Upload-problem (nybegynder)
Fra : Klostervej

Dato : 04-11-02 17:05

Hej
Jeg er noget ny på området, men har da fået flækket en meget simpel
hjemmeside sammen (starten på den i hvert fald), men når jeg vil udgive,
sker følgende:

Angiv hvor du vil udgive webstedet: http://hjem.tele2adsl.dk/baadsgaard
(som vores hjemmeside hedder - den er dog stadig tom)

Så får jeg denne meddelelse:
"Frontpage serverudvidelser er ikke installeret på den server, du udgiver
på. Serveren understøtter derfor ikke udgivelse via HTTP. Hvis du vil
fortsætte udgivelsen, skal du angive en adresse, der bruger FTP."

Hvad søren gør jeg ved det, er der nogen, der har fået samme meddelelse?
Hvordan løser jeg problemet?

Håber på hjælp - hilsen fra Dorthe

Fra : Lars Raaby

Dato : 04-11-02 17:52

Klostervej skrev i et tidligere indlæg:

> [...]
> adresse, der bruger FTP."
>
> Hvad søren gør jeg ved det, er der nogen, der har fået samme
> meddelelse? Hvordan løser jeg problemet?

Prøv at skrive ftp://hjem.tele2adsl.dk/ som bruger.
Og koden kender du sikkert.

Lars Raaby

Fra : Klostervej

Dato : 04-11-02 18:17

> Prøv at skrive ftp://hjem.tele2adsl.dk/ som bruger.
> Og koden kender du sikkert.

Mange tak for det hurtige svar og hjælpen - hvis blot alting var så simpelt.
Det virkede perfekt - i hvert fald næsten!

Den skriver, at det hele er oploaded, men én side skriver den, kan den ikke
finde på serveren. Jeg har lavet en rammeside, hvor top, bund og venstre
side er ens på alle sider, så åbnes de forskellige sider så i hovedsiden,
men forsiden er der bare ikke.
Hvad kan jeg gøre ved det? Kan du (eller an anden) hjælpe ud fra denne korte
forklaring? Er der noget jeg kan prøve?
Jeg har prøvet at uploade det hele igen, men den samme side mangler.
Hilsen Dorthe

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 04-11-02 18:39

"Klostervej" <dorthe2107@hotmail.com> skrev :

> [...]
>side er ens på alle sider, så åbnes de forskellige sider så i hovedsiden,

Den er uploaded, men den ligger inde i din mappe, derfor kan
serveren ikke finde den.

Det må være
http://hjem.tele2adsl.dk/baadsgaard/baadsgaard/Forside.htm, du
mener.

Så enten skal du opgive adressen som ovennævnte eller flytte den
udenfor mappen, evt. ved at uploade alt indhold uden mappen.

Nøjes du med at flytte den udenfor, så skal stierne rettes, men
det burde FP vel selv klare at ændre.

Du skal også omdøbe, serveren kan ikke finde den som default når
du kalder den Forside.htm.
Omdøb den til index.html

Fra : Klostervej

Dato : 04-11-02 21:59

Tak for svaret. Jeg har prøvet forskelligt, men det har desværre ikke
hjulpet.

> Den er uploaded, men den ligger inde i din mappe, derfor kan
> [...]
JA!

> Så enten skal du opgive adressen som ovennævnte eller flytte den
> udenfor mappen, evt. ved at uploade alt indhold uden mappen.
Nu har jeg prøvet at skrive som ovenfor, men med det samme resultat. Ruden i
midten er ikke rigtig. Jeg prøvede også at omdøbe, men det hjalp heller
ikke.

> Nøjes du med at flytte den udenfor, så skal stierne rettes, men
> det burde FP vel selv klare at ændre.
Flytte udenfor - det ved jeg vist ikke, hvordan jeg gør?

> Du skal også omdøbe, serveren kan ikke finde den som default når
> du kalder den Forside.htm.
> Omdøb den til index.html
Er afprøvet! Virkede heller ikke.
Men hvorfor starter vores hjemmeside med sådan en mystisk side, med "Parent"
og "Baadsgaard", som man skal vælge? Hvorfor kommer man ikke direkte ind?

Fra : Lars Raaby

Dato : 04-11-02 22:24

Klostervej skrev i et tidligere indlæg:

> Tak for svaret. Jeg har prøvet forskelligt, men det har
> desværre ikke hjulpet.

Den første side som man skal komme ind på skal hedde index.htm
Prøv at lave en side der hedder sådan og så opload den. Du kan
bare skrive "Her er min start side"
http://hjem.tele2adsl.dk/baadsgaard sådan skulle det være når man
skal ind på siden.
Jeg tror du har gemt alle dine sider i en mappe der hedder
"baadsgaard" prøv at slette den og så læg siderne ud på nettet
igen.
Prøv evt at bruge et FTP program til at lægge siderne ud på
nettet. Du kan finde en på www.tucows.dk
Det skal nok lykkedes for dig.

