Test.
Fra : John Doe

Dato : 04-11-02 13:48

Subj.

Fra : Helle Nielsen

Dato : 04-11-02 14:31

"John Doe" <JohnDoe@e-box.dk> wrote in message
news:3dc66bd3$0$238$edfadb0f@dread13.news.tele.dk...
> Subj.

Brug venligst dertil egnet gruppe til at lave tests i.

/Helle

Fra : Lisbeth Christensen

Dato : 04-11-02 15:27

Uhm Helle?

Nu var det altså lige min mand, der sendte den test-besked fordi jeg ikke
kunne sende til listen; for at se om det var hos mig den var gal..det ville
ikke have hjulpet så meget, at han sendte den et andet sted hen end til det
sted, jeg gerne ville skrive til, vel )?

VH Lisbeth

--
http://www.mactabby.dk - opdræt af maine coons.

- Cats come in many varieties...and every one is divine.

Fra : goofy

Dato : 04-11-02 16:36

Hej
"Lisbeth Christensen" <mactabby@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> ikke have hjulpet så meget, at han sendte den et andet sted hen end
til det
> sted, jeg gerne ville skrive til, vel )?

Dertil er der netop lavet en speciel gruppe, venligst brug den.
Steen

Fra : Lisbeth Christensen

Dato : 04-11-02 16:59

Kære Steen.

Uagtet hvad du måtte tro, så er vi altså ikke idioter. Men selv genier ved
ikke alt, og der er ingen af os, der anede noget som helst om, at der skulle
være en anden liste. Mon du vil uddybe i stedet for bare at brokke dig? For
så er der en chance for, at man kan gøre det rigtigt en anden gang, skal du
se .

VH
Lisbeth

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 04-11-02 17:06

"Lisbeth Christensen" <mactabby@hotmail.com> writes:

> [...]
> så er der en chance for, at man kan gøre det rigtigt en anden gang, skal du

Inden man overhovedet begynder at poster bør man have læst om de mest
almindelige regler på usenet. F.eks.

- handel foregår i markedsgrupperne

- man svarer under det man svarer på

- man klipper overflødig tekst væk

- man poster i den relevante gruppe og man krydsposter ikke

I dette tilfælde var den mest relevante gruppe dk.test.

Alt dette kan læses på http://www.usenet.dk, her kan alle gruppernes
fundatser også læses.

Mvh Trine

FUT: dk.admin.netikette

http://usenet.dk
http://www.triane.dk, hvis du mangler et sted at sove i Nordjylland

Fra : Trine Stubbe Teglbjæ~

Dato : 04-11-02 17:45

On 04 Nov 2002 17:05:47 +0100, Trine Kornum Christiansen
<news@trinekc.dk> wrote:

> [...]
>
>- man poster i den relevante gruppe og man krydsposter ikke
>
>I dette tilfælde var den mest relevante gruppe dk.test.

   Og man skal som det allervigtigeste lige stikke en finger i
jorden i gruppen. Der har vist aldrig være løftede øjnbryn over en
enkel test i kattegruppen. Selv om en begrundelse for testen havde
været rar i første indlæg ;)

/Trine.
What We Do in Life Echoes in Eternity.

Fra : John Doe

Dato : 15-11-02 11:57

*GGG* En begrundelse!??? - hører du også til dem der lige ska' hen og checke
om nu også den bænk med skiltet "MALET", virkeligt også er det? Hvorfor i
alverden åbner du en mail med Test i Subj. linien?

God net etikette eller ej, så hader jeg top-posting og praktisere det aldrig
selv. Jeg fatter ikke hvorfor man konstant skal scrolle lange indlæg igennem
for at komme ned til svaret? Farvekod læste indlæg i stedet for at fjerne
dem.

Desuden, så er der ingen garanti for at alle andre grupper virker, bare
fordi man kan poste et een enkelt testgruppe.

Findes der ikke en specielgruppe alle i paragrafryttere kan afreagerer i?

Mvh. Kim

Fra : Niels Peter

Dato : 15-11-02 15:38

"John Doe" <JohnDoe@e-box.dk> skrev i en meddelelse news:3dd4dc22$0$94843$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> [...]
> for at komme ned til svaret? Farvekod læste indlæg i stedet for at fjerne

Jeg synes også noget af det værste er at se hele tråden citeret, hvorefter man allernederst kan læse "Jeg er helt enig" eller "´Hvor har du dog ret"

> Findes der ikke en specielgruppe alle i paragrafryttere kan afreagerer i?

Nu synes jeg til gengæld ikke, det er så slemt med paragrafrytteri lige her i gruppen. Jeg har set grupper, hvor de sågar brugte lange tråde på hinandens stavefejl og hvad ved jeg (man kan så undre sig over, hvordan det kan være on topic). Det har vi dog ikke været ude for her.

