Nye Nokia'er :o)
Fra : Preben S. Nielsen

Dato : 04-11-02 14:31

Fra : Uffe Rygaard

Dato : 04-11-02 18:54

http://www.nokia.com/press/nps_photo_archive/main/1,26336,hot_topics,00.html

http://www.nokia.com/nmic/new_releases.html

Skuffende fra Nokia. Jeg fatter ikke det firmas politik. De udkonkurrere jo
sig selv med alle de telefoner. Og folk må jo blive skuffet. Tænkt sig at
købe en 3510, et par måneder efter kommer der en i-udgave af den. Og
ligeledes mde 8910. En meget dyr telefon. Inden den overhovedet har slået
ordentligt igennem, kommer der en opdateret udgave. Det er sgu' at tage folk
i røven.

Men fede er de nye telefoner da. Nokia 6800 f.eks., men den fraholder mig så
også får at investere i Nokia 6610. Jeg beholder min Nokia 6210 et stykke
tid endnu. Hvis ikke det bliver den nye Orange SPV.

Fra : Morten Juel

Dato : 04-11-02 22:59

> Skuffende fra Nokia. Jeg fatter ikke det firmas politik. De udkonkurrere
jo
> sig selv med alle de telefoner.

Nej da, de erobre markedet, der er snart en telefon efter alles smag ! de er
nemlig smarte )

Morten
Golf II GTI --- http://golf2.dk
DR350SET - http://StarChild.dk
-= girls and sex can't beat binary and hex =-

Fra : Christian Poulsen

Dato : 04-11-02 23:09

> Nej da, de erobre markedet, der er snart en telefon efter alles
> smag ! de er nemlig smarte )

Godt du satte den " ;) " - for de er nemlig _ikke_ smarte. Jeg oplever
mange som hele tiden udskyder deres køb af ny telefon, netop fordi at
inden de nye modeller når at lande, så lancere Nokia noget nyt. Plus alt
hvad Nokia efterhånden levere er så fejlbehæftet.

Jeg er ikke sur - jeg er skuffet.

Fra : Morten Juel

Dato : 05-11-02 00:16

Jeg oplever mange som hele tiden udskyder deres køb af ny telefon, netop
fordi at
> inden de nye modeller når at lande, så lancere Nokia noget nyt.
Ja, jeg ventede på 6610, nu har jeg købt en 6510 istedet, kommer imorgen,
alle gir den god kritik

Fra : Christian Poulsen

Dato : 05-11-02 00:40

> Ja, jeg ventede på 6610,

Du vil så snildt kunne forstå hvad jeg mener. Det er så utroligt
irriterende. Nu har man lige sat sig for 6610, så præsentere Nokia så
helt nye telefoner. Hvem vil så have en 6610 til ca. 4.000 kr.? Det er
syndt for Nokia at de ikke kan indse det. Det vil være overkill at
lancere flere telefoner indenfor det nærmeste halve til hele år.

> jeg købt en 6510 istedet, kommer imorgen, alle gir den god kritik

Ingen tvivl om det. Men seneste software update, så er den også kommet
over de fleste problemer med SMS og med blot at låse i softwaren. Det
problem har alle nye Nokiaer jo desværre. Men til lykke med købet :)

Fra : Christian Larsen

Dato : 05-11-02 20:01

"Christian Poulsen" <deep@get2net.dk> wrote in message

> [...]
> inden de nye modeller når at lande, så lancere Nokia noget nyt. Plus alt
> hvad Nokia efterhånden levere er så fejlbehæftet.

Hej.

Sorry, men jeg føler mig nødsaget til at kommentere disse 'lidt' hovedløse
udtalelser, af bl.a. Christian Poulsen m.fl..
Tror du selv, at et multi-nationalt selskab af Nokias størrelse, med masser
af penge, 40% af mobilmarkedet i hele verden og 60-70k ansatte, IKKE har
lavet tusindnevis af markedsanalyser på netop dette, med en mobiltlf. til
enhver persons behov?!.
Jo mon ikke!, så Mortens forklaring lyder da langt mere fornuftig.

Det med fejlene, kan jeg ikke rigtigt udtale mig om, men det kan jeg
naturligvis godt forstå hvis du er skuffet over. Men dine andre udtalelser
forstår jeg ikke, du bestemmer jo selv hvad du køber. Og at du så 3-6
måneder senere, kan få en bedre/nyere mobiltlf. til samme penge, er jo ikke
anderledes end i mange mange andre brancher. Se bare på når man køber PC.
Sådan vil det altid være, hvilket da kun er fint, hvorfor fan'ø skulle man
stoppe udviklingen, indtil alle folk havde købt det samme udstyr, før man
kunne udvikle noget nyt!. Det hænger ikke rigtigt sammen, ihvertfald ikke i
mine øre.

m.v.h.
En 'anden' Christian. ,-).

Fra : Peter Rongsted

Dato : 05-11-02 15:21

"Uffe Rygaard" <uffe@cykel.dk> wrote:

> [...]
>ordentligt igennem, kommer der en opdateret udgave. Det er sgu' at tage folk

Jeg tror ikke de fleste tager det så tungt. Inden for pc'er og
digitalkamera kommer der nye modeller endnu hurtigere, end blandt
mobiltelefonerne. Det er kun os mobil-freaks (vel mange her i gruppen),
som ved hvad, der er på vej. Nokia lever bare ikke af os. De lever af
alle de andre, som køber standardtelefoner i tonsvis. Og de vælger
mellem det man finder i butikkerne lige nu.