Lars Raaby

Fra : Ulrik Friis

Dato : 05-11-02 18:45

"Lars Raaby" <nospam2@raaby.dk> skrev i en meddelelse
> Prøv evt at bruge et FTP program til at lægge siderne ud på
> nettet. Du kan finde en på www.tucows.dk

La' vær' med det. Brug FP som gjorde til at begynde med - og som Lars
fortalte at du skulle gøre. Så er det meget nemmere for dig at holde styr på
rettelser mv. der skal uploades idet FP holder styr på det for dig. FP er
også et fuldt funktionsdygtigt FP program.

Bøvlet med at få index.htm eller default.htm til at ligge i roden af dit
web-sted har ikke noget at gøre med hverken FP eller hvordan du uploader. Du
skal simpelthen trække index.htm med musen ud i roden.

mvh
Ulrik

Fra : Klostervej

Dato : 06-11-02 22:15

> [...]
> igen.
> Prøv evt at bruge et FTP program til at lægge siderne ud på
Mange tak for svaret!
Jeg kom i tanke om, at én engang fortalte mig, at æ, ø, å var forbudt i
navnene på filerne, og den firkant, der manglede hed "præsentation..." - så
den er omdøbt til gammeldags æ (ae). Nu er den i orden. Så mangler blot
problemet igen med det med mapperne!
Det her er stien på min pc: C:\Documents and
Settings\DortheB\Dokumenter\Mine Web-steder
Deri ligger så alle filerne. Jeg kører XP, og stien blev foreslået af
systemet, og jeg accepterede. Det med, at én af mapperne skulle hedde
"baadsgaard", det kan jeg altså ikke finde.
Jeg har nu omdøbt til index (med lille), men det hjælper ikke. Der var også
én, der prøvede at hjælpe ved at sige, at jeg "blot" skulle trække index ud
i roden, men hvor? Er det i min stifinder eller direkte på nettet (på nettet
får jeg ikke lov).
De gamle sider (præsentation.... + Index... (med stort) ) ligger stadig på
nettet, hvordan kan jeg fjerne dem igen?
Ulrik Friis skrev, at FP er okay at bruge, ¨det vil jeg gerne fortsætte med,
hvis muligt. Mange af de andre programmer er på engelsk, og ofte med
tekniske ord, som jeg desværre ikke forstår.
Beklager, at jeg først har svaret nu, men i går fik jeg min højre øje
opereret for nærsynethed, og så skal man lige holde øjnene i ro et par dage
- Så jeg håber stadig du - og de andre hjælpere - er på banen...
Hilsen Dorthe

Fra : Ulrik Friis

Dato : 06-11-02 22:39

"Klostervej" <dorthe2107@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> hvis muligt. Mange af de andre programmer er på engelsk, og ofte med
> tekniske ord, som jeg desværre ikke forstår.

Når du arbejder med/i FrontPage skal du foretage alt i FP. Du må *ikke*
bruge stifinder til at flytte rundt med filerne. Ellers kan FP ikke holde
styr på links mv.

Din index.htm skal ligge i roden af dit web-sted på din PC. Roden er:
C:\Documents and Settings\DortheB\Dokumenter\Mine Web-steder
....og jeg tror faktisk at det som det skal være...

Nu har jeg været inde og kigge, og jeg tror, at du evt. har lavet en fejl
ved upload. På dit web-sted på TDCs server er der lavet en mappe som hedder
baadsgaard, hvor alle dine filer nok så nydeligt ligger. Dvs. at hvis man
klikker ind på denne adresse:
http://hjem.tele2adsl.dk/baadsgaard/baadsgaard/
så kan man se dit web-sted - sådan da. Problemet er, at det der burde være
din index.htm hedder forside.htm. Det problem må du først løse, fx ved at
slettet din index.htm og omdøbe din forside.htm til index.htm

Prøv at se meget omhyggeligt på den adresse du skriver i adressefeltet når
du udgiver og sammenlign den med den du har fået af TDC. Mon ikke der står
et baadsgaard for meget i det du skriver?

mvh
Ulrik

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 06-11-02 23:22

"Ulrik Friis" <ufj(slet)@get2net.dk> skrev :

>Prøv at se meget omhyggeligt på den adresse du skriver i adressefeltet når
>du udgiver og sammenlign den med den du har fået af TDC

Hvorfor skal TDC blandes ind i det?
TDCs homeserver tillader ikke directory listning, så der ville
man slet ikke kunne se hjemmesidens struktur.

Fra : Ulrik Friis

Dato : 07-11-02 17:45

> Hvorfor skal TDC blandes ind i det?
> TDCs homeserver tillader ikke directory listning, så der ville
> man slet ikke kunne se hjemmesidens struktur.

