MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Ram i Xp..
Fra : Kasper Hilligsøe

Dato : 04-11-02 14:31

Hvor meget ram kan der anbefales som minimum til afvikling af Windows Xp når
processoren er en AMD K6-2 500 MHz..?

Kasper Hilligsøe

Fra : Peter Skyttegaard

Dato : 04-11-02 14:42

Hvilke program-typer, skal du køre under XP?

Fra : Kasper Hilligsøe

Dato : 04-11-02 14:47

Office Xp....

Kasper Hilligsøe

Fra : Peter Skyttegaard

Dato : 04-11-02 14:51

Så ville jeg smide min 256 MB i den

Fra : Kasper Hilligsøe

Dato : 04-11-02 16:43

Selvom jeg satte 256 mb. ram i maskinen kører den stadigvæk ikke optimalt.
Det kan man selvfølgelig heller ikke forlange med den processor men hvor
meget hastighed ville det give, hvis jeg installerede Win2000 istedet..?

Fra : Palle Jensen

Dato : 04-11-02 18:35

> [...]
> optimalt. Det kan man selvfølgelig heller ikke forlange med den
> processor men hvor meget hastighed ville det give, hvis jeg

Det kommer an på hvad det er du siger der ikke kører optimalt?

W2K føles lidt mere "light" en XP.

Hvis du slår alt gejlet fra med menuer der ser lækre ud og alt det
der, er det så ikke muligt at køre det ordentligt?

--
Palle

Fra : Peter Skyttegaard

Dato : 04-11-02 22:52

Hej Kasper,

Som Palle skriver, vil du sandsynligvis opleve W2K som lidt mere "light" end
XP, men det er vanskeligt at sige hvor meget.
Du kan få nogle gode fingerpeg om eventuelle performance-flaskehalse ved at
kigge i task manager (Ctrl-Alt-Del - Task Manager) under faneblad
performance.
Se, hvad din CPU-belastning ligger på ved almindelig brug og prøv også at
sammenholde Total Physical Memory med Total Commit Charge - Hvis commit
charge er højere end physical memory, vil din maskine swappe virtual memory,
og det degraderer performance meget - så hvis der er stor forskel her, bør
du investere i mere Ram - hvis physical er højere end commit charge, kan der
ikke hentes noget her.

Mvh