Firewall - Software eller Hardware ?
Fra : HSC

Dato : 04-11-02 14:56

Jeg har indtil nu kørt med Norton Firewall, men har nu købt en D-link DI-604
router med firewall og switch.

Spørgsmålet er så, kan jeg nu bare kyle Norton Firewall ud ?
(Vil D-Link'en overtage de firewall funktioner som Norton opfyldte ?)

Fra : Stig Meyer Jensen

Dato : 05-11-02 13:40

"HSC" <HS@baghjul.dk> skrev i en meddelelse news:aq5u98$437$1@sunsite.dk...
> [...]
>
> Spørgsmålet er så, kan jeg nu bare kyle Norton Firewall ud ?
> (Vil D-Link'en overtage de firewall funktioner som Norton opfyldte ?)

Nu kender jeg ikke dlink'en, men når routerproducenter siger der er "firewall"
i routeren, beskytter den kun mod indgående angreb vha. NAT. De fleste
forhindrer dig ikke i at lave udgående trafik - fx. hvis du får et program, der
sender dine data ud på email - det er min formodning at personlige firewalls
som Norton og Zonealarm beskytter mod dette (lader kun de programmer du har
tillid til bruge din internetforbindelse)...

Så: Jeg ville beholde Norton - eller få en "rigtig" firewall.

--

Stig Meyer Jensen
stig@mine_3_initialer.dk (Ja, erstat selv...du kan godt)