Niels Peter

Fra : Trine Stubbe Teglbjæ~

Dato : 15-11-02 19:14

On Fri, 15 Nov 2002 11:56:55 +0100, "John Doe" <JohnDoe@e-box.dk>
wrote:

>*GGG* En begrundelse!??? - hører du også til dem der lige ska' hen og checke
>om nu også den bænk med skiltet "MALET", virkeligt også er det? Hvorfor i
>alverden åbner du en mail med Test i Subj. linien?

   Så slap jeg for at alle pludselig brokkede sig i vildskab over
at der var indrettet en testgruppe til dette og blablabla - i stedet
for at man vidste at det var fordi en fra gruppen havde problemer med
at sende til gruppen .....

> [...]
>for at komme ned til svaret? Farvekod læste indlæg i stedet for at fjerne

   Øh, god netikette er at man skriver _under_ det man svarer på.
At skrive før svarer til Jeopardy. Topposting (At skrive ovenover det
man svarer på) er en frygtelig ting Microsoft har udbredt via Outlook.

>Desuden, så er der ingen garanti for at alle andre grupper virker, bare
>fordi man kan poste et een enkelt testgruppe.

   Hvorfor det havde været smart at man måske lige skrev i
subject _hvorfor_ man poster OT-indlæg.

>Findes der ikke en specielgruppe alle i paragrafryttere kan afreagerer i?

   dk.admin.netikette - men jeg er ikke paragrafrytter, så jeg
gider ikke den gruppe.

Fra : Lisbeth Christensen

Dato : 05-11-02 12:07

Hej Trine.

Tak for oplysningen - men nu var problemet altså, at jeg ikke kunne skrive
til *lige præcis denne gruppe*. Ikke at jeg ikke kunne skrive til
nyhedsgrupper som helhed, for det kunne jeg godt.

Hvis det nu lyder som om der *stadig* er et eller andet, jeg ikke fatter, er
du så ikke sød at uddybe for mig ?

Venlig hilsen
Lisbeth

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 05-11-02 15:22

"Lisbeth Christensen" <mactabby@hotmail.com> writes:

> Hvis det nu lyder som om der *stadig* er et eller andet, jeg ikke fatter, er
> du så ikke sød at uddybe for mig ?

Det eneste råd jeg kan give dig er at droppe TDCs newsserver og vælge
f.eks. sunsite.dk. Så vidt jeg kan forstå så er TDC ikke blevet spor
mere stabilt siden jeg opgav dem.

Hvis du vil vide mere, så mail mig privat, da dette absolut ikke er
on-topic her i gruppen.

Mvh Trine

Fra : goofy

Dato : 04-11-02 22:40

Hej Lisbeth
> Kære Steen.
>
> Uagtet hvad du måtte tro, så er vi altså ikke idioter.
Jeg tror på ingen måde at du er en idiot, disse tanker har jeg ikke om
mine medmennesker, hvis mit indlæg gav udtryk for det er det er fejl.
Med venlig hilsen
Steen Vinbæk

Fra : John Doe

Dato : 04-11-02 17:07

Frem for bare at komme med perfide forslag til hvordan man burde gøre, så
kunne du jo eventuelt være behjælpelig med at oplyse hvad den testgruppe du
hentyder til egentlig hedder.

Mvh.

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 04-11-02 17:30

> kunne du jo eventuelt være behjælpelig med at oplyse hvad den testgruppe
du
> hentyder til egentlig hedder.
<>
dk.test

Fra : goofy

Dato : 04-11-02 22:31

Hej John
> Frem for bare at komme med perfide forslag til hvordan man burde gøre,

> kunne du jo eventuelt være behjælpelig med at oplyse hvad den
> [...]
Jeg havde forventet at personer der kan benytte sig af internetter også
undersøger hvordan man bruger det, inden man blot beskylder andre for
diverse ting.
men på http://www.usenet.dk/ finder du alle relevante informationer om
hvordan man bør opføre sig på nettet, det tog 1 sec. at finde den med en
søgemaskine, men det kræver selvfølgelig at man ved hvad en søgemaskine
er.
EOD fra min side.
Steen Vinbæk

Fra : John Doe

Dato : 05-11-02 09:50

Kære Steen Vidbæk.

Ved du hvad Steen, når jeg kort bliver bedt om at prøve at poste en mail,
fordi min kones PC af en eller anden grund pludselig ikke vil sende til
gruppen, så sætter jeg altså ikke himmel og jord i bevægelse for at
undersøge, om jeg med min 1-ords test post, kommer til at støde en af de der
åh-så-korrekte-personer som verden - og nettet - desværre er så forbandet
fyldt med.