Iøvrigt blev der spurgt om det på pressemødet i går. Anssi Vanjoki
(Executive Vice President i Nokia Mobile Phones) var ikke bange. Han
sagde, al erfaring fra elektronikindustrien viser, at forbrugerne vil
have valgmuligheder.

Lige nu har Sony Ericsson to modeller (T68 og T300) med farveskærm.
Nokia har også to (7210 og 7650) med nummer tre (6610) på vej. I første
kvartal kommer SE op på tre med P800, hvor Nokia vil have i alt ti (de
tre førnævnet plus 3510i, 3650, 5100, 6100, 6800, 7250 og 8910i).

SE kan naturligvis annoncere flere modeller, men Nokia vil have noget
for enhver smag. Der står SE noget svagere. Selv med storsælgeren T68(i)
er deres markedsandel vigende. Nokia derimod har i de seneste kvartaler
haft en stigende markedsandel. Så noget rigtigt må de jo gøre.

Peter

Fra : Dennis Meng Hansen

Dato : 04-11-02 21:41

> Tjek dem ud!
Damn 6100 er nice!! Og ifølge den side, så kommer den til europe i fjerde
kvartal i år (yeah right) ... hmmm
og her går man og venter på 6610 .....

Dennis

Fra : Brian Fisker [8900]

Dato : 04-11-02 22:55

Dennis Meng Hansen wrote:
> Damn 6100 er nice!! Og ifølge den side, så kommer den til europe i
> fjerde kvartal i år (yeah right) ... hmmm
> og her går man og venter på 6610 .....

Hehe, enig - 6100 er simpelthen for blæret! Har lige fået en 7210 gennem
mit uddannelsessted (til "låns" i forbindelse med projekt). Hvis 6100 er
bedre (hvilket selvfølgelig er forventet), vil den være endnu mere
perfekt til mine behov (hvilket ikke er bluetooth).

\Mandal

Fra : Peter Rongsted

Dato : 05-11-02 14:47

"Brian Fisker [8900]" <Fisker@mobilixnet.dk> wrote:

> [...]
>bedre (hvilket selvfølgelig er forventet), vil den være endnu mere
>perfekt til mine behov (hvilket ikke er bluetooth).

Sammenlignet med 6610/7210 er den lidt mindre og lættere. Den har ingen
radio, men Wallet applikation og stemmestyret opkald til ti numre.

På resten af funktionerne ligner de hinanden til forveksling.

Peter

Fra : Mikael

Dato : 05-11-02 21:53

ja 6100eren er vildt sprød - den er ret slim iforhold til deres andre
modeller og så har den en rigtig fed farveskærm; go opløsning og hurtig..
jeg havde telefonen i hånden i går til noget messe halløj, og i think im in
love..:)

Mvh Mikael Brixen

--
Remove 'nospam' from my emailadress..

Fra : Unlock i Horsens

Dato : 04-11-02 23:11

Den ser grum ud den 7250'er en anelse ond

Fra : Karsten Jensen

Dato : 05-11-02 11:56

On Mon, 4 Nov 2002 23:11:22 +0100, "Unlock i Horsens"
<olesan@tdcadsl.dk> wrote:

>Den ser grum ud den 7250'er en anelse ond

Synes nu ellers det er et af deres bedre designs.

--

Med venlig hilsen fra

Karsten Jensen
k-j@direkte.org

Fra : Unlock i Horsens

Dato : 05-11-02 13:43

Det er også ment som godt design.... jeg ved ikke om du kender udtrykket
"ond og grum" ... det samme med en BMW 540i ... Den er ond og grum. og
dermed flot.

Fra : Karsten Jensen

Dato : 06-11-02 13:05

On Tue, 5 Nov 2002 13:43:11 +0100, "Unlock i Horsens"
<olesan@tdcadsl.dk> wrote:

>Det er også ment som godt design.... jeg ved ikke om du kender udtrykket
>"ond og grum" ... det samme med en BMW 540i ... Den er ond og grum. og
>dermed flot.

)

Nogen der ved hvornår 7250 kommer på markedet og om man kan få total
håndfri bil-installations-sæt til den?

--

Med venlig hilsen fra

Karsten Jensen
k-j_absolute_no_spamming@direkte.org

Fra : Lars Bo Wassini

Dato : 06-11-02 09:19

"Preben S. Nielsen" <prebstar@tdcspace.dk> wrote in message

http://www.nokia.com/press/nps_photo_archive/main/1,26336,hot_topics,00.html

Så mange nye telefoner og ingen der er gennemført:

Dette SKAL jeg bruge: (vil have!)

(Liste i prioriteret orden)

Bluetooth
GPRS
HSCSD
Farveskærm
Mailklient (IMAP)
Java
Polyfonisk lyd
Tri-band
Lav vægt
WAP 2

Desuden kunne det være rart med:
Radio
MP3 afspiller
Kalender (Med sync)

De muligheder jeg har i dag, og disses ulemper:

Nokia 7650:
Ret stor. Kun delvis BT (ingen headset understøttelse). Kan KUN synce
kalender med IR eller BT (ingen kabel). Wap 1.2. Ingen radio/MP3

Nokia 6610:
Ingen Bluetooth. Ingen ployfoniske ringetoner. Mailklient (?)

Nokia 6650:
Ingen Bluetooth. Java? Ployfoniske ringetoner? Mailklient ?

T68i:
Ultra langsom menu. Ingen Java. Ingen ployfoniske ringetoner. Ingen
radio/MP3

Orange SPV:
Ingen IMAP mail klient (Kun Outlook til Exchange). Ingen Bluetooth. Ingen
Java.