikke
noget til "Jeanette Sund". Hun var pist væk. Men der var en anden sanger som
hed "Majken Dalsgård" og orkesteret bestod nu kun af 2 mænd og hende. Kors i
skyggen. Discount. Jeg spurgte dem hvor filen Jeanette var henne. Så smilede
de og sagde at hun har haft influenze i et par år. Øhhhhhh.. nå. Hahahaha.
Nej, sagde de så; hun er ikke med i gruppen længere. Javel nå, sagde jeg så;
spiller i så stadig dansktop. "NEJ, DET GØR VI IKKE. Vore veje skiltes og vi
skiftede stil - men vi kan da stadig sætte nogle heftige rockrytmer på "Ta
med ud og fiske", men ellers nej.
Så sagde jeg "Shit" og fortalte at jeg havde kørt 30 kilometer for at
høre dansktop. De fortalte dog at jeg helt sikkert ikke ville blive skuffet,
så jeg satte mig fortrøstningsfuldt og spændt for at lytte.
Men HJÆÆÆÆLLLPPPPP. Nu tæskede det ud af højttalerne med noget heftigt
poprock så`n hen af Anne Linnet og den slags. Jeg fløj op af stolen i chok
og måtte gå udenfor for at kunne holde det ud. Jeg måtte væk derfra i en vis
fart for ikke at blive dårlig. Mens jeg stod og fumlede med nøglen til
eu-scooteren spillede de sang nr. 2. Da var jeg glad for at jeg havde
forladt teltet, for det var også så`n noget støj-halløj i ved. Men jeg havde
jo også handlet ind. Så deeettttttt. jov-jov. Det var nu det.
Jeg kunne bare ikke rigtigt forstå hvordan Jeanettte Sund så kunne stå
en en at dette efter¨års allerstørste danske slagere "Jeg går tur". Det
måtte jeg bare lige finde ud af på inder-nettet. Og nu kommere jeg så frem
til det jeg lige ville fortælle for at gøre en lang historie kort og det er
at:

JEANETTE SUND SYNGER NU SAMMEN MED "DEVITO" fra Herning (Det er dem med
Danmarks tidligere største DR-dansktopkonge, fra dengang den blev sendt fra
DR-Vejle, nemlig: "Jan Guldborg".

JUTLANDAI er færdig. Deres kvalitet er sunket til lavpunktet. De er intet
længere, efter at Jeanette Sund har forladt dem. Hun holdt gruppen oppe.

Læs mere her: http://www.jsund.dk/ http://www.devito.dk/

Hilsen Åge

Fra : Jesper Christensen

Dato : 04-11-02 18:47

Nu antager du vist igen noget, som ingen kender noget til!

> ... en af tidens
> populæreste danske sangere "Jeanette Sund",

Hvem?

> ... Jeg behøves vist ikke at nævne andet en
> "Kærligvedsvisen" og især "Du var ung", så ved vil alle vist hvad det
drejer
> sig om.

Jeg har ingen anelse!!!

> Men da jeg kom derud og så dem stille instrumenter op, så jeg ikke
> noget til "Jeanette Sund". Hun var pist væk.

Hun var sgu sikkert stukket af...

> ... Så sagde jeg "Shit" og fortalte at jeg havde kørt 30 kilometer for at
> høre dansktop.

....og så måbede de?

> ... Jeg kunne bare ikke rigtigt forstå hvordan Jeanettte Sund så kunne stå
> en en at dette efter¨års allerstørste danske slagere "Jeg går tur".

> [...]

Ikke hvis jeg kan blive fri...

/Jesper

Fra : James Olsen

Dato : 04-11-02 19:44

"Jesper Christensen" <huzzler@nork.auc.dk> wrote in message

[snip - en masse negativitet og "ring i næsen" mentalitet]

Suk!

Mvh
James.

---

Fra : Ukendt

Dato : 05-11-02 05:17

"Åge Halldorsson" <halldorsson@post.tele.dk> wrote in message

> [...]
> de og sagde at hun har haft influenze i et par år. Øhhhhhh.. nå. Hahahaha.
> Nej, sagde de så; hun er ikke med i gruppen længere.

Hvordan kunne det komme som en overraskelse for dig ???

Du skrev selv følgende 12 timer FØR du tog til koncerten !

"Hørte den nye plade med Jeanette Sund på Dansktoppen på Viborg Guld Fm
onsdag kl. 20. Hvilken gruppe spiller egentlig sammen med hende på den plade
hun hitter med i øjeblikket. Hun har jo forladt Jutlandia, som har fået
Majken Dalsgård med i stedet for."

AFSLØRET !!!

..oORuneOo.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 05-11-02 05:48

Rune G <spam(at)oncable.dk> skrev i en nyhedsmeddelelse:3dc7463f$0$136

> AFSLØRET !!!
>
> .oORuneOo.

____

Satans også. Haha. Nå men så fik jeg da afsløret at nogen virkelig læser de
informative indlæg som jeg skriver. Nej, sagen var at jeg synes at det var
dumt at hun ikke var med i gruppen mere. Derfpr lod jeg som om jeg ikke
vidste det da jeg stod foran gruppen i Skive og så sagde jeg: hwaaa... hvor
pokker har i gjort af Jeanette Sund? - Jamen hwa! - er hun ikke med mere?.
Nå. - jamm... jammm. det var ellers derfor jeg kom. o.s.v. - Men jeg vidste
sgu godt nok ikke at de spillede tæppebank nu - uha uha. Tror du så at jeg
havde taget derud?, hehe - Nej vel

Hilsen Åge

Fra : Karsten Vinding

Dato : 05-11-02 08:02

"Åge Halldorsson" wrote:

> Anmeldelse af koncert:

En lidt ufuldkommen én.

Du lytter til et halvt nummer, og lidt til et andet ude ved din scooter,
og så kalder du det en anmeldelse af en koncert?

Du kunne jo have prøvet at blive lidt, det kunne jo være der kom numre i
en anden stil senere, og måske endda noget du kunne have holdt ud at
høre på.

At smutte efter halvandet nummer er ikke at give gruppen en fair chance,
og kan slet ikke bruges som grundlag for en anmeldelse.

--
Mvh, Karsten.
http://www.vinding.adsl.dk

Fra : Claus \"BonZo\" Jako~

Dato : 06-11-02 10:50

"Jeg behøves vist ikke at nævne andet en
"Kærligvedsvisen" og især "Du var ung", så ved vil alle vist hvad det drejer
sig om."

Jeg er sikker på at når du lige netop nævner de 2 sange, så er ingen i