Et hurtigt forsøg med ordet test i Outlook Express nyhedsgruppesøger, viste
over 300 grupper hvor ordet test indgår og helt ærligt Steen, så gad jeg
ikke prøve at finde ud af hvile af disse der var mest passende til netop den
type test post jeg afsendte. Og nej, jeg tænkte desværre ikke lige på at
genopfriske studiet i netetikette. Slemme, slemme mig.

Hvis du så bare havde givet nævne hvilken gruppe du mente sådan en test
skulle udføres i, så ville jeg havde taget det som en venlig oplysning om
hvordan jeg i fremtiden burde gebærde mig. Men nej. Bedrevidende Steen
sidder på sin piedestal og uddeler sure opstød, og rent personlig så griner
jeg altså indvendigt af den slags sølle, små mennesker. Ikke interesseret i
at hjælpe, kun i at brokke sig.

Men det gør mig dog alligevel inderligt ondt for dig, at du ikke har andet
at tage dig til, end at kaste dig overs andre mennesker småforseelser og jeg
vil inderligt håbe, at du søger professionel hjælp til at komme over det, og
eventuelt får gang i et rigtigt liv.

Jeg ser selv en masse af disse test-postninger, og ved du hvad Steen? - jeg
abstrahere fra det og kommer videre. Prøv at gøre det samme.

Til alle jer andre, så må i altså meget undskylde, og jeg lover at jeg
aldrig vil gøre det igen

Mvh.

Fra : Lisbeth Hviid Jakobs~

Dato : 05-11-02 10:10

> [...]
> abstrahere fra det og kommer videre. Prøv at gøre det samme.
>

> Til alle jer andre, så må i altså meget undskylde, og jeg lover at jeg

Gud fri og frels for en spand L O R T !

Jeg håber ikke du har tænkt dig at brække dig i denne gruppe mere, "John
Doe", for..det lugter

Ikke engang et navn har du gidet at signere dit svineri med.

Personligt synes jeg netop DET vidner om et "sølle lille menneske", for nu
at bruge din egen gribende formulering.

Hilsen
Lisbeth

Fra : Sanne Schmidt

Dato : 05-11-02 11:32

Hmmm kunne vi ikke stoppe denne diskution nu, måden at tale på bliver
grimmere og grimmere.
Jeg må indrømme at jeg kunne ha gjort det samme, vidste ikke at man ikke
måtte + heller ikke at folk vil tage sådan på vej for en lille mail, nå men
budskabet er feset ind hos mig*SS*
Vi os alle incl. får meget mere ud af det ved at snakke pænt og være
oplysende i stedet for at svinge køllen*SS*

Hilsen Sanne

Fra : goofy

Dato : 05-11-02 16:53

Hej Sanne
"> Hmmm kunne vi ikke stoppe denne diskution nu, måden at tale på bliver
> grimmere og grimmere.

Du har så evig ret

Der er på userner ( nyhedsgrupperne ) nogle uskrevne love, som brugere
opfordres til at bruge, men ingen kan tvinge dem.
Bruger man de rigtige grupper får man som regel en særdeles fornuftigt
svar, og jeg plejer at overse disse " misbrug" men jeg gjorde vrøvl
denne gang fordi jeg syntes det er synd for en ellers særdeles
velfungerende gruppe, pænt sprog - ting vi kan samles om ( JBH ), at den
skulle til at ædelægges af personer der ikke gider overholde ganske få
og simple regler, desuden var jeg jo hverken den første eller den eneste
der gjorde lidt vrøvl.

Jeg håber vi kan fortsætte i den gode ånd der altid har hersket her

Med venlig hilsen

Steen Vinbæk

Fra : Marianne Juul Peders~

Dato : 05-11-02 18:01

Ja, undskyld jeg forstyrrer "jeres" velfungerende gruppe...Den måde du
skriver på virker bestemt ikke imødekommende på nye i denne gruppe (mig selv
inklusive) Der er åbenbart nogle af gruppens "hardcore medlemmer", der ikke
tolerere småfejl, evt. begynderfejl..
Første gang jeg ville svare på et indlæg (for ikke så lang tid siden), kom
jeg til at besvare privat!! Jeg undskylder mange gange, men heldigvis for
mig, var der ingen skideballe - modtageren af min fejlmail bar heldigvis
over med mig!!
Som tidligere skrevet i denne tråd mener jeg også at tonen godt kunne have
være mindre nedladende og irettesættende - En venlig vejledning er vel ikke
for meget forlangt!
Nu vil jeg med rystende hænder chekke, dobbeltchekke, og så lige kigge efter
engang mere om det er ok at trykke på SEND.

Venlig hilsen
Marianne Juul Pedersen
1-2-3 Nuu...