Jo - i det her tilfælde kunne jeg. Om det så er en fejl ved jeg ikke.

mvh
Ulrik

Fra : Ulrik Friis

Dato : 07-11-02 17:49

"Ulrik Friis" <ufj(slet)@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> "Knud Gert Ellentoft" <knudgert@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

Nåååeeh - nu faldt tiøren - det var Tele2 der tillod directorybrowsing -
hvilket de så ikke gør mere.

mvh
Ulrik

Fra : Lars Raaby

Dato : 07-11-02 18:13

Ulrik Friis skrev i et tidligere indlæg:

> "Ulrik Friis" <ufj(slet)@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Nåååeeh - nu faldt tiøren - det var Tele2 der tillod
> directorybrowsing - hvilket de så ikke gør mere.
Tsk Tsk Ulrik.... Tele2adsl og Get2net er det samme.

Lars Raaby

Fra : Ulrik Friis

Dato : 07-11-02 20:19

> Tsk Tsk Ulrik.... Tele2adsl og Get2net er det samme.

Nu du nævner det - hvor kommer det så liiiiige ind i denne sag?

mvh
Ulrik

Fra : Lars Raaby

Dato : 07-11-02 22:11

> Nu du nævner det - hvor kommer det så liiiiige ind i denne sag?

Fordi jeg kan se på din mail adr at du er Get2net kunde.

Lars Raaby

Fra : Ulrik Friis

Dato : 08-11-02 17:42

> Fordi jeg kan se på din mail adr at du er Get2net kunde.

Aha - men det forklarer stadig ikke din bemærkning.

Du oplyser mig - let hovedrystende - om at Tele2adsl og Get2net er samme
virksomhed. Altsååeeøøøh - der er på intet tidspunkt sat spørgsmålstegn ved
denne kendsgerning, da den slet ikke har været nævnt - der har heller ikke
været nogen forvekksling af de to.

Sååeeøøh Lars: Hva' taler du egentlig om?

Jeg tog fejl af Dorthes udbyder - jeg byttede om på TDC og Tele2adsl.
Imidlertid slog det ikke Dorthe ud af kurs, hvorfor fejlen heldigvis ikke
fik indflydelse. Knud gjorde mig syrligt opmærksom på, at der slet ikke var
nogen grund til at trække TDCs webservere ind i det hele, hvilket jeg jo kun
kan gi' ham ret i.

mvh
Ulrik

Fra : Klostervej

Dato : 09-11-02 00:38

> [...]
var
> nogen grund til at trække TDCs webservere ind i det hele, hvilket jeg jo

Man kan godt nok ikke få lov at skrive/sige meget forkert i nyhedsgrupperne
uden, at få kommentarer med på vejen. Jeg gik også bare ud fra at det var en
"faletejl"
Hilsen Dorthe - og jeg får mere og mere styr på hjemmesiden - takket være
den gode hjælp

Fra : Ulrik Friis

Dato : 09-11-02 01:58

> [...]
nyhedsgrupperne
> uden, at få kommentarer med på vejen. Jeg gik også bare ud fra at det var

Nej - det har du ret i - vi er enormt nærtagende. Almindelige fjel og
namgler bliver normalt accepteret 100% når vi er on topic. Men så snart man
bevæger sig over i det personlige, hives vinkelsliberen op af skeden.

Det er godt at læse, at du er på vej. Go' fornøjelse.

mvh
Ulrik

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 07-11-02 19:48

"Ulrik Friis" <ufj(slet)@get2net.dk> skrev :

>Jo - i det her tilfælde kunne jeg. Om det så er en fejl ved jeg ikke.

Siden ligger ikke på en TDC server, men en tele2.

http://hjem.tele2adsl.dk/baadsgaard

Fra : Klostervej

Dato : 06-11-02 23:04

I er bare nogle SUPERHELTE allesammen - speciel tak til dig Ulrik, som gav
det sidste stikord!
Om der var et "baadsgaard" for meget, det kan ikke diskuteres, for det var
der. Jeg vil dog sige, at der ikke var 2 hvoraf det ene skulle slettes. Det
skulle nemlig slet ikke være der.
Frontpage - Filer - Udgiv websted : Her troede jeg jo, der skulle stå
http://hjem.tele2adsl.dk/baadsgaard - det skulle der ikke - baadsgaard
skulle væk. Jeg prøvede at slette det ud fra den overbevisning, at jeg
sikkert ikke ville få lov at lægge noget ind andre steder end på mit eget
websted!
JUHUU...jeg kan slet ikke få armene ned. 1000 tak for hjælpen...nu kan jeg
endelig komme til at arbejde ordentlig med den, og ikke kun fikse problemer!
Mange, mange tak for hjælpen
Hilsen og hej fra Dorthe

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 04-11-02 22:26

"Klostervej" <dorthe2107@hotmail.com> skrev :

>Men hvorfor starter vores hjemmeside med sådan en mystisk side, med "Parent"
>og "Baadsgaard", som man skal vælge? Hvorfor kommer man ikke direkte ind?

Fordi du ikke har nogen fil, der hedder index.htm, det skal
indgangssiden hedde.

Siden skal hedde index.htm og ikke Index.htm.

Der er forskel på store og små bogstaver på serveren.

Så prøv om det ikke virker, når du kalder den for index.htm, hvis
ikke så brug index.html.