Efterlysning af portraetter der tilhoerte~
Fra : Kim Melchior

Dato : 04-11-02 17:00

Jeg soger oplysninger om de portraetter der tilhorte det Seidelinske
Fidelkomis og var solgt pa en af Brun-Rasmussens Kunst Auktioner for
2-4 aar siden i Kobenhavn. Jeg mener at der var 13 eller 14
portraetter der var solgt. Jeg har personlig interesse i fem af disse
portraetter da de er mine direkte forfaedre og formodre. Jeg ved hvor
2 af disse portraetter er paa nuvaerende tidspunkt og soger
oplysninger om de sidste 3. Beskrivelserne af portraetterne har jeg
faaet fra Marienlyst Slot hvor de tidligere var udstillet.

Det gaelder de folgende:

1: Portraet af Pastor Iver Brink (Brinch)

Midaldrende Præst, set 3/4 fra venstre. Stor graa krøllet paryk. Blaa
øjne, der ser mod beskueren. Kraftig lige næse. Smal mund. Rødlig
kindkarnation med lette skægskygger. Stor præstekrave. Sort kjole.
Mørkebrun baggrund.

Oliemaleri malet af Nicolai Wichmann (1699-1729)
75,5 cm x 54,5 cm (incl ornmamental Guldramme 98 cm x 75,5 cm)
Olie paa lærred

2: Portraet af Sophia Seidelin Brinch

Portraet af Fru Sophie Brinck (Sophie Hansdatter Seidelin) (1693 -
1741) gift med Magister Iver Brinck
Midaldrende dame i 1/4 figur, set 3/4 fra venstre. Kort kruset pudret
haar. Perlesmykke i venstre ore. Blaa ojne, som ser paa beskueren.
Regelmaessig lige naese. Lille rod mund. Rode kinder. Nedringet
gron kjole med perlesmykke for brystet. Rodt flojlsslag. Olivengron
baggrund.

Olie maleri
Olie paa laerred.
Malet af Johann Salomon Wahl (du Wahl) (1689 - 1765)

3: Portraet af Hans Hansen Seidelin

Brystbillede af midaldrende mand set 3/4 fra hojre. Stor kryllet
paryk, brune ojne der ser mod beskueren. Rodlig teint over kindben og
naeseryg. Svage skaegskygger. Lang lige naese. Hvidt bundet
halstorklaede. Vest i rod - brune nuancer. Rod frakke med stort
reverss.
(Beskadegelse: Graa-hvid farveudtraekninger i paryk og ansigt)

Olie maleri, Olie paa laerred.
Malet af Jacob D'Ager (1642-1715)
Portraet af Hans Hansen Seidelin (1665 - 1715)

Hvis der er nogen der ved hvor jeg kan faa fat i Auktions kataloget
fra den paagaeldende auktion, saa er jeg ogsaa meget intereseret i at
faa fat i dette.

Fra : senta

Dato : 04-11-02 22:28

Kontakt Brun-Rasmussens Kunst Auktioner , de har med garanti kataloget
fra den omtalte auktion.

http://www.kandu.dk/

Fra : Kim Melchior

Dato : 05-11-02 10:40

"senta" <senta.news@kandu.dk> wrote in message news:<ytBx9.1636$oC3.232736@news010.worldonline.dk>...

Jeg ville meget gerne checke paa biblioteket om se om de har de
paagaeldende kataloger, men det er lidt svaert naar jeg bor i USA og
kun kommer til Danmark hvert 4 til 5te aar.

klippet

Fra : Kim Melchior

Dato : 05-11-02 05:10

scangen@netutah.com (Kim Melchior) wrote in message news:<39506229.0211040800.43779fb3@posting.google.com>...
> Jeg soger oplysninger om de portraetter der tilhorte det Seidelinske
> Fidelkomis og var solgt pa en af Brun-Rasmussens Kunst Auktioner for

klip

Jeg har allerede vaeret i forbindelse med Bruun-RASMUSSENS Auktioner,
og de sagde at de ikke kunne hjaelpe mig med hensyn til et auktions
katalog. De sagde ogsaa at de ikke var i stand til at oplyse mig om
hvem der kobte malerierne.

Kim Melchior

Fra : senta

Dato : 05-11-02 10:39

Bruun --Rasmussen må ikke oplyse hvem de har solgt malerierne til, de
har tavshedspligt omkring salg og køb af diverse sager der sælges på
auktioner.

Har du prøvet på bibliotekerne, det er en mulighed.

http://www.kandu.dk/

Fra : senta

Dato : 05-11-02 16:14

Prøv at søge på denne adresse, lige fra Maler til Brun- Rasmussen OSV.
det kan være du finder det du søger der.
http://find.tdconline.dk/google.php?searcharea=dk&m=all&wm=wrd&t=KUNDESV
C&q=google

http://www.kandu.dk/

Fra : senta

Dato : 05-11-02 16:25

Her er adressen til Brun Rasmusen on-lin der kan du søge i tidliger
auktioner, håber det hjælper dig videre.

http://www.bruun-rasmussen.dk/pls/brweb/brw_frames.top?id=0&tool=2

http://www.kandu.dk/