Fra : Denise

Dato : 05-11-02 19:28

Hej Marianne
Rolig nu. Jeg tror der må være sket en fejl her, eller også skyldes det
vejret. Normalt er der både plads til at sende test, diskutere Outlook
opsætninger og diverse viruser. Vi plejer at prale med at vi er en gruppe
mennesker der ikke leger netpoliti, ligesom der tit er i andre grupper. Det
er jo heller ikke er god tone at svare ovenover tingene som jeg gør, men det
bestemmer vi skam også selv her, da mange synes det er nemmere at man ikke
skal bladre ned under teksten. Så det er skam også "tilladt" i vores gruppe,
det bliver skam heller ikke påtalt. Med hensyn til gruppens "hardcore
medlemmer" så er det netop _dem_, der tåler småfejl.
Så hvad der er gået galt denne gang ved jeg ikke, men der er nok nogle der
ikke har stukket fingeren i jorden først, eller bare har haft en dårlig dag

Hilsen Denise

Fra : Trine Stubbe Teglbjæ~

Dato : 05-11-02 19:47

On Tue, 5 Nov 2002 19:27:56 +0100, "Denise" <daugbjerg@*NOSPAM*c.dk>
wrote:

> [...]
>opsætninger og diverse viruser. Vi plejer at prale med at vi er en gruppe
>mennesker der ikke leger netpoliti, ligesom der tit er i andre grupper.

   Jeg kan ik lade være med at synes at der mangler indlæg fra
"de rigtig gamle" ;) Måske fordi som du skriver - vi er ret frisindede
generelt ;)

Fra : Ann K.

Dato : 05-11-02 21:09

Hej Trine.

>Jeg kan ik lade være med at synes at der mangler indlæg fra
>"de rigtig gamle" ;) Måske fordi som du skriver - vi er ret frisindede
>generelt ;)

Jamen Denise er da én af gruppens dinosaurer Hun var da i hvert fald
den allerførste _jeg_ var oppe at skændes med *sss*
Nina El Falaki, Camilla Scharff og Helle Andersen hører også til i den
række...
Måske går de (og jeg) lidt uden om en tråd som denne, da der lige netop
_har_ været en omgang "Ihh - altså jeg synz at I altså er noget såååå
indspiste og at I altså ikke tager pænt imod nye og at I altså kun gider
at være enige med nogen I altså kender i forvejen!"

Katte-ng er præget af et hold gamle skribenter, som tjekker gruppen
dagligt, som kender hinanden - måske ikke personligt - men så gennem
gentagne skriverier... Mennesker, der helt klart _også_ er med til at
lægge den "tone" som der hersker i gruppen... Nogle mennesker (læs; "nye
i gruppen") vælger så at tage velmente "advarsler", henstillinger,
bemærkninger (kald det hvad du vil som noget meget personligt...
Desværre!
Og så - nogle gange _kan_ det være ualmindeligt svært at skulle svare på
et spm, som, hvis den som stillede spm'et havde gidet at scrolle lidt,
ville have opdaget, _var_ besvaret - endda med mange forskellige og
nuancerede synspunkter...
Jeg synes der lidt for ofte kommer indlæg a la "for nogle dage siden
spurgte jeg... hvorfor gider I ikke svare? Nå, I gider ikke lukke andre
ind i jeres egen lille ng!" Eller "I er ikke enige med mig... det er
fordi I osv osv osv" *suk* At svar kan være mere eller mindre enslydende
_kunne_ jo skyldes at det så enten _er_ det rette svar eller at det _er
den erfaring_ som gruppens faste skribenter har gjort, hver for sig!?
Giv lige "os" den kredit at "vi" faktisk er selvstændigt tænkende
mennesker, som ikke er afhængige af at få godkendt "vores" meninger af
andre!
Det gælder kun om at stikke en finger i jorden og lodde gruppens
stemning... Og dét gælder _også_ for dem, som mener at de bør være
katte-ng's netpoliti!
(selv om jeg da absolut ville ønske at flere faste skribenter ville
huske det der med at klippe og snippe !!! ) )
Personligt giiiider jeg ikke at rette folks stavefjel eller grammatik -
med mindre jeg da ganske enkelt ikke kan få mening i det skrevne (så
spørger jeg)... og jeg vil da slet ikke nedlade mig til at gå ind i et
skænderi om hvorvidt det er korrekt at sende en test til gruppen, eller
give virusadvarsler, eller diskutere den rette opsætning for
mailprogrammet i en Mac....
Som du selv skriver er gruppen jo ret frisindet - og så længe dette ikke
tager overhånd, så kan man jo bare springe de (for én selv) uvedkommende
indlæg over....

Mvh Ann - der vist kun er fra Stenalderen

Fra : Denise

Dato : 05-11-02 21:41

"Ann K." <tsars@os.dk> skrev i en meddelelse news:aq98hf$auj$1@sunsite.dk...

> Jamen Denise er da én af gruppens dinosaurer Hun var da i hvert fald
> den allerførste _jeg_ var oppe at skændes med *sss*

Hihi, det kan du godt nok ikke glemme hva'.
Vi skændtes da absolut ikke, vi diskuterede Og husk lige, at Helle var
skam også dybt inde i den diskussion
Hilsen Denise

Fra : Ann K.

Dato : 05-11-02 22:49

Hej Denise.

>Hihi, det kan du godt nok ikke glemme hva'.

Hi - nej! Jeg plejer at have en hukommelse som en elefant, når det
gælder det, jeg kalder "bindegale fruentimmere", som jeg har været oppe
at toppes med... især, når disse kvindemennesker virkelig har trådt mig
over tæerne! Et stort held at jeg var så ny i gruppen dengang, at jeg
egentlig ikke havde ordentligt styr på navne osv - ellers kunne et godt
bekendtskab været røget i vasken!
Og det _er_ da skægt, at jeg sådan kan komme op at toppes, for så senere
at mødes uden at kunne huske det! Det tiltaler i hvert fald min lidt
sorte humor ))

>Vi skændtes da absolut ikke, vi diskuterede

Hmmm - sådan sagde min mor og moster også altid, når det føg gennem
luften *GGG*

>Og husk lige, at Helle var skam også dybt inde i den diskussion

Jo tak... men hun har siden placeret en kat (nå ja, så en abyssinier da)
her i hytten, så mon ikke at hun (lige som du) nu ved at mine katte ikke
går ude, fordi jeg ikke gider at beskæftige mig med dem *fnis*
Joeh - din bemærkning ramte! Og du er helt tilgivet! For som du selv
siger "Vi diskuterede jo kun" *sss*

Mange Hilsner Ann - der altså kender og holder af Denise

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 06-11-02 00:08

Trine Stubbe Teglbjærg <snoe@nospam.dk> writes:

>    Jeg kan ik lade være med at synes at der mangler indlæg fra
> "de rigtig gamle" ;) Måske fordi som du skriver - vi er ret frisindede
> generelt ;)

Personligt skrev jeg ikke noget indlaeg foer nu, for jeg gider ikke de
endeloese diskutioner om netikette i denne gruppe, der er rigeligt af
dem i de andre...
Jeg husker stadig det moegfald jeg fik da jeg postede en virusadvarsel
og fik baade laest og paaskrevet, dels pga at det var ot og dels fordi
en enkelt ikke kunne finde noget om det paa en tilfaeldig
soegemaskine..

Denne gruppe har det meste af tiden fungeret rigtig godt, netop pga
frisind over for mindre overtraedelser af netiketten. Hvilket har
resulteret i mangel af 1000 vis af indlaeg hvor folk mere eller mindre
sviner hinanden til...*GRRR*

En venlig henstilling til en fornuftig person goer mere gavn end 1000
fordoemmelser af en daare...

> /Trine.
> What We Do in Life Echoes in Eternity.

Og jeg har bortset fra en pause paa ca et 1/2 aar fordi en debat var
blevet for meget og truede med at oedelaegge gruppen vaeret med siden
starten...
--
Med venlig hilsen & miauu
Henrik & Melissa

Fra : Niels Peter

Dato : 05-11-02 20:51

"Denise" <daugbjerg@*NOSPAM*c.dk> skrev i en meddelelse news:aq92jh$6ss$1@sunsite.dk...

>Det er jo heller ikke er god tone at svare ovenover tingene som jeg gør, men det
> bestemmer vi skam også selv her, da mange synes det er nemmere at man ikke
> skal bladre ned under teksten.

Jeg har nu heller aldrig kunnet forstå, hvad der skulle være så galt med "top-posting", at det kan få nogle til at flippe helt ud.
Hellere det, end at folk citerer hele tråden for at så at skrive forneden "Helt enig"

Niels Peter

Fra : Helle Andersen

Dato : 05-11-02 21:05

"Niels Peter" <mail@bluewhite.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har nu heller aldrig kunnet forstå, hvad der skulle
> være så galt med "top-posting", at det kan få nogle til at > flippe helt
ud.

Det skyldes, at mange har sat deres newsreader op, så
den skjuler de indlæg, der allerede er læst. Hvis man kun
får vist de ulæste meddelelser, er det ret irriterende, hvis
man skal scrolle op og ned for at få sammenhæng i svaret
eller endnu værre - hvis der slet ikke er quotet fra den
man svarer på.

--
Helle
DK Tick-Tag

Fra : Niels Peter

Dato : 05-11-02 21:17

"Helle Andersen" <katte@mail.dk> skrev i en meddelelse news:aq98a5$9o4$1@sunsite.dk...
> "Niels Peter" <mail@bluewhite.dk> skrev i en meddelelse

> ud.
>
> Det skyldes, at mange har sat deres newsreader op, så
> den skjuler de indlæg, der allerede er læst.

Nåe - på den måde. Det tænkte jeg ikke over rigtig over: min er sat op så den viser alle, men med en særlig farvemarkering på de ulæste.

Niels Peter

Fra : Else Gyldenkærne

Dato : 06-11-02 00:09

> [...]

"top-posting", at det kan få nogle til at flippe helt ud.
Hellere det, end at folk citerer hele tråden for at så at skrive forneden

Helt enig )))
Mvh. Else.
--

www.geocities.com/gyldenk

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 06-11-02 00:23

"Else Gyldenkærne" <gyldenkaerne@no-junk.post.tele.dk> writes:

> Jeg har nu heller aldrig kunnet forstå, hvad der skulle være så galt med
> "top-posting", at det kan få nogle til at flippe helt ud.

Det kan jeg nemt forklare...
Afsnittet i netiketten er lavet saa man ikke behoever at hente oceaner
af overfloedig tekst gennem en modemlinie..
Hvilket i sammenhaeng med sletning af unoedvendig tekst goer det
hurtigere at hente indlaeg og nemmere at overskue samme...

> Hellere det, end at folk citerer hele tråden for at så at skrive forneden
> "Helt enig"

Saa kan folk bare slette hele traaden og skrive det i stedet...

Fra : Niels Peter

Dato : 06-11-02 07:27

Else Gyldenkærne" <gyldenkaerne@no-junk.post.tele.dk> skrev i en meddelelse news:aq9j1u$8et$1@sunsite.dk...

> [...]
> "top-posting", at det kan få nogle til at flippe helt ud.
> Hellere det, end at folk citerer hele tråden for at så at skrive forneden

Det er nemlig rigtigt )))

Niels Peter

Fra : Helle Nielsen

Dato : 04-11-02 17:17

> [...]
det
> sted, jeg gerne ville skrive til, vel )?

MVH Helle

Fra : Ida

Dato : 05-11-02 12:33

Jeg vil gerne starte denne her tråd helt forfra og byde Lisbeth og familie
varmt velkommen til NGen
Her plejer heldigvis ikke at være så meget riv og krads, men der i mod små
hyggelige historier, gode spørgsmål og svar, småblær fra udstillinger og
katterelevante diskussioner, hvor bølgerne måske godt kan gå højt, men det
gør de jo altid, når folk ikke er enige
Her kan man altid søge andres mening, hjælp og erfaring.. endda tit uden at
få nogen over snuden

Jeg ser meget gerne at vi gemmer denne her tråd lidt af vejen og finder det
gode humør og den ditto tone frem

Dette indslag er ikke henvendt til nogen personligt, men et ønske herfra om,
at vi hygge os og snakke om det vi alle har tilfælles.. nemlig vores katte

Stort smil
Ida
--
DK CorkyCoon
www.maine-coons.dk -killinger til salg

Fra : Lisbeth Christensen

Dato : 05-11-02 19:18

Hej Ida.

Tak skal du have - og tak også til Marianne for opbakningen.

Meeeeen jeg tror nu nok jeg fortrinsvis vil nøjes med at læse her og ellers
holde mig til de steder, hvor jeg kom før jeg fik nys om denne gruppe. De
steder er der i det mindste ikke lukket for nye medlemmer . Og der
bliver man heller ikke svinet til, fordi man begår en lillebitte fejl.

Knus til dig,
Lisbeth

Fra : Trine Piltoft

Dato : 05-11-02 19:49

Hej Lisbeth

Sidder her og er helt forundre over hvad der gik galt i denne
tråd. Ok - der kunne måske godt have stået en forklarende tekst i
test mailen, men vi har alle lov at begå fejl, og det er da vist
første gang jeg har set en fejltagelse ende som det er gjort i
denne tråd. I andre grupper er det helt normalt, men her???

>Meeeeen jeg tror nu nok jeg
>fortrinsvis vil nøjes med at læse her og ellers
>holde mig til de steder, hvor jeg kom
>før jeg fik nys om denne gruppe.

Det synes jeg ikke du skal - dette her er altså ikke "normalen" og
jeg synes du skal blive hængende :0)

>Desteder er der i det mindste ikke
>lukket for nye medlemmer .

Det plejer der heller ikke at være her. Igen - prøv at blive
hængende, så får vi dig nok overbevist om at det faktisk er en
rigtig hyggelig gruppe :0)

Mvh. Trine

Fra : Camilla Scharff

Dato : 05-11-02 20:02

> [...]
> steder er der i det mindste ikke lukket for nye medlemmer . Og der
> bliver man heller ikke svinet til, fordi man begår en lillebitte fejl.

Lisbeth - vi er nu flere, som huserer alle stederne, og lukket - nej, det er
her ikke - men indimellem huserer diverse Trolls, som kun har det ene formål
at bringe andres p** i kog - og derfor er det ret svært at tage anonyme
indlæg (hej John Doe) alvorligt - tror Kim kan tale med om det, husker
tydeligt diskussionerne på Katteforum, hvor Kim vist nok var en af de
største fortalere for ikke at gemme sig i anonymiteten... )
Og tro mig, den relativt hårde medfart jeres første test mv. fik, er
*ingenting* i forhold til hvor galt det kan gå i andre nyhedsgrupper, hvis
man der kommer til at formaste sig til et OT-indlæg... det hjælper
selvfølgelig ikke meget nu, men alligevel

Men velkommen til - håber da at I begge vil bidrage til diskussionerne!

Mvh. Camilla
--
Camischa's burmesere
http://www.burmese.dk

Fra : John Doe

Dato : 06-11-02 16:31

Hej Camilla.

Du har ganske ret mht. anonymiteten, men der er over 40.000 nyhedsgrupper,
nogle mere suspekte end andre, som f.eks. warez grupperne og de binære
grupper der ofte befinder sig i en gråzone mellem hvad der er lovlig og hvad
der ikke er så lovligt. Så der er altså ind imellem tidspunkter hvor jeg
ønsker at bevare en relativt form for anonymitet. Nyhedsgrupperne er noget
lidt andet end de forums vi ellers skriver i. Sidst men ikke mindst, så har
jeg fortrinsvis kritiseret anonymiteten når individer er fremkommet med
direkte ondsindede og løgnagtige beskyldninger mod andre. Jeg har altid
gerne ville svare på et seriøst spørgsmål, anonymt eller ej.

Nå ,men det er pga. ovenstående, at jeg har min John Doe konto. Hvis jeg
skal poste seriøse indlæg, så plejer jeg at rette afsender adressen eller at
underskrive mig inde i brevet, men helt ærligt: Når en krakiler som Steen
skaber sig over ingenting, så gider jeg ikke tage det alvorligt. Det er det
samme som med fanatiske ikke rygere (du ryger vist selv så vidt jeg husker,
så du kender det sikkert , frelste billister hvis natbordslæsning er
teoribogen, inkarnerede vegetarer der mener vi alle sammen er nogle
modbydelige mordere og hvad der nu ellers findes af den slags larmende
brokhoveder.

Hvis OE kan håndtere flere forskellige afsenderkonti til forskellige
nyhedsgrupper, så har jeg ikke lige opdaget hvordan man gør (og helt ærligt
så har jeg faktiske heller ikke prøvet særligt hårdt . Og selv om det
ikke er gruppen til det så oplys mig gerne om det, evt. privat, for man kan
faktisk godt sende til min afsender adresse i modsætning til mange andres
mærkværdige "nospam@nospam.com" adresser.

Men ikke mere om det. Når det kommer til kattene, så bliver jeg de steder
hvor du før har mødt mig. Der er trods alt grænser for hvor meget af min tid
jeg ønsker at bruge på debatteren vedr. katte.

Mvh. Kim

Fra : goofy

Dato : 06-11-02 18:40

Hej John
> [...]
man kan
> faktisk godt sende til min afsender adresse i modsætning til mange

Jeg forstår ikke helt dit spørgsmål m.h.t. afsenderkonti. Jeg bruger en
ikke gyldig adr. når jeg er til nyhedsgrupperne, ikke fordi folk ikke må
skrive til mig, men det er udbredt at "spam" udbydere kikker i disse
grupper og læser e-mails adr. Da jeg ændrede min dalede mine spammaiels
drastisk.
Desude har jeg på en norks portal " portalen.no" oprettet en e-mail som
jeg bruger når jeg surfer rundt omkring og hvor de kræver en e-mail adr.
for at komme ind- typist Warez sider, som jeg ofte bruger for at finde
programmer. Krakiler? måske, men hvis vi alle sendte til samme gruppe
med alle mulige spørgsmål? nå lad det ligge, jeg er INGEN trold, og jeg
håber vi i fremtiden kan kommunikere uden at bringe hinandens " p.." i
kog

Venlig hilsen
Steen Vinbæk

Fra : Leyna

Dato : 05-11-02 20:51

On Tue, 5 Nov 2002 12:33:12 +0100, "Ida" <corkycoon@hotmail.com>
wrote:

>Jeg vil gerne starte denne her tråd helt forfra og byde Lisbeth og familie
>varmt velkommen til NGen

Det vil jeg gerne tilslutte mig!
Det er menneskeligt at fejle... en kat kunne sikkert aldrig finde på
det!

--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Niels Peter

Dato : 05-11-02 20:53

"Leyna" <webmaster@big-girls.dk> skrev i en meddelelse

> Det er menneskeligt at fejle... en kat kunne sikkert aldrig finde på
> det!

Nej, den ville sikkert få det til at se ud, som om det var hunden, der havde gjort det

Niels Peter

Fra : Leyna

Dato : 05-11-02 21:42

On Tue, 5 Nov 2002 20:53:09 +0100, "Niels Peter" <mail@bluewhite.dk>
wrote:

>Nej, den ville sikkert få det til at se ud, som om det var hunden, der havde gjort det

det er nu som regele også hunden der får skylden!
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Ann K.

Dato : 05-11-02 22:53

havde gjort >>det

>det er nu som regele også hunden der får skylden!

Ja men, hvad andet kan man gøre, når nu _hunden_ sidder smurt ind i
lagkage og _katten_ kun slikker sig om munden???

Mvh Ann

Fra : Lisbeth Hviid Jakobs~

Dato : 06-11-02 00:18

"Ann K." <tsars@os.dk> skrev i en meddelelse news:aq9ej5$e7q$1@sunsite.dk...

> havde gjort >>det

> Ja men, hvad andet kan man gøre, når nu _hunden_ sidder smurt ind i
> lagkage og _katten_ kun slikker sig om munden???
>
> Mvh Ann

Den minder mig om en Garfield, hvor han molestrerer en bregne, tager det
sidste blad og putter det i munden på Futte/Odie, hvorefter Harald/John
kommer ind og naturligvis giver hunden skylden

Jeg kan desværre ikke lige finde det Garfield-hæfte den er i, men jeg håber
I kan se den for jer

Hilsen
Lisbeth
--
http://cutiecats.dk ~ Verdens sødeste katte
http://trekkiegrrrl.tripod.com ~ 3D grafik & WWP

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 04-11-02 15:28

Så kan du passende teste hvordan man sletter et indlæg igen!
Nina

Fra : Vibeke Jørgensen

Dato : 04-11-02 15:44

> Så kan du passende teste hvordan man sletter et indlæg igen!

Jeg har egentlig tit undret mig over hvordan man gør det. Så, hvordan gør
man det når man bruger outlook express?
Mvh
Vibeke

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 04-11-02 15:45

"Vibeke Jørgensen" <vibeke1@hotmail.com> writes:

> Jeg har egentlig tit undret mig over hvordan man gør det. Så, hvordan gør
> man det når man bruger outlook express?

Og bare lige for at blive ved trådens emne:
dk.edb.internet.software.mail+news.outlook-express

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 04-11-02 16:19

> Jeg har egentlig tit undret mig over hvordan man gør det. Så, hvordan gør
> man det når man bruger outlook express?
> Mvh
> Vibeke

*LOL* Ja, nu vi er igang i den forkerte gruppe, så hvorfor ikke.
Du stiller dig ovenpå dit eget indlæg (ikke åbne det), og i menuen under
Edit finder du et der hedder "Delete". Så skulle det gerne blive slettet

Prøver lige med mit eget fra før
Nina

Fra : Lisbeth Hviid Jakobs~

Dato : 04-11-02 20:37

"Nina, Tender Tribes" <NOSPAMnina@knus.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Du stiller dig ovenpå dit eget indlæg (ikke åbne det), og i menuen under
> Edit finder du et der hedder "Delete". Så skulle det gerne blive slettet

Mjøeh.. Nina... Dit indlæg står her altså endnu, og jeg har først HENTET
gruppens indhold nu her kl. 20:00.
Så... Der er noget der ikke funker helt

Hilsen
Lisbeth

Fra : Pia J

Dato : 04-11-02 21:11

Jeg troede man skulle vælge message > cancel

:Pia

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 04-11-02 21:22

Jamen så prøv det *G*
Det var jo også bare en test

Fra : Vibeke Jørgensen

Dato : 04-11-02 23:12

> Det var jo også bare en test

Hej Nina,
Her virkede det også kun ved at jeg fik slettet indlæggene i min browser
:) - men jeg har egentlig længe også undret mig over at man ikke kunne det.
Så nu ved jeg i det mindste hvordan man gør det :)
Mvh
Vibeke

Fra : Kate

Dato : 04-11-02 22:11

"Lisbeth Hviid Jakobsen" <ernyoka@hotmail.com> wrote in

> Mjøeh.. Nina... Dit indlæg står her altså endnu, og jeg har først
> HENTET gruppens indhold nu her kl. 20:00.
> Så... Der er noget der ikke funker helt

Der er vidst noget med at TDC ikke lader cancel-indlæg komme igennem
eller sådan noget, derfor er Ninas indlæg heller ikke slettet på TDC's
server.

Nå, for at det ikke skal blive helt udenfor emne....Her er godt nok
fræs så det vil noget
Mowgli og Lante har snart slidt gulvene mellem køkken, stue og
badeværelse tynde, men de hygger sig og det må jo være hovedsagen

--
Kate

REMOVE skal ikke fjernes ved svar
REMOVE nothing